1.309 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

R6 2008 Akrapovic Slip On R6 2008 Akrapovic Slip On

Hey Folkens,

Har besluttet mig for at sætte en akrapovic Slip On på min R6 for at få lidt mere lyd. I den forbindelse har jeg et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med så jeg kan skynde mig at få bestilt og komme igang med at montere smiley

1. Har fundet den slip on akrapovic jeg vil have på Ebay (Carbon), men når jeg tjekker produktnummeret på Akrapovics egen hjemmeside så har de to. Se http://www.akrapovic.com/en/Motorcycle/Products/Pages/ProductList.aspx?BrandId=a81d7ef6-f3ec-459c-9611-0874b0d816ff&ModelId=0d068e84-2eca-483c-b7ea-dca4dfa93c84&DisplayName=Yamaha

Udstødningerne ser ens ud men der står at den ene er EC approved og hvad jeg kan læse mig frem til så står der det betyder den er godkendt til brug på alm. vej. Nu er spørgsmålet så om den så har mindre lyd en den der ikke er EC godkendt? På Ebay kan jeg kunne finde de modeller der er EC godkendte. På Deres hjemmeside står der også at DB nivauet er 98 både før og efter.....hm. Får jeg så ikke mere lyd alligevel?

Sidste spørgsmål er om jeg forringer min effekt når jeg fjerner den Ex cup ventil der sidder på den originale?

Håber i kan hjælpe så jeg kan få bestilt smiley

Takker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  R6 2008 Akrapovic Slip On
  • #1   29. mar 2013 Du får 1 dB mere end standart. Ikke meget og skal du ha mere skal katten fjernes og en power commander skal på. Har samme problem med min, desværre
    Exup ventilen giver lidt extra bundtræk, men tror ikke det er noget du lægger mærke til, selv fik jeg den fjernet da jeg købte cyklen, så ka ikke selv sige det

• #2   29. mar 2013 Er der ikke en db killer du kan pille ud på den model?
    det ser sådan ud, hvis du kigger i installations vejledningen. Går ud fra det er en slip on line du vil have?

• #3   29. mar 2013 Der er ingen DB killer på den model

• #4   29. mar 2013 Så er den Akrapovic jeg har på min R6'er sku nok ikke EC godkendt. Den gi noget mere lyd selvom katten stadigvæk er der. Det er bare en slip on.

• #5   29. mar 2013 Hvad er det lige for en model vi helt præcis snakker om? Nå jeg klikker på linket kommer jeg bare ind på alle Akrapovics modeller til Yamaha.

• #6   29. mar 2013 det er denne

S-Y6SO7-HZCSlip-On Line (Carbon)

Jeg er også ret sikker på der sidder en DB killer i. Når jeg Youtuber det så synes jeg der er meget forskel på lyden på de forskellige videos med Slip on.

• #7   30. mar 2013 Kim B, hvis du kigger på Akrapovics hjemmeside, så er der en DB killer til den model.

Kurt der er ikke katalysator på din cykel mere, da den sidder i den originale potte. Og din udstødning kan godt være EC godkendt, hvis den er, er godkendelsen graveret på indersiden af det bagerste metalbånd.

• #8   30. mar 2013 Ja det synes jeg også jeg kunne se på tegningen. Jeg kan bare stadig ikke blive klog på om den model jeg har nævnt ovenfor har en anden lyd en den der ser ud til at være fuldstænding magen til bare uden EC godkendelse. Har skrevet til ham der sælger dem på Ebay om der er mere lyd i den model uden EC godkendelse men han er italiener og kan kun 1 sprog....italiensk smiley

Er i med på hvor jeg vil hen? Da jeg jo netop går efter mere lyd så gider jeg jo ikke købe en er bare er lavet til at lyde som den originale.....

• #9   30. mar 2013 Hvis du vil have mere lyd så køb et fuldsystem eller tilpas et forrør fra en 05 model smiley

• #10   30. mar 2013 Peter det er bare så dyrt når jeg kun skal have cyklen en sæson mere. Ville have gjort det, men inden du har systemet, powercommander og indkøring er man jo i 15.000 +

• #11   30. mar 2013 Hvorfor kun en sæson mere? Og i det tilfælde ville jeg ikke gide at ofre en slipon på den. Brug pengene på benzin i stedet. smiley

• #12   30. mar 2013 fordi det er min 4 sæson så ville egentlig have en ny i år men så kom jeg til at sælge bilen og så blev det ny bil i år, ny mc næste år smiley

• #13   31. mar 2013 Bare fordi det er fjerede sæson er der da ikke nogen grund til at skifte smiley skal selv til min syvende sæson på min, og har endnu ikke prøvet en maskine der er så meget federe, at det er træls at komme tilbage på sin egen. Nærmere omvendt. smiley

Kommentér på:
R6 2008 Akrapovic Slip On

Annonce