1.691 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hvilken turbo på 1000 Hvilken turbo på 1000

Hej.
Ville lige høre herinde om nogen vidste hvilken turbo man "normalt" bruger på en f.esk. GSXR 1000, ca. 300 hk...
Og ved godt man kan købe komplette sæt, men det er ikke det jeg er ude efter, men mere om nogen ved hvilken bil eller lign. man kunne bruge turboen fra...?

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken turbo på 1000
  • #1   4. nov 2012 Mener de bla bruger g-lader fra vw

• #2   4. nov 2012 Jeg skal ik ha g-lader, jeg skal ha turbo...

• #3   4. nov 2012 Garrett gt 2871 rs / eller Mitsubishi td04hl-16t er de bedste valg og de dårligste er ALLE kinøser turboer

• #4   4. nov 2012 Der er sikkert et firma i nærheden af dig der kan måle og regne på din motor, så motoren fyldes korrekt i forhold til det udstødningen kan trykke.. smiley

• #5   4. nov 2012 Når du nu lige spørger efter et bilmærke også, så er det sikkert for at købe en brugt
    men mange Volvoer kører med Mitsuen og så er det bare om du går ned 15t eller op i 17t , det er mest af hvornår og hvor mange hk du vil have , all over er 16t bedst
    jeg går ud fra at det er til en K1-K4

• #6   4. nov 2012 Sorry.. Men..
    Du må få regnet på om det er muligt at få en turbo fra en motor med en helt anden størrelse, omdr, moment, hk, flow, udstødningstryk, indsugningsareal, ccm, osv..osv.. Uanset hvor fantastisk fabrikatet er, - til at passe på dit smertens barn..!

Det er vigtigt indgangstrykket følger det motoren kan rumme, samtidig med der både skal være plads på udstødssiden til den øgede luftgennemgang OG tryk nok til at drive turboen op gennem hele registeret..

Jeg har tidligere set sider på nettet (og youtube) der viser hvordan moment og hk kurver er afhængig af små trykforskelle på hhv. Suge og tryksiden af en turbo.. Og hvordan man justerer det ind..
    Held m projektet.. smiley

Ps: og drivlinien..? Kobling, gearkasse, kædekit..? Du skriver 300 hk.! Så der må være mere end en turbo i dine tanker.?. smiley

• #7   4. nov 2012 Tak for det. Jeg skal ik nødvendigvis bruge en fra en bil, men info som Per skriver er fint, nogen må jo ha lidt erfaring med det smiley

• #8   4. nov 2012 Min gamle r1 kørte med Mitsubishi 04-16 mcxpress kit, smed 216 hk på hjul V. Fvmotor og 160 nm. Ca 0,7 bar. Har set en r1 fra Sverige kører med en 04-19 og 1,2 bar og 330 hk

• #9   4. nov 2012 Henrik det Mikkel spørger om er egenligt lige netop det jeg svarer på smiley

Har egenligt lidt turbo byg i baglommen, og har egenligt også en GSXR 1000 T til salg PT der lige netop smider 305 hk
    www.kvikteam.dk

• #10   4. nov 2012 Så må du sgu meget undskylde... :-\

• #11   4. nov 2012 Jannik

Du er nu ikke hel galt på den at der laves fine Compressor sæt til feks gsxr 1000

(link fjernet)

men det var ikke det han spurgte om smiley og der findes både fordele og ulemper ved begge dele

• #13   5. nov 2012 Jow..jow.. Per E..
    Turbo har jeg så også lidt erfaring med.. (ellers ville jeg ikke udtale mig)
    Og.. Jeg kommenterer slet ikke på dine forslag..

Min pointe er blot det er vigtigt tingene passer sammen, - man er nødt til at kende til mængderne for tryk og sug på både motor og turbo og drnæst vide hvor man så vil have trykket i forhold til momentet, for at kunne opnå noget der virker overhovedet.. Eller blot holder længere end på første langside.. smiley
    Sorry Mikkel nu røg vi helt off dit topic.. smiley

• #14   5. nov 2012 Det er jeg da helt klar over Henrik, ellers havde du ikke skrevet det du gjorde smiley

Men bare find 1 Dansk firma der ved bare lidt om emnet, som også ved hvad der er plads til bag forhjulet på en Suki og ikke mindst kan komme højt nok op, og som også har et 360 g leje, de findes sku ik ! , selv når du bare spørger om flow på en Mc så går de total kolde, og hvis man bare siger ordet Hybrid , løber de
    Og så strander 9 ud af 10 private turbo projekter med INTET overhovedet kun spildte kræfter desværre, så simpel som det hele lyder er det jo slet ikke

Og om det er OT, nææææ det synes jeg egenligt ikke det er, trådstarter kan bruge det han vil og springe let hen over det han ikke gider høre

• #15   5. nov 2012 Per E. Der er bare forskellige måder at sige ting på smiley

• #16   21. nov 2012 Mikkel, det er ret omfattende at bygge en turbo motor. Der følger mange ting med, så turboen er vel det mindste problem, en garret af mindre model kan gøre det men den skal være med rullelejer ikke tryksmurt, da den kræver en del olie tryk og er mere bøvlet at bruge på en mc. Hvad med din kobling , gearkasse og lign. det bliver dælme belastet ved så mange hk. Indsprøjtning eller karb. hvad vil du bruge der, skal den kunne køre pænt eller skal den bare afsted?, Så der er meget at tænke over i det der. Du kan ringe til mig hvis du mener det seriøst, så skal jeg gerne hjælpe dig videre. Men ellers er Per E et godt forbillede, han har sgu bøvlet en del i de modeller. Mvh. Sven F.

Kommentér på:
Hvilken turbo på 1000

Annonce