Dragracing-Tuning-Turbo-Nos-Bigbore-Compressor

Dragracing-Tuning-Turbo-Nos-Bigbore-Compressor

Medlemmer: 39
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
1.098 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Hvilken motorolie.... Hvilken motorolie....

Det kan godt være det bliver en lang diskution uden et brugbart svar, men hvilken motorolie vil give den bedste holdbarhed for mine "nye" krumtaplejer på min turbo-tunede Yamaha XS750 årg.'77 ?
Jeg har lige fået renoveret krumtappen for nogle tusind kroner og vil gerne ha' at den holder mange år...
Det gør ikke noget med et lille olieforbrug - bare lejerne holder.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken motorolie....
  • #1   11. jun 2009 min kører på noget motul 300V mener jeg mekkeren sagde den hed...
    min har så et forbrug men problemet er at den smider noget ud af ånderøret....
    det er en god og dyr olie... om dine lejer holder længere skal jeg ikke kunne sige, da de højst sandsyndligt jo ikke er dimensioneret til belastningen....

• #2   12. jun 2009 Den olie jeg havde på da lejerne "gik" var Silkolene comp4 10w-40...
    Den er syntetisk og åbenbart ikke den rigtige olie... smiley
    På min turbo-tunede land-cruiser røg der også et par plejl-lejer. Efter renoveringen kører jeg med mineralsk Gastrol GTX High Milage 15w-40 og har derefter ikke haft nogen problemer og stort set intet olieforbrug.... smiley Ku' den måske bruges...?

Ps. Hvorfor "spytter" de tunede mc'er altid ud af ånderøret...? Min gør det også...

• #3   12. jun 2009 det med den spytter har vel noget og gøre med at den skiftevis har forskelligt tryk over olien... dvs skiftevis undertryk/let overtryk.... fik engang en forklaring af én tidligere bruger herinde på en løsning til det... men kan ikke helt huske hvad og hvordan... smiley

Kommentér på:
Hvilken motorolie....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce