882 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

henrik m
henrik m
Følger: 1 Emner: 31 Svar: 39

tun. tun.

hey fandt lige en gammel 4 hk motor fra en pocketbike som jeg nu lige har skilt helt ad? jeg er i gang med at lave en ny udstødning er der nogen der kan nogen tricks til hvad jeg kan lave for at få mere ud af den den ska bare ha tæsk til den brænder sammen. jeg vil helst ikk ud og købe nye dele. tænker på at fræse og evt noget med noget ilt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tun.
  • #1   3. apr 2006 lytter lig med her..
    er lig ved at pille ved min egen..

• #2   3. apr 2006 hva med andet end udstødning..
    hva kan laves..?

• #3   3. apr 2006 du kune give den lightergas i stedet for luft :o)

• henrik m
    henrik m Tilmeldt:
    feb 2006

#4   3. apr 2006 ja tænkte på det martin men tror du virkelig det virker og evt hvad skal man gøre?

• #5   3. apr 2006 glem udstødningen på 2 takter.. det kan man ikke lave ordenlig selv... .. måske bore dyssen 0,005 meter op!!! og så skal dyret bare have noget gasssssss til det siger bang.

• henrik m
    henrik m Tilmeldt:
    feb 2006

#6   3. apr 2006 ok prøver det med dyssen, men udstødningen laver jeg bare om til en tragt den skal jo larme:D , men hvorn gør jeg med gassen og kan jeg seriøst godt bruge lightergas?

• #7   3. apr 2006 hmm?? det holder nok ikke særlig længe, men hvis du vil ødelægge den var det da en mulighed :o)

• henrik m
    henrik m Tilmeldt:
    feb 2006

#8   3. apr 2006 den ska bare have tæsk til den ik kan mere:D skal jeg bare lave en slange direkte ind i luftfilteret eller hvad siger i

• henrik m
    henrik m Tilmeldt:
    feb 2006

#9   3. apr 2006 og hvis jeg sætter gas på skal den så ik have mere benz eller kan den rykke alligevel hvis jeg gir den normal mændge benzin

• henrik m
    henrik m Tilmeldt:
    feb 2006

#10   3. apr 2006 den skal bare dø. ren æter giver det meget og evt hvor kan jeg få det? og hvor meget olie skal der til ren æter?

• henrik m
    henrik m Tilmeldt:
    feb 2006

#11   3. apr 2006 okay tak

• henrik m
    henrik m Tilmeldt:
    feb 2006

#12   3. apr 2006 men synd gassen ik virker prøv at tænk på en pocket bike med æter og gas wow. hehe

men tror i ikke den får en fede lyd hvis jeg laver en udstædning som bare går ud i en stor tragt?

• René (Herning) J
    René (Herning) J Tilmeldt:
    sep 2005

Følger: 1 Svar: 26
    #13   3. apr 2006 Det med lattergas kommer formegentlig ikke til at virke, hvordan skulle det skydes ind? Det skal jo ikke bare ind gennem luftfilteret i gasform, så er ideen i det jo væk smiley Og alle andre muligheder er temmelig svære at styre uden større udstyr.

Mht. Udstødningen skal du jo tænke på at det er en 2takter, du vil garenteret mærke et stort tab i effekt hvis du bare laver en tragt. 2takteren skal have noget modstand - Der findes programmer der kan regne temmelig præcist ud hvordan din udstødning skal opbygges for at køre optimal til din portning, men tvivler på at det er noget du er interesseret i at gå i detaljer med anyway smiley (Og jeg aner skam heller ikke det store om det)

Du kan prøve at porte cyllinderen (Altså gøre kanalerne i den større) - Men pas på ikke at gå for meget amok, for så opnår du lidt samme resultat som hvis du ikke har nogen udstødning på.

• henrik m
    henrik m Tilmeldt:
    feb 2006

#14   3. apr 2006 ja okay rene men det med udstødningen det eneste jeg ville lave der var sætte tragten helt ude i enden så den samme udstødning er på bare med tragt på det kan vel ik tabe noget bare give højere lyd?

• henrik m
    henrik m Tilmeldt:
    feb 2006

#15   3. apr 2006 men hvis jeg f.eks. fræser kanalerne større skal jeg så ik ændre noget andet vil det give noget hvis jeg bare gør det?

• #16   3. apr 2006 henrik der vil gå flere timers arbejde med at "tune" den .
    få dog lortet startet op og se hvor længe den kan holde ud med gassen i bund . mit bud er 4.5 min på fuld rulle .

• #17   3. apr 2006 Hvis du sætter tragten ind i udstødningsrøret, så vil den samlede diameter blive mindre, og så vil du miste effekt.

Havde en gang en Ciao... Mener jeg fyldte cellulosefortynder (eller lign.) på den, da æter ikke lige var i husholdningen... Kan huske den kørte noget hurtigere af det.

Nogen som kan kommentere på hvad det mon var der kom i tanken, hvis det ikke var cellulosefortynder???

Kommentér på:
tun.

Annonce