983 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 49 Svar

justering af tl1000r justering af tl1000r

hey er der nogen der kender et godt sted, og få monteret en powercomander, og få den justeret ordenlig ind, har lavet luftfilterkassen om og monteret kn filter, bor i midtvest jylland så ikke noget på sjælland og fyn tak mvh michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  justering af tl1000r
  • #1   5. jan 2006 prøv http://www.carstensmc.dk/ de ved hvad de har med at gøre...

• #2   5. jan 2006 ja kan se de makker noget i suzuki, så det var måske en ide at få en snak med ham

• #3   5. jan 2006 Eneste du SKAL gøre er at køre over til MR. DYNO!
    Læs evt i min profil!

Anyway, han er den eneste i DK der bruger 3-6 timer på at justere ens mc! Dvs han justerer ikke bare efter kurven med 100% gas! Han justerer ved 1%, 5%, 10% osv throttle med forskellige belastninger, således du får et skræddersyet map til netop din mc! Det koster 500 i timen, og de penge er MEGET godt givet ud! Det er cirka 200 felter i en powercommander til TLR´en, som hver i sær skal have sin værdi! Det kræver tid og det rigtige udstyr.

Du kan evt læse hans artikel i Bike for et par mdr siden. Den sætter det hele i et lidt klarere lys.

Der er alt for mange forhandlere der IKKE har den rette bænk/udstyr til at justere en mc, og der er alt for mange forhandlere der påstår de kan selvom de egentlig ikke kan gøre det ordentligt! Han har også en del kunder der har fået justeret ved andre forhandlere som har været tilfredse, men når de så kører fra ham, ja så er det en anden mc (jeg var en af dem!!!)
    Min TL´er var blevet justeret 2 andre steder som jeg også fik anbefalet! LIgeledes fik jeg min gamle TL´er justeret et andet sted. Men Mr. Dyno gav min cykel en helt "anden motor"! Det var der ingen af de andre der præsterede!

Fx prøv at ringe rundt og se hvor mange der er klar over at de skal slå pair systemmet fra din cykel INDEN de justerer på den?!?!

Eneste sted jeg fremover kommer er ved MR. DYNO.
    Hvis ikke du har lavet de mest sindsyge ting ved din TL´er (ligesom mig fx) så tager en justering cirka 3 timer! Og de penge er givet rigtig godt ud!
    Der er flere herinde der vil sige det samme som mig, da der er mange der har brugt ham! Så det er klart mit råd!

• #4   5. jan 2006 NU var jeg lige inde på carstens mc. Kan se at den bænk jo er forældet! LIgeldes kan jeg se de justerer med TEKA box! glem det! Du skal have en bænk der kan justere de enkelte felte. Den der ved carsten har ikke engang bremse på jo! Tag lige og kontakt mr dyno
    mr.dyno@dot-e.dk
    Han har de siste 20 år levet af at justere mc´er og udvikle luftfilter og lignende til mc´er!
    Skal selv derop igen her i April

• #5   5. jan 2006 og lige for at spamme og understrege det endnu mere!

(link fjernet)

(link fjernet)

samt bike fra maj 2003 og bike fra sep/okt 2005
    Jeg finder lige det fra sidste bikeblad og smider op! Det er rigtig god læsning der giver en god forståelse for hvad det er der gør hans justering så speciel

• #6   5. jan 2006 hey sebastian smid lige hans nr, var selv ved at overveje at slå det pair system fra, kan det betale sig ved godt det ikke koster noget, men tager jo lidt tid

• #7   5. jan 2006 kan se tlf nr er ud til ole i ulfborg har han ikke et direkte nr istedet

• #8   5. jan 2006 Ja det kan betale sig! Du får et par HK mere!
    Og det skal alligevel slåes fra inden du får den justeret!
    Det tager ikke så meget tid. Bare sæt en bolt i hullet ved topstykket og smid resten væk! Der er en enkelt slange ind til indsprøjtnigshusene du skal have lukket også!

97 49 21 00
    Det er dog ikke direkte til ham, men de stiller dig videre eller får ham til at ringe til dig.

Hvis du får en tid derovre så kig ind forbi mig i Odense. Så triller vi en af de fede ture smiley

Skal selv derover d. 11. april. Han tager kun 1 mc om dagen.

• #9   5. jan 2006 Du mailer ham bare at han skal ringe dig op! Han kan godt være 1-2 dage om at svare nogle gange. Men det er ventetiden værd! Sørg for at få bestilt hurtigst, da der typisk er 1-3 mdrs ventetid!

• #10   5. jan 2006 nå det må jeg hellere få gjort så, har lige fixet luftfilter kassen og proppet et kn i, jamen det kan da være jeg lige kigger over en dag, når det blir godt vejr,

• #11   5. jan 2006 Du ved godt at der er 2 mods til TLR luftfilterkassen ikke?
    Der er link til begge på min profil!
    Mr dyno har selv leget med TLR´en fortalte han mig! Han fortalte at man faktisk bare skulle rive låget af (ligesom det ene link) da det havde givet ham mest effekt! Så det kan du jo overveje! Det er også den anden metode som du sikkert er igang med! Den er nu heller ikek tosset! Hvilken der er bedst ved jeg ikke! Det kan du jo høre ham af!
    Ihvertfald på en TLS´er der går det ikke at pille låget af. Den taber effekt ved det! Men det gær TLR og SV´eren ikke!
    Det er lidt surt, for lyden alene, når låget er pillet af! er SUPERFED! Så kan man rigtig høre cyklen brøle! Det er helt vildt!

• #12   5. jan 2006 hmmm du gir mig helt kriller et vist sted med alle de ideer, he he men det filter jeg har købt, kan både køre med og uden låg ,kunne bare godt forestille mig den brøler så meget, at man er døv efter en dag på den

• #13   5. jan 2006 Du skal bare være klar over at efter justeringen, så skal du ikke pille ved mere! Den bliver justeret så den kører netop til det setup du har! Ændrer du noget, ja så kan den sagtens køre, men teorietisk skal dit map laves om, da de enkelte værdier så ikke vil passe 100% mere!

Jeg stod ved siden af da han justerede min. Det er total finjustering hele vejen igennem. Ændrer du det mindste, ja så ændrer tallene sig også en hel del!

Men han er fin derovre! tag bare og snak med ham om hvad han mener der er bedst og mest hensigtsmæssig. Han har en kæmpe viden og erfaring omkring det, så bare spørg løs smiley du betaler jo for ham smiley

• #14   5. jan 2006 må hellere få ringet og bestilt en tid ,gider du smide dit nr til min mobil, hvis jeg lige skal ha lidt info ang det pair system, tror jeg vil se om jeg ikke lige kan få det ordnet her en af de næste uger, mens jeg har min tank til maler, lortet væltede over i en brændekløver og lavede en bule, mit nr er 61102643

• #15   5. jan 2006 På SV´erne skal man fjerne Pair system så snart du får råberør på for ellers skyder de så du tror det er løgn, når man lukker af for gassen efter høje omdr...
    Så mon ikke det er det samme for TL´eren??

Fremgangsmåden er nem og som Sebastian beskriver den.
    God arbejdslyst...

Jannik...

• #16   5. jan 2006 rigtig nok min skyder helt vildt der står blå flammer ud af udst når man slipper gassen

• #17   5. jan 2006 dejligt at se alt det info man kan få, takker mange gange drenge

• #18   5. jan 2006 Det forsvinder når pairsytemmet er væk og når den er justeret korrekt ind! smiley

• #19   5. jan 2006 og det er nemt og pille af, skruer en del selv så fingerne sidder ikke helt forkert

• #20   5. jan 2006 ja mr-dyno er det eneste rigtige sted at få kørt pisset ind.
    da han kørte min ind havde den gået 167 km på benken
    det tog vel 4-5 timer og han hev 134.6 hk ud af den med powercomander og kn filter.
    det ville have været nok til at vinde powermeet i min klasse sidste år.
    men det er rigtigt der kan være noget ventetid hos han.
    mvh rené c

• #21   5. jan 2006 Nu har jeg ihvertfald sendt en mail afsted til den gode Mr. Dyno.
    Så må vi se hva han siger til at få Millen en tur derovre.
    Kun det bedste er jo godt nok, ha ha.

• #22   6. jan 2006 har osse lige bestilt tid, håber den kommer til at spinde som en mis, og løfte forenden de første 3 gear he he

• #23   6. jan 2006 Michael:Hvornår kunne du få en tid??
    Jeg har bare mailet ham. Så jeg ved ikke noget endnu. Og med mindre det først bliver efter sæson start, skal jeg jo også have den transporteret over i en vare vogn eller noget.
    Men ja.....vi skal da have den til at gå på rullen i 3. gear, he he....altså bare på gassen!!

• #24   6. jan 2006 haha det tror jeg ikke i skal regne med, altså på rullen i 3. gear medmindre i gearer den ned på tandhjulene ligesom mig smiley
    Min kan godt med helt lidt nedgearing, men der er altså også lavet en del ved min TL´er smiley

• #25   7. jan 2006 min er gearet ned

• #26   7. jan 2006 der skal nok stadig lidt mere til smiley

• #27   8. jan 2006 Min er også gearet......og så er det jo ikke en Suzuki, he he. Det er gas!!!
    Men uden pis.....den er lige ved at gå med op i 3., som den er nu....mangler bare lige det sidste, som Ove så skal give mig, hi hi.

• #28   8. jan 2006 kan også godt få min op i 3, men ikke bare ved at give gas

• #29   8. jan 2006 nej den skal kilders noget i kolblingen så

• #30   8. jan 2006 ikke kobling, bare gas, slip gas, og så gas, så kommer den smiley

• #31   8. jan 2006 En ting er ihvertfald helt sikkert. Jeg glæder mig rigtig meget til at se hvad Ove kan gøre for mig og Millen ;o)
    Han har skrevet at han vil svare på min mail på tirsdag....det bilver jo spændende hvad han mener han kan gøre ved den.

• #32   9. jan 2006 Så fik jeg en tid til Millen. Så er det bare at vente på det bliver tid til at super nulle min bike. Det bliver godt.

• #33   9. jan 2006 smiley

• #34   10. jan 2006 øv ove har lige haft ringet jeg sku vente en månedstid indtil den nye powercomander 3 kom på markedet han sagde det var noget bedre og få den på

• #35   10. jan 2006 Den skal du også vente på. Tro mig smiley
    Venter selv

• #36   10. jan 2006 ja det ved jeg sagde han osse

• #37   10. jan 2006 (link fjernet)

lidt mums smiley

• #38   10. jan 2006 Hvad er det nu for noget??? Kommer der noget nyt?? Jeg har en Power commander 3 usb på....men kommer der noget nyt fint??? Eller er det bare nogle ting til TL'erne?????
    JEG SKAL DA HA'!!!! hi hi.

• #39   10. jan 2006 kom nu thomas spis sneglen du vil vel gerne være med i klubben he he ,nej det er fordi powercomander 3 ikke er lavet til tl´eren endnu

• #40   10. jan 2006 Ha ha ha, ja jeg skal da have den rokoko pude, hi hi.
    Nååååå....så kan jeg da bedre forstå det....det er jo bare min Mille der er på forkant.....ja,de lave jo også det godt gejl til de rigtige racer først, ha ha ha.

• #41   19. jan 2006 Thomas, hvad med du fik noget ôhlins på den mille inden du kaldte den en mille? smiley muhehe
    smiley

TL´eren er en ældre cykel, dvs det kun var 2´eren de havde udviklet (og faktisk også 1´eren)
    smiley
    Heldigvis er de igang med 3´eren! men intet før febuar!
    Eneste "grove" forskel er at man kan justere den enkelte cyllinder! Hvilket er ret smart smiley

• #42   19. jan 2006 glæder mig fandme osse til han ringer og fortæller mig han har stoppet et par stykker af dem i lommen på sin tur til usa

• #43   22. jan 2006 Nu er det jo så ikke Øhlins der afgør om det er en Mille eller ej (uvidene Sebastina, he he). Det er med til at afgør om det er en R model eller en alm. RSV Mille (siden 2004, kom Øhlins modelen til at hedde en Factory model...og den alm. model en R model, men det er jo en anden snak, he he)
    Og jeg har da også øhlins på min....min styr dæmper ;o)
    Jeg har jo købt den af dig Sebastian, ha ha.
    Men jo, det kunne da være cool nok med noget mere....men har nu gået og kigget lidt mere i retning af BST kulfiber fælge....men det bliver måske for dyrt sådan lige nu, he he.
    Det var jo også bare gas....TL'eren er en super cool bike og det var jo bare fordi der nu lige var to af jer, som jeg kunne drille lidt ;o)

• #44   22. jan 2006 få dig et par alu fælge i letvægt. De holder modsat kulfiber og magnesium der skal skiftes efter et par sæsoner!

• #45   22. jan 2006 Ja et par blå OZ'er fra en R model....måske. Og så nogle wave disk.
    Det er måske den vej jeg skal.
    Men nu skal jeg først lige over til Ove på torsdag ;o)

• #46   22. jan 2006 du skal købe de her letvægtfælge!
    Dem jeg har købt! De er inkl skiver og lejer osv, dertil er skivernes nav integreret i fælgene.

http://www.seedorf-racingparts.de/shop/index.asp?wkid=&kat=393
    Dvs ALT for 1200 euro! inkl waveskiver osv

• #47   22. jan 2006 Tror du jeg kan få sådan nogle til min Mille???
    Så må jeg jo lige se dine på et tidspunkt. Det er nemmere at bedømme når man har set dem live.

• #48   23. jan 2006 nej nej nej .. hvorfor sider jeg nu og overvejer at invistere i det grej, når jeg lige havde aftalt med mig selv at den er vild nok!!!!

• #49   23. jan 2006 Ved ikke om man kan få dem til Millen. smiley
    Men man kan til min S´er (passer fra en 1000R) og de er bestilt og betalt smiley

Kommentér på:
justering af tl1000r

Annonce