{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.099 visninger | Oprettet:

Spiritusbevilking - hvornår og hvordan? {{forumTopicSubject}}

Halløj i gæve MC'ister - jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber på nogle herinde kan hjælpe mig med at blive klogere omkring.

Jeg kører i en motorcykelklub, hvor vi her i starten af året endelig fik fundet os et egnet lejemål som klubhus - her har vi fået bygget os en fin bar til klubaftener og fester.

Hvordan forholder reglerne sig mht. spiritusbevilling??? Set ud fra følgende scenarier:

1: Vi holder en stlle og rolig klubaften kun for os selv. Altså vi ''sælger'' vores eget øl/vand/sprut til os selv.

2: Vi invitere en anden klub på besøg, de køber en gang til ganen af os.

3: Naboer og de lokaler har lyst til at komme ind og få en fyraftens bajer, den køber de af os.

4: Vi holder et åbenthus arrangement, hvor alle har lov til at komme et smut forbi hvis de har lyst.

Vi er en 100% privat klub. dvs. ikke noget med offentig forening eller støtte fra kommunen, vi smider alle penge i projektet som privatfolk.

Vi er på ingen måde ude på at drive værtshus, vi vil bare gerne kunne holde udgifterne hjemme på det øl/vand osv. vi køber.
- Alt øl/vand og sprut er for øvrigt købt i Danmark med pant osv., ingen tysker varer.

Den information jeg selv har kunne finde omhandler kun erhverv, og det kan vi jo ikke rigtig bruge til noget.

Vi ville meget gerne undgå at stå med en sag på halsen, hvor vi bliver beskyldt for at drive et ''sort værtshus'' eller hvad sådan noget nu kaldes.

Det er hovedsageligt den lokale kro (som ligger ca. 1km fra vores klubhus) som jeg er bange for... Specielt hvis de lokale begynder at komme til os frem for ham. Vores priser er noget billigere, netop fordi vi ikke rigtig skal tjene noget på det.

Jeg syntes heller ikke rigtig at vi bare skal smide naboerne ud...det giver et rigtig godt (og vigtigt bånd) når de kommer forbi til en sludder.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spiritusbevilking - hvornår og hvordan?
Kommentér på:
Spiritusbevilking - hvornår og hvordan?

Annonce