2.991 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 48 Svar

MC-cafe anmeldt MC-cafe anmeldt

Hej kære venner.
Jeg har nu modtaget et brev fra Told og Skat, hvori de skriver at de har modtaget en anmeldelse på vores cafe... For en lille måneds tid siden modtog vi en anmeldelse her på galleriet fra en af administratorerne. Den blev besvaret og fundet i orden. Men anmelderen fik åbenbart ikke det ud af det som vedkommende ville så er nu gået videre til Skat.
Nu er det så jeg spørger, Hvad får folk til at anmelde et hyggeligt initiativ, som bare er startet fordi vi synes motorcyklister er et dejligt folkefærd? er det nogen der har været her som bare ikke syntes kagen var god? eller er det bare nogen der har fået ondt i røven over at vi har fået succes? Uanset hvad, så gør det fandme ondt...
God vind til alle Jer gode mennesker derude på vejene
Charlotte

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC-cafe anmeldt
  • #1   22. aug 2010 Mon ikke det er nogle tvære naboer som ikke gider larmen af alle de mc'er?

• #2   22. aug 2010
    Hvad går anmeldelsen ud på?
    En café er da ikke ulovlig.

Hvis det er fordi i sælger kaffe o.lign. uden at betale skat, så er der altid nogen der får ondt i røven.
    Der er nogen mennesker der trænger til at få sig en hobby.

• #3   22. aug 2010 Wha går MC cafe udpå ??

• #4   22. aug 2010 Charlotte, du bliver sgu nødt til at fortælle, hvad anmeldelsen går ud på....ellers kan vi andre jo ikke vurdere om vi synes det er urimeligt.

• #5   22. aug 2010 naboer tror jeg ikke på, de er ikke på galleriet , nej det er nogen der ikke fik noget ud af anmeldelsen herinde.
    Hvis vi havde et kasseapparat og stod og opkrævede penge, men det sørgelige er at vi ikke tjener en krone når alt bliver gjort op. og det er heller ikke meningen, det er jo ikke en forretning. det er sku bare så øv.
    Og til dig Jan, MC- cafeen er et privat pitstop for alle Jer på vejene, hvor man kan få kaffe og kage og hyggeligt samvær.

• #6   22. aug 2010 Tabere er der sgu nok af... folk har ondt i røven og alle mulige ting... glemmer ofte at feje for egen dør...!

Op med humøret... Grin af det...! smiley

Folk der opføre sig på den måde ender ofte selv med at få røven i klemme i sidste ende smiley

• #7   22. aug 2010 det eneste jeg ved, er at vi er anmeldt til Skat, så nogen tror vel, at vi scorer kassen. men lad mig slå fast, det gør vi ikke
    der står i brevet, at vi er anmeldt for at drive mc-cafe, hvor vi serverer kaffe kage frikadeller og lune retter???

• #8   22. aug 2010 Øhh Hvor ligger den og kan man få Lagkage ????

Mvh
    Klaus Munkholm

• #9   22. aug 2010 ALLE Dem på MO-TOR cykler er nogle fæle banditter, Det ved en enhver småborgelig paragraf rytter......

• #10   22. aug 2010 Charlotte:

Jeg har besøgt jer en enkelt gang, og det var smadderhyggeligt - ikke noget der, men allerede ved ankomsten kan jeg huske, at jeg spurgte dig, hvor lang tid du troede der ville gå, inden en eller anden anmeldte jer.

Det betragtede du ikke som særligt relevant, fordi den ene nabo gjorde dit og den anden dat.

Jeg kunne ikke selv drømme om at anmelde et initiativ som jeres, men helt ligegyldigt hvem der har gjort det, så ville det ske - kun et spørgsmål om hvornår.

...og desværre har anmelderen nok at hænge sagerne op på: momssvindel, maanglende næringsbrev, hygiejne kurser, lokaleindretning adskilte bad/toiletforhold osv,osv...

Ærgerligt, men desværre en realitet.

• #11   22. aug 2010 folk er så nævenyttige idag at hvis man laver et lille arengement så som jeres hvor man bare skal have sine udgifter dækket 75% så tror alle at man bliver rig.
    jeg ville mene at i skal tage den anmeldelse med sindsro.
    men igen janteloven findes desværre stadig i lille danmark.

• #12   22. aug 2010 nej det var en af administratorerne der havde modtaget en anmeldelse...

• #13   22. aug 2010 Rene:

Ingen ved eksakt hvem der har anmeldt. Man skal nok også huske at sitet her er drevet efter et regelsæt, så du eller vi kan ikke bebrejde nogen noget som helst....trist, men sådan er det.

• #14   22. aug 2010 er det ikke på din egen adrese så kan folk sgu da være ligeglade om du servere kaffe og lun kage

der er altid nogen der har ONDT Í RØVEN over andre FUCK DEM

• #15   22. aug 2010 vi har ikke nød at bruge næringsbrev og lignende, for at servere for gæster vel? og da vi aldrig er løbet efter nogen der ikke har lagt en skilling til hjælp til mel, æg, kaffebønner osv. kan man jo ikke påstå at vi har en egentlig moms eller skattepligtig indtjening.
    Tak til Jer alle for de fine ord, det varmer trods alt
    Charlotte

• #16   22. aug 2010 et godt råd er at :

i skal holde nøje regnskab med alt i køber af ting til jeres velgørenhed
    og hvad i for af donationer,så kan i dokumentere hvad der går ind og ud hvis skat skulle komme på besøg,
    i må omsætte op til 50000,00 pr år uden at skulle være momsreg.
    MEN fortjensten HVIS der nogen skal oplyses på jeres selvangivelse som b indkomst.

• #18   22. aug 2010 Knud har hel ret i sine betragtninger , sådan noget går alså ikke , og det er kun Skat der kan sige om det er en forretning eller ikke , der bestemmer i intet selv

Hvem der har anmeldt kan man kun gætte på enten brødnid eller naboer , tror ikke på det er MCister
    Men min holdning er , hvis min naboes søn holdt Scooter Træf på vores lille vej , så skulle jeg nok fortælle ham .............................. nej det er alså ikke alle der elsker vores sport , så jeg tror du skal kikke til højrer eller venstre
    Hvis man nu selv skulle ud og kikke på nyt hus og kom ud og så på naboens , og der lige holdt xx antal MCer smidt rundt på vejen , så var det nok ikke lige en options der trak op ! ! !

• #20   22. aug 2010 Rene N: Er det nu også galt at admins reagerer på klager? Tag din tøsefight et andetsted istedet for at opildne til brugertyrani i damens tråd eller fis ind på det andet sørgelige forum ...

Har tit kørt forbi jeres cafe - i har hilst et par gange. Bliver nød til at stoppe op en dag og smage kaffen.

• #21   22. aug 2010 der skal hverken næringsbrev, hygiejnekurser bogholderi eller andet til når det afholdes privat, derudover er i velkomne til at tjene adskillige tusinde pr. år uden at betale hverken det ene eller det andet.
    Fortsæt endeligt, og går det helt af vejen laver i det som en privat forening.
    Sørgeligt at der er nogen herinde som har så ondt i røven over at der er nogen som gør noget for fællesskabet eller (hvis) måske laver et par 100 kr. på at lave kage, folk er sku' sørgelige

• #22   22. aug 2010 Hader sgu den slags smålige mennesker.

• #23   22. aug 2010 Jeg tror ikke den er så nem Dan, hvis Skattebasserne vurderer at det har forretningsmæssig karakter, starter hele møllen.

jeg er enig med salthovedet, start en forening med MC hyggens fremme som formål, så er den klaret, og jeg synes Per E er inde på et emne der nok lige skal ses på.

men ja surt med det ondt i røven tema

• #24   22. aug 2010 C1 det sørgelige forum - smid lige et link så vi kan dele smiley

• #25   22. aug 2010 Det er sørgeligt, at alle gode initiativer altid ender med at blive saboteret. Småligheden og skadefryden kender vitterligt ingen grænser.
    Jeg nåede aldrig at komme forbi denne sommer og håber ikke at du bliver tvunget til at lukke. Hvad gør du så nu?

• #26   22. aug 2010 jo det er ok nemt at komme udenom, jeg har haft flere ugentlige arrangementer på min private grund uden større problemer. Derudover sidder jeg i 2 foreninger hvor vi heller ingen problemer har. Men ja løsningen kan være at kalde det en forening, der er ingen større krav andet en en bestyrelse og lidt love og vedtægter som kan hentes ned fra nettet. man kunne jo betale kontingent pr. gang smiley

• #27   22. aug 2010 Jeg syntes det er et super godt initiativ og vi mangler sgu flere som jer.

At nogen har ondt i røven.....tja den slags mennesker findes jo alle steder i danmark. Det der kendetegner dem er at de ikke selv tør stå frem og sige deres mening, men altid skal gå bag ryggen på en og få andre til at lege bussemand for dem.

Som andre nævner, så sørg for at holde regnskab og have dokumentation for jeres indkøb/salg, så skal det sgu nok gå uanset hvem der måtte angribe jer.

Jeg støtter op omkring jeres cafe og kigger gerne forbi i fremtiden selvom det evt måtte støde nogen.

Keep up the good work smiley

• #29   22. aug 2010 Prøv lige at spørge Anders Samuelsen om, hvad der skete, da han serverede hjemmebagte boller til et møde i en vælgerforening!!!!!!

Han fik hele værket om brug af institutionellenkøkkenfaciliteter, som han ikke havde, hygiejnekurser, som han ikke havde osv smidt i nakken - og her ver der ikke en gang penge i spillet.

DanS Man skal gøre sig meget klart, at SKAT ikke skal bevise en disse. I skattesager er der omvendt bevisførelse - dvs at SKAT kan sætte et beløb - f.eks. omsætning på 50TDKK, så skal I lægge moms svarende til TDKK 10 plus en bøde på det dobbelte TDKK 20 i alt TDKK 30!!!

SKAT skal ikke bevise, at man har snydt dem, man skal selv bevise at de tager fejl!!!!!

• #30   22. aug 2010 nu er jeg sikker på at Anders Samuelsen næppe afholdt vælgermøde på privat adresse?

Nu er skat måske ikke de nemmeste at danse med, men de er sku' heller ikke så urimlige at de sætter en omsætning der er helt hen i vejret for 40-45 hyggemøder pr. år... nu er der sku' ingen grund til at male fanden på væggen blot fordi der er en N****løs anonym anmelder der har lidt ondt bagi.
    Stadigt er det relativt nemt at "bevise" en lav omsætning, specielt hvis man som udgangspunkt går ud fra at folk selv medbringer alt andet end kaffe, og evt. smider et par kroner i kaffekassen på vej ud.
    Jeg har da aldrig oplevet at selv skat er så smålige at de skal se bilag for en kaffekasse... endnu.
    men som sagt kan det nemt laves som forening så man er helt uden om nogen problemer.

• #31   22. aug 2010 -Dan S
    Det gør Anders Samuelsen skam. Du kan læse om bollesagen her:
    (link fjernet)

• #32   22. aug 2010 jeppe... hvor langt ude*LOL*

men denne sætning: "den fremmødte må have en rimelig forventning om, at maden er fremstillet i et ikke-autoriseret køkken". må betyde at "ikke autoriseret køkken" ikke hører under bestemmelserne om næringsbrev og hygiejne godkendelser m.m.? jeg gider sku ikke gå så langt til at læse flere hjemmesider om det...haha
    det er langt nok ude som det er, og heldigvis klarede anders frisag

• #33   22. aug 2010 Smålige røvhulller.

Har desværre aldrig besøgt jer. Men synd at et hyggeligt initiativ skal skydes i sænk. Håber tingene løser sig.

• #34   22. aug 2010 Fordi Hans er en bandit smiley

• #35   22. aug 2010 Hej.

Charlotte og Kalle.

Tak for Kaffe og kage i dag .......... og så selvfølgelig tørvejr på jeres terasse .......... det var tiltrængt smiley

Bare klø på.....

Hilsen Dennis ...... Nu med tørt tøj på smiley

• #36   22. aug 2010 trist læsning . .

• #37   22. aug 2010 Det er desværre, som knud nævner, Amerikanske tilstande i SKAT - skyldig indtil det modsatte er bevist.

• #38   22. aug 2010 Kald det et gentagende åbenthus arrangement, så er i ude over al bøvlen. :o)

• #39   22. aug 2010 Trist læsning . Sørgeligt at nogle bare skal ødelægge de gode ting for andre. Småborgerligt pis !!!!!.

• #40   22. aug 2010 Vennerne og jeg lavede engang en vandpibe cafe hvor vi solgte drinks (ikke alkohol) og lune retter..

den kørte i 10 måneder, og der var sgu ingen der blandede sog, politiet stak engang hovedet ind, men de sagde ikk noget..

så det er sgu sørgeligt med jeres cafe ;-(

• #41   22. aug 2010 For plat, jeg kører forbi hver dag, 2 gange, og det er først idag jeg lagde mærke til skiltet.
    Så det med mc smidt alle steder passer ikke, og det kan ikke være larmen for der kører også en masse biler forbi på vejen. Men det er en lille by og der er ALTID en der får ondt i røven.
    Pisse ærgeligt

• #42   22. aug 2010 I nupper nok for mange kunder fra Faxe Bodega smiley

For mange Puch Maxier med grønne ølkasser besøger jer? smiley :D smiley

• #43   22. aug 2010

Det værste ved alt det her er at personen der har gjort det ikke "tør" stå frem.
    Det er i virkeligheden mest klamt. Hvis man virkelig mener man gør det af de rigtige grunde kan der vel heller ikke været noget i at sige at det er en selv.

Selv terrorister indrømmer diverse makabre bombninger, men en sølle dansker tør ikke at stå til ansvar for sine egne handlinger. Det er sgu tøset!

• #44   22. aug 2010 Er der overhovedet nogen garanti for, at der er tale om nogen herfra, der har anmeldt cafeen? Har told & skat fortalt, hvem anmelderen er?

• #45   22. aug 2010 har du læst indlæggene?

• #46   22. aug 2010 Tusind tusind tak alle sammen. Det glæder virkelig mit hjerte, med den store opbakning, og ikke mindst de mange gode råd. Både her og på off-topic. Da jeg åbnede brevet tidligere på dagen blev jeg virkelig ked af det. Men der er ikke andet at gøre end kontakte Skat inden fristen først i september, og fortælle at MC-cafeen bare er et privat hyggested, hvor alle er velkomne. Og hvor der altid er kaffe og hjemmebag, og hvor man kan hygge sig i selskab med andre uden at skulle have pengepungen fyldt. Vores gæster har det godt med at lægge en mønt til hjælp til næste uges bagning, men vi render ikke efter folk der ikke lægger noget, og holder aldrig øje med om man lægger noget. Vi startede det sidste år, fordi vi er tilflyttere til landsdelen, og holder af samværet med især MCister. Mange har svært ved at besøge mennesker de ikke kender, så derfor kaldte vi det MC-cafe. Vi ses... måske endda på tarressen. Endnu engang tak til Jer alle
    Charlotte

• #47   22. aug 2010 Håber sgu ikke vi skal til at undvære dine kager i fremtiden Charlotte.:-)Det er træls at folk skal have ondt i røven over at andre gører noget godt for sine medmennesker.
    mvh

• #48   22. aug 2010 arh lad dig ikke gå på af en eller anden kyllingehjerne som har set sig sur over at du får besøg og han ikke gør..hehe..
    desværre skal SKAT reagere på disse anmeldelser, ligegyldigt hvor åbentlyst latterlige de end er.
    Komplet spild af offentlige resourcer, og tager tid fra de virkelige sager SKAT sidder med....

• #49   22. aug 2010 Jeps Dan, jeg har læst alle indlæggene og der er langt fra, at en på MCG udtaler sig om stedet og så til at Told & Skat bekendgør, hvem anmelderen er! Det er sådan set det eneste jeg mener, når jeg spørger om man er sikker på, at det er en fra MCG der har anmeldt sagen!

• #51   23. aug 2010 eller netto

• #52   23. aug 2010 Hvor er det sørgeligt at læse håber sku den peron der har meldt det sidder med en rigtig dårlig smag i munden personen må sku godt nok være uintiligent at man gider spilde ens og andrers tid med at melde det men så har skat jo lidt at bruge tiden på igen uden måske at få penge ud af det så er bare alle os der skal betale for det pis at der er en der har ondt i røven over at vi mcinister godt kan li at hygge sig man skal jo måske også passe på hvem man kører med når det nogengange sker at man godt kan gi den lidt for meget gas måske blir man jo meldt men håber da at i kan fortsætte med jeres cafe.
    Lasse

Kommentér på:
MC-cafe anmeldt

Annonce