1.512 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

LAERLING
LAERLING
Tilmeldt:
6. sep 2007
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 5

450 singles 450 singles

Hey alle på MCG.

Faldt lige over dette "voksende" fænomen i resten af verdenen. Det skulle være et "billigt" alternativ til en opstarts klasse. Jeg læste i det seneste motorbladet, hvis i læser det blad, at der var mange nye roadrace kørere som manglede en billig opstarts klasse. så jeg googlede lidt og fandt dette. Det er 450 cross maskiner (fx Honda Crf 450) som bliver med nogle ændringer lavet om til asfaltædere og ikke motard slagsen. et link til en film med såden: http://www.youtube.com/watch?v=mopMR3EgvVs

Jeg ville lige starte en meningsmåling/debat om denne klasse, da jeg syntes den kunne være et godt alternativ til den 125cc klasse som der knap er liv i DK. Prisen på sådan en maskine er ca. 70000 kr. hvis man køber dem færdig lavet hos 450gp.com eller en 15000-20000 for et kit, mener jeg nok. Det kan også gøres billigere ved kun at ofre i et kåbe sæt og så bruge standard affjedringen osv.

Jeg synens det lyder fedt. men ville lige høre alle jer herinde som læser dette, da det er svært at starte en klasse med kun en kører. smiley

ps. Det er en klasse hvor USA, England har hver især et mesterskab, plus der er et Europæisk mesterskab, så det er ikke bare en lille flok tosser.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  450 singles
  • #1   10. nov 2009 Fede maskiner! De må indeholde en pæn høj fun-factor!! Lav vægt og relativ høj ydelse... kunne være mægtig skægt at prøve.

    Og så det sure... det er nok desværre ikke i finanskrisetider, at man skal satse på at starte en ny klasse op i motorsport. Men lad os snakkes ved igen om 1 års tid. Så er bøtten forhåbentligt vendt og folk har fået mod på at bruge penge igen ;o)

    Mvh. Kim


  • #2   10. nov 2009 Martin:

    Ingen tvivl om at Supersingles450 klassen er sjov. Har for et par år siden tigget mig til en tur på sådan en ged.. Høj funfactor. INEGN TVIVL.

    Men det er sku som sådan ikke en begynderklasse, der skal enten voldsom teknisk knowhow til, eller en voksen pengepung for at få en konkurrencedygtig maskine.

    Nej ville man på dansk jord lave en klasse, der var billig og komme igang med. Så havde man lavet en MiniTwin klasse som de kører med i eks. UK.

    Maks 650cc 2cyl maskiner. Dvs Hyosung, SV650, ER6, Cagiva Raptor.

    Alle sammen maskiner der kan købes uden afg. meget billigt, og hvis det køres med nogle restrektive regler, der overflødigegør nogle menneskers tendens til uhæmmet grejforbrug.

    Så ville det være en yderst sjov begynder klasse.

    Som sagt, ingen tvivl om at 450 klassen er sjov, men det er bare ikke en begynderklasse imho.
    Udgifterne til at holde grejet kørende er store.
    Indkøb er de meget dyrere end eks. SV650
    Racefee er det samme for begge klasser.

    Alt i alt ville det blive en dyr klasse. Næhh du lad os få den minitwin klasse. Jeg ved ihvertfald at Finn Villadsen (ER6n) ville være at finde der så smiley


  • #3   10. nov 2009 Ja de er cool, Roland Sands laver dem også:
    www.rolandsands.com/450.html


  • #4   10. nov 2009 http://www.youtube.com/watch?v=mopMR3EgvVs



  • #5   10. nov 2009 jeg er nok lidt af samme mening som Morten. Tror helt klart at de singles er sjove, men de kræver lidt penge.

    650, 2 cyl klassen lyder som en god ide, hvis man lige lægger 400 kubik 4 cyl maskiner til smiley dem skal vi jo ikke glemme smiley


  • #6   10. nov 2009 Morten..

    Den der 650 klasse, hvor store begrænsninger ligger der i den ?? altså positivt ment !! std affjedring, ens dæk type, osv osv ??

    ensartet udstyr er grundlaget for sjov og økonomisk overkommeligt ræs :o)


    Kim.



  • #7   10. nov 2009 Kim..

    Nu findes den klasse jo ikke i DK.. Efter min mening, endnu et bevis på at DMU sport er ved at begrave sig selv, og dermed dansk roadracing som vi kender det.

    Det er total tåbeligt, at man ikke tager initiativ til en stockklasse. i den kategori. Men der er ikke prestige nok efter DMU´s mening..

    Men forestil dig en klasse, hvor originale affjedringskomponenter skulle bibeholdes, men der måtte modificeres på den. (ventiler og shims) det er overkommeligt (ca.3000)

    ingen motortuning, og dæk skulle være gadedæk, evt fra en serie sponsor.. eks michelin pilot road2.. et dæk som alle gadekørere burde bruge.

    Så fik man demonstreret hvor hurtigt man kan køre på sådan et.. og det er lige for alle.

    Jeg ville gerne være den første til at melde 2 maskiner til..


  • #8   10. nov 2009 Morten: Det er vel ikke kunDMU's skyld. Det vil være en hård kamp at få indført nyt race i DK, hovedsagligt fordi dem er bor omkring banerne ikke vil have larm derfra...

  • #9   10. nov 2009 Jeg kunne forestille mig at det kunne blive et hit, basis for rigtig ræs til en overkommelig pris hvor selv fattigt trailerthrash som jeg kunne være med...

    Kim.


  • #10   10. nov 2009 Jesper..

    Måske man kunne undgå alt for meget støj med en "stock" klasse, ingen powercommander (så er alt fiksfakseri da udelukket), std udstødning, det ville da hjælpe et stykke hen af vejen :o)


    Kim


  • #11   10. nov 2009 Jesper:

    Nu er det jo ikke sådan at en ny klasse skal have sine egne løbsdage. Så den del er ikke noget problem. Der skal bare være trænings/kval og løbstid i løbet af dagen..

    Og det kan efterhånden ikke være noget problem, eftersom der ikke er ret mange klasser, tilbage i DMU regi efterhånden.

    Kim: PC3 kan jeg ikke se noget problem i, men ja std. udstødning, eller gerne noget der dæmper endnu mere.

    De fleste tror at dæmpede systemer koster HK, men det behøver de ikke gøre. I supermoto DM, SKAL alle køre med dæmpede potter, også mere dæmpede end de std.

    Og efterhånden har vi set mange kreative løsninger, og de bedste af dem, giver faktisk ligeså mange HK som åbne anlæg..

    Så glem den med at dæmpede potter ikke dur, specielt fordi det er ens for alle..


  • #12   10. nov 2009 det var netop min tanke, ingen pc3 (omkostning) og std udst pga støj, og igen omkostning.

    alt skulle være så tæt på std som muligt, dog med mulighed for at lave en anden gearing samt lettere trim af affjedring (olie, shims, ventiler) for at kompenserer for vægt af fører...

    så tror jeg at det kunne fange selv min int :o)

    Kim


  • #13   10. nov 2009 se evt. disse regulativer for Thundersport GB 500 klassen i England
    http://www.thundersportgb.com/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=5&Itemid=99

    Bare som eksempel smiley


  • #14   10. nov 2009 Er faktisk fuldstændig enig med alt hvad "Plysdyret" har skrevet, der mangler virkelig en begynder/ budget klasse i DK smiley

  • #15   10. nov 2009 Noget kunne tyde på at plysdyret rent faktisk ikke er så dum som han går og ser ud ;o)

    Men ja en stock 650 klasse ville være en fed ide


  • LAERLING
    LAERLING Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 5
    #16   10. nov 2009 Jeg synes bare ikke der har været nok engagement i en stock 650 klasse, her tænker jeg på dette års forsøg med hyosung cuppen. Om det er fordi pakke løsningen var for dårlig eller om vi er mærkesnobber det ved jeg ikke. Jeg synes bare det er surt. for jo flere vi er, jo større chance er der for at vi kan fortsætte med hvad vi har kært.

  • #17   10. nov 2009 RuneCNR: Rart at høre

    Junior: Den kommenterer jeg ikke. vil bare minde dig om at Supermoto er en kontaktsport smiley

    Martin R:

    Det med Hyosung cuppen VAR sku en god ide. Det skulle nok bare have været grebet lidt anderledes an..

    60K er mange penge, for en raceserie, på en maskine man aldrig har prøvet.. Skulle det have været en succes, skulle de have været ude på samtlige trackdays, med en 2-3 maskiner..

    Det ville have givet mere blod på tanden ved evt. deltagere.

    Noget andet med en åben Minitwin serie, er at her tegner man sig ikke for 60K. Men bygger en maskine, og kører de afdelinger man har lyst/tid og råd til..

    Jeg vil hellere have 40 deltagere der kun deltager i halvdelen af serien, end 20 der kører alle løb.. De giver i sidste ende en større fanskarre, og er der noget en løbsklasse har brug for, så er det sku tilhængere, at de så ikke er der på fuld tid er sku ligemeget


Kommentér på:
450 singles

Annonce