592 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

ticke lyd ticke lyd

Oh nose. Var ude og køre en kort tur på min cykel i går da jeg lagde mærke til en tick lyd. Den var der ikke til at starte med.

Lyden kommer helt sikkert fra motoren og tikker i samme hastighed som motoren kører. Lyden kan beskrives som "ticketicketicketicke", lidt ligesom hvis man slår to metal ting hurtig og blødt mod hinanden!

Da jeg stoppede for at købe smøger slukkede jeg cyklen og lod den stå 2 minutter. Da jeg startede dne igen var lyden væk.
Trillede ud fra tanken langsomt hen til rødt lys, stadigvæk ingen tikken. Så prøvede jeg at smide den op på 7k omdrejninger, i fri gear. Så kom tikke lyden igen.

Nogen der har en ide om hvad det kunne være?

PS: Lyden var tydligst på højre side men kan dog være fordi jeg ikke høre så godt på venstre øre smiley

PPS: Snakkede med en fra arbejdet som mente det kunne være ventilerne! Han sagde han havde oplevet det samme og det resulterede i at ventilen gik i stykker og røg ned i motoren og at det blev en dyr omgang, men han kunne ikke uddybe om hvad det EGNETLIG var.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ticke lyd
Kommentér på:
ticke lyd

Annonce