{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.649 visninger | Oprettet:

Shell V-power {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg kører godt nok kun på scooter, men kan ikke rigtig få et entydigt svar på scootergalleri.dk.

Er det sundt at køre på Shell V-power? Ville nemlig gerne have nemmere ved at køre på højoktan benzin, men det er ikke helt nemt.

Min scooter er lettere tunet...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shell V-power
  • #1   15. jul 2008 tror ik den tager skade af lidt højer oktan.... du vil kunne hører det på din motor hurtigt hvis det er ... lige som tændings banken... gå da tilbage til et laver oktan....

    mvh


  • #2   15. jul 2008 Kompression er ikke ændret, den har fået lidt ny cylinder og sådan...

    Synes jeg kan mærke lidt forskel når jeg fylder 98 oktan i den, så 99 ville jo være dejligt...

    Men det der egentlig er det store spørgsmål er om den kan tåle de additiver der er i benzinen??

    Hvor skaffer jeg methanol, og er det ikke lidt risikabelt eller hvordan???


  • #3   15. jul 2008 Jeg er også begyndt at køre på V-Power 99 og synes jeg kan mærke forskel i accelerationen i forhold til da jeg kørte på 95 oktan

  • #4   15. jul 2008 Du kan kun udnytte oktan99 såfremt at din tænding eller kompression er lavet til det...

    Der findes nogle få motorstyringer der selv regulerer tændingen efter oktantallet.(tror dog ikke at du finder en scooter der har det)


  • #5   15. jul 2008 Bare lige få at slå det fast:

    Oktantallet er et udtryk for brændstoffets evne til at modstå selvantændelse...

    Cetantallet er det modsatte det fortæller hvor let brændstoffet har ved at selvantænde.


  • #6   15. jul 2008 Okay jamen når nu vi er ved det, vil jeg da lige høre om jeg så får noget ud af at fylde det på min suzuki gsx-r 750cc fra 1996??... shell-ekspedienten anbefalede det nemlig meget.

  • #7   15. jul 2008 proxie... men får jeg noget ud af det? smiley

  • #8   15. jul 2008 Henrik B: Hæld endelig ikke V-power på din 2-t maskine !!

    Thomas R har allerede givet dig svaret på hvorofr du ikke skal.



    Madsen


  • #9   15. jul 2008 Kan sagtens mærke forskeld på min gamle cb650 fra 79.
    Men ikke kun på den gode måde.
    Den er lidt svære at få banket igang, og lidt mere sløv ved lave omdr. Men over 5000 rpm så trækker den bedre. Men er gået tilbage til 95 igen.


  • #10   16. jul 2008 lars(hubbi) C, se det havde været korrekt, hvis ikke lige hele dit grundkoncept var forkert. Oktan siger ikke noget om forbrændingens hurtighed, kun brændstoffets modstand mod at selvantænde.

  • #11   16. jul 2008 Jeg skal da ikke kunne sige om der er andre faktorer der virker ind, f.eks additiver i selskabernes specialbenzin, men oktan nummeret står kun for hvor modstandsdygtigt brændstoffet er mod selvantændelse.

  • #12   16. jul 2008 Det jeg prøver at sige er at du kan godt have 2 brændstoffer med vidt forskellige oktan tal, men med samme flammehastighed.

  • #13   16. jul 2008 Et eksempel fundet på wikipedia: 2,2,4-Trimethylpentane (isooktan, en isomer af n-oktan) har et oktan tal på 100 (det er det stof oktan skalaen er sat efter) og har samme flammehastighed som n-oktan der har et oktan tal på -10.

    Så højere oktan er ikke per definition lig med langsommere forbrænding.


  • Poul-Erik S
    Poul-Erik S Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 67
    #14   21. jul 2008 Ak ja mange gode meninger om det samme. v power og oktan booster er det samme som en forcromet forskærm,det ser godt ud men maskinen kører ikke bedre.hvis motoren er bygget til 95 så kør på 95

  • #15   21. jul 2008 jeg har prøvet v-power på en scooter der voldtunet, kan ikke mærke nogen forskel.

    spild af penge...


Kommentér på:
Shell V-power

Annonce