1.673 visninger
|
Oprettet:
Shell v-power {{forumTopicSubject}}
Øv, nu er det slut med oktan 99 benzin da den lokale shell er skiftet over til cirkel k, nu har jeg ellers gået og bildt mig ind at det nok var det der gav de sidste 5 km/t
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.715
Højere oktan benzin indeholder mindre energi og er sværere at antænde end lavere oktan, men det er bedre til at tune med - mere specifikt trykladning.
sep 2014
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 145
sep 2012
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 216
Du sparer kun penge nu.
maj 2014
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 23 Svar: 117
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
mvh
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 685
Så medmindre du har tændingsbanken, får du intet ud af højere oktan.
https://da.wikipedia.org/wiki/Oktantal
Angående V-Power så er forklaringen at det på sigt/over tid fjerner belægninger i motoren, hvorved du OVER TID KAN få forøget effekt - altså såfremt du havde belægninger i motoren da du startede.
Og hvis du kører på en 300 ccm som får lidt bundgas ind imellem så har du ikke belægninger.
Så køre du friskt på 92 Okatn og vær glad.
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 685
Men du har jo samtidig leget med trykket i motoren, og ja så kan oktantallet spille ind hvis den har tændt for tidligt på lavere oktan
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
maj 2014
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 23 Svar: 117
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 685
Motoren registrerer denne tændingsbanken via en bankesensor, og ændrer på tænding m.v. for at undgå banken = mindre ydelse.
Hvis man hælder 89 oktan på en Ninja, får man også lavere ydelse.
Moralen er at man skal køre på det producenten foreskriver. (...eller højere, men der opnås intet derved...)
Shell v-power