{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Kæmpe olieforbrug på Cb500 Four {{forumTopicSubject}}

Hej alle

JEg har en Cb500 four som egentlig kører ret godt... jeg har bare et problem med olieforbruget... jeg brænder ca en liter olie (20w50) af på bare 250km! jeg har ingen utætheder og synes ikke rigtig jeg trækker blå røg.... havde for 500km siden cylinder og top af for at skifte pakninger. Jeg tjekkede tolerencerne på stempler, cylinder og ringe og de var alle ok. Jeg har også et temlig stort overtryk i krumtaphuset og det tyder vel på en slidt motor??? Jeg har tjekket komprission (godt nok kun på kold motor) og de er alle ens. Dog ikke specielt høje...

Er det overstørrese stempler jeg er ude i???

På forhånd tak!

Hilsen Kristian

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæmpe olieforbrug på Cb500 Four
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   22. jun 2008 Finhoning og overstørrelse stempler + ringe + nye olietyve til toppen.

Mens du så har den skilt ad, er lejer og primærkæden nok også ting du bør tjekke.

• #2   22. jun 2008 Ja det var også det jeg regnede med... Hvis jeg få overstørrelse stempler på 0,5 kan jeg så nøjes med at hone??
    Jeg har skiftet paraplyerne da jeg faktisk troede det var dem der fejlede smiley

Dumt spørgsmål men det er vel tumpet at genbruge toppakning med en gang limtætning??

Ja jeg har også lidt skralder lyd fra beggekæder smiley

• #3   22. jun 2008 nej skift for guds skyld toppakningen hver gang du har toppen af, især når der er et prolem med olieforbruget, det ville jeg ihvertfald

• #4   22. jun 2008 ja det må jeg hellere!

Kommentér på:
Kæmpe olieforbrug på Cb500 Four

Annonce