{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

William T
William T
Tilmeldt:
24. sep 2021
Emner: 1 Svar: 3

Sv 650 gen 00', skyder i tomgang/ujævn tomgang {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg forsøger febrilsk at finde ud af hvad der er galt med min SV'er. Lige efter jeg tankede den op i går, så kunne den ikke holde sig i gang med tomgang, og jeg var nødsaget til at køre hjem med choker ellers ville den gå død. Jeg prøvede at rette på omdrejningsskruen, der hjalp på det, men så resulterede i, at den nu skyder/spytter i tomgang, det var vitterligt fra det ene øjeblik til det andet.

Her er link til video med problemet: https://www.youtube.com/watch?v=9YW-BCXFo68

Hvad kan det være?

På forhånd tak for indspark.

Mvh
William



Info:
Suzuki sv 650, årgang 2000
Eftermonteret potte på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sv 650 gen 00', skyder i tomgang/ujævn tomgang
  • #1   24. sep 2021 Du er 100% sikker på det IKKE, er Disel du har tanket ??

  • William T
    William T Tilmeldt:
    sep 2021

    Emner: 1 Svar: 3
    #2   24. sep 2021 Hej,

    Det er jeg 100% sikker på!


  • #3   24. sep 2021 Så tjek for falsk luft.
    Jeg kan ikke huske om din er med Karburator eller FI.
    Hvis det Karburator, så tjek membranerne i toppen af Karburator.


  • #4   25. sep 2021 Har du prøvet at starte den op efter den køler Helt ned.
    Fx næste dag? Kunne også være en små defekt tændspole, de kan godt drille når de bliver varme, men være helt OK når de er kolde de første 10 min.
    Og det giver også de symptomer.
    Det er bare et alternativ til det andet forslag.


  • #5   25. sep 2021 Har du lige købt den ?
    Har den stået stille i fx 2-3 år ?


  • William T
    William T Tilmeldt:
    sep 2021

    Emner: 1 Svar: 3
    #6   25. sep 2021 Hej igen,

    Tak for svar.

    Jeg forsøger at tjekke for falsk luft. Det er den første generation med kaburator, vil det hjælpe at rense dem?


    Tak for et alternativt forslag Gert, den starter faktisk med det samme med at spytte/hakke motoren, så hvis det først er efter den bliver varm, at det kan være tændspolen, så må det være noget andet.

    Jeg købte den for en måned siden og den har kørt fint indtil nu, men den har faktisk stået meget stille i et par år.

    Mvh William


  • #7   26. sep 2021 Jeg købte min Yamaha sidste år, den var heller ikke brugt ret meget i nogle år... Bevares! Den virkede da fint men efter et rep hvor jeg har rengjort karburatorer og fundet et par fejlindstillinger.... Ja så starter den som du trykker på en dørklokke...Ding dong! og den holder i tomgang klar til brug smiley

    Jeg ville rense karburatorer hvis det var mig


  • William T
    William T Tilmeldt:
    sep 2021

    Emner: 1 Svar: 3
    #8   26. sep 2021 Hej Henrik,

    Tak for dit bud, det har jeg også hørt for et par andre. Er det noget, man selv kan kaste sig ud i, når man ikke har rodet med MC'er før og ikke har så meget forstand på det eller er det noget man skal få en professionel til at kigge på?

    Mvh William


  • #9   26. sep 2021 Ja altså!!! Hmm... Det er ikke raket teknik, men personligt mener jeg man godt kan hvis man i forvejen laver andre ting med værktøj... 10 tommelfingre duer ikke her, men hvis man er omhyggelig og tager EN karburator ad gangen så man altid har en og kigge efter så er man godt hjulpet.
    Og et godt bord og stå ved, et lille tip herfra er at bruge skruetrækkerbits fra et godt sæt når dyser (messing) skal skrues ud. Der er bare vigtigt man har godt fat med noget der passer 100% og ikke en slidt skruetrækker.
    Og hold øje med luft/blandingsskrue hvor mange omgange den er skuet ud. Du skruer den forsigtigt I bund først og tæller hvor mange omgange den skal have. Den skal stå samme sted igen.

    Og den bedste ide til dig er læsning på nettet om emnet, og download af manual hvis du kan finde det. Plus eksplosionstegning af din karburator.
    Har du mod på det er det ikke svært, men et omhyggeligt arbejde.
    Og du skal selfølgelig have nye pakningssæt klar. Da jeg lavede mine viste det sig at mine 3 forskellige sæt Oringe var gode at have da alt ikke var med i sættene til de 4 karburatorer.
    De var bygget sammen I række og det er egentlig ikke meningen man tager rækken fra hinanden som jeg gjorde. Men det var tiltrængt

    PS: research på YouTube er også et hit hvis man kan engelsk. De der amerikanere er vilde med at lave den slags.
    Og ikke og forglemme en Haynes manual, den må kunne fåes til din model. Den er et "must have" og anskaf den først, så kan du i fred og ro læse op på det. Der er mange andre gode ting i også


  • #10   26. sep 2021 Jeg tjekkede lige din video, den går godt nok lidt "spruttet" og høre på. Nu skal jeg nok lade være med at skræmme livet af dig men:

    Er ventilerne i orden??

    Hmm... På en bil kan man holde en 50er foran udstødningen, bliver den suget til røret indimellem har man et problem.
    Det må sgu da også gælde for en MC???
    Prøv lige det! Har du ikke mindre kan en 500 mand også gøre det smiley


Kommentér på:
Sv 650 gen 00', skyder i tomgang/ujævn tomgang

Annonce