Sv 650 gen 00', skyder i tomgang/ujævn tomgang {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg forsøger febrilsk at finde ud af hvad der er galt med min SV'er. Lige efter jeg tankede den op i går, så kunne den ikke holde sig i gang med tomgang, og jeg var nødsaget til at køre hjem med choker ellers ville den gå død. Jeg prøvede at rette på omdrejningsskruen, der hjalp på det, men så resulterede i, at den nu skyder/spytter i tomgang, det var vitterligt fra det ene øjeblik til det andet.
Her er link til video med problemet: https://www.youtube.com/watch?v=9YW-BCXFo68
Hvad kan det være?
På forhånd tak for indspark.
Mvh
William
Info:
Suzuki sv 650, årgang 2000
Eftermonteret potte på.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
sep 2021
Emner: 1 Svar: 3
Det er jeg 100% sikker på!
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Jeg kan ikke huske om din er med Karburator eller FI.
Hvis det Karburator, så tjek membranerne i toppen af Karburator.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
Fx næste dag? Kunne også være en små defekt tændspole, de kan godt drille når de bliver varme, men være helt OK når de er kolde de første 10 min.
Og det giver også de symptomer.
Det er bare et alternativ til det andet forslag.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
Har den stået stille i fx 2-3 år ?
sep 2021
Emner: 1 Svar: 3
Tak for svar.
Jeg forsøger at tjekke for falsk luft. Det er den første generation med kaburator, vil det hjælpe at rense dem?
Tak for et alternativt forslag Gert, den starter faktisk med det samme med at spytte/hakke motoren, så hvis det først er efter den bliver varm, at det kan være tændspolen, så må det være noget andet.
Jeg købte den for en måned siden og den har kørt fint indtil nu, men den har faktisk stået meget stille i et par år.
Mvh William
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 425
Jeg ville rense karburatorer hvis det var mig
sep 2021
Emner: 1 Svar: 3
Tak for dit bud, det har jeg også hørt for et par andre. Er det noget, man selv kan kaste sig ud i, når man ikke har rodet med MC'er før og ikke har så meget forstand på det eller er det noget man skal få en professionel til at kigge på?
Mvh William
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 425
Og et godt bord og stå ved, et lille tip herfra er at bruge skruetrækkerbits fra et godt sæt når dyser (messing) skal skrues ud. Der er bare vigtigt man har godt fat med noget der passer 100% og ikke en slidt skruetrækker.
Og hold øje med luft/blandingsskrue hvor mange omgange den er skuet ud. Du skruer den forsigtigt I bund først og tæller hvor mange omgange den skal have. Den skal stå samme sted igen.
Og den bedste ide til dig er læsning på nettet om emnet, og download af manual hvis du kan finde det. Plus eksplosionstegning af din karburator.
Har du mod på det er det ikke svært, men et omhyggeligt arbejde.
Og du skal selfølgelig have nye pakningssæt klar. Da jeg lavede mine viste det sig at mine 3 forskellige sæt Oringe var gode at have da alt ikke var med i sættene til de 4 karburatorer.
De var bygget sammen I række og det er egentlig ikke meningen man tager rækken fra hinanden som jeg gjorde. Men det var tiltrængt
PS: research på YouTube er også et hit hvis man kan engelsk. De der amerikanere er vilde med at lave den slags.
Og ikke og forglemme en Haynes manual, den må kunne fåes til din model. Den er et "must have" og anskaf den først, så kan du i fred og ro læse op på det. Der er mange andre gode ting i også
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 425
Er ventilerne i orden??
Hmm... På en bil kan man holde en 50er foran udstødningen, bliver den suget til røret indimellem har man et problem.
Det må sgu da også gælde for en MC???
Prøv lige det! Har du ikke mindre kan en 500 mand også gøre det
Sv 650 gen 00', skyder i tomgang/ujævn tomgang