701 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Rune S
Rune S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Suzuki SV650S 2010 affjedring Suzuki SV650S 2010 affjedring

Halløj gutter.

Jeg har købt en SV'er fra 2010 som er min første motorcykel. Jeg har lige skiftet dækkene, men har problemer med at røven skrider ud når jeg bremser.
Bagdæmperen er standard, men selv når den er stillet helt ud er der stadig alt for lidt og hård vandring i den.

Jeg kan se herinde at der er et par stykker der kører med hyperpro affjedring på deres SV'ere.
Kan det anbefales at jeg gør det samme? Jeg vejer omkring de 80kg. Er der forskel i hvad fjedre man kan få med?
Hvordan kan jeg være sikker på at det er den rigtige bagdæmper jeg bestiller til min model?

https://www.bike-design.com/en-gb/product/72544/hyperpro-streetbox-kit

Tusind tak på forhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki SV650S 2010 affjedring
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
    #1   16. maj 2021 Din bagdæmper er 11 år gammel, og cyklen bliver langt bedre at køre på, når du skifter affjedringen på den.
    HyperPro fjedre er progressive, så de passer til en lidt bredere mængde vægtklasser end lineære fjedre, så det der sæt burde være fint.

MEN!

Ingen kan love dig at dit bagdæk stopper med at skride ud. Som udgangspunkt tyder det på at du bruger bagbremsen for hårdt. Hvis du stadig gør det bagefter.... Gæt selv resten. smiley

• Rune S
    Rune S Tilmeldt:
    mar 2014

#2   16. maj 2021 Tak for de gode råd.

Jeg legede lidt med det sidste gang jeg var ude og køre. Jeg bremser ikke for hårdt med bagbremsen. Dækkene var fra 2014 så derfor har jeg skiftet dem. Dog er den bagdæmper stadig skrald og jeg har ikke lyst til at køre på den før det er iorden. Er stadig lidt i oplæring. Bagdæmperen er åndsvagt hård og har ikke mere end 21mm vandring opaf når jeg sætter mig på den.

Hvor stor forskel er der på sådan nogle sæt? Hvordan ved jeg at det er det rigtige hyperpro sæt jeg bestiller? smiley

• Sajmon ™

#3   16. maj 2021 7 år gamle dæk, er helt sikkert også en årsag.

Har du et billede af bagdæmperen der sidder på cyklen? Hvis nu en eller anden har skiftet den ud med noget der ikke passer på cyklen, vil det jo forklare en del.

Der findes kun et sæt til din - det er kun fjeder farven du ændrer på i menuen. smiley

• Rune S
    Rune S Tilmeldt:
    mar 2014

#4   16. maj 2021 Hehe ja jeg er helt enig. Tror ærlig talt jeg betalte for meget for den, men sådan noget lærer man jo på den hårde måde :b

Nej, det har jeg ikke. Den står oppe ved mekanikeren der skiftede dæk og lavede service på den. Jeg har sammenlignet bagdæmperen med plantegninger over original og jeg er 99% på at den er original.

Det lyder super. Jeg bestiller sådan et sæt og prøver at sætte det på.

Jeg siger mange tak for hjælpen. Så må man se hvordan den bliver at køre på.

• Sajmon ™

#5   16. maj 2021 Det bliver bedre, kan jeg godt love dig. smiley

• #6   17. maj 2021 Men når du får den ud at køre igen, så få varmet dækkene godt op, og øv dig i katastrofeopbremsninger. Hvis dækkene er varme og asfalten er ren, skal den løfte bagdækket når du bremser. Og så øv dig på at være så blid på bagbremsen, at den ikke blokerer.

• #7   17. maj 2021 Nu lyder det til du vil lave det selv og det er fint. Skulle du få behov for bistand, så har vi en ekspert i det østjyske i Auning. MC-Hyper montage. Bare til info. Går selv og venter på at han får et komplet sæt hjem til min mc.

Kommentér på:
Suzuki SV650S 2010 affjedring

Annonce