592 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Bremser og motor ? Bremser og motor ?

Jeg kan ikke få bremsevæske i forbremsesystemet efter at have haft det skildt ad. Løsner udluftningsskruen og "trykker" væsken ind med en smørekande, men der kommer ikke noget ind i systemet. Hvad kan der være galt?
Mht motor tror jeg at tomgangsdysen er for stor, da den er lidt "forkølet" når man gir gas fra tomgang. Den er ikke helt skarp på gassen. Hvad kan det ellers være? Håber I kan hjælpe:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremser og motor ?
  • #1   10. jun 2004 Nu er jeg ikke nogen ekspert, men når man normalt lufter ud så bruger man bremsevæsk beholderen(den sidder gerne oppe på styret ved bremsegrebet), må indrømme at jeg aldrig har hørt om at proppe væsken ind via bremsekaliberen, eller sådan får du det til at lyde:)

• #2   10. jun 2004 jeg har tappet al væsken af, og har herfra siden hørt det er lettest at få nyt i systemet ved at lufte omvendt ud.

• #4   10. jun 2004 Det er absolut ikke uladesiggørelig at lufte ud med en olie kande fra kaliperen , det er faktisk den nemmeste måde da luften jo som bekendt vil søge opad i væsken. kunne heller ikke lufte ud på "normal" vis på min ,altså fylde beholderen op og derefter pumpe luften ud gennem kaliperen. men gjorde det med en oliekande fra kaliperne af , tror bare du skal have lidt tålmodighed Poul da man efter at have skilt systemet helt ad skal pumpe og fylde op en del gange.

• #5   11. jun 2004 enig med thomas b. kan lade sig gøre. bare svært at finde en pumpe der kan holde til vædsken. måden jeg løste det på, var bolten ud af hovedcylinderen. vendte hullet op og fyldte helt op, satte skruen i, vendte hovedcylinderen normalt. tog låget af og pumpede det igennem. detaljen er at hvis der ikke er vædske på begge sider af stemplet i masteren pumper den ikke. det løste min selvsamme system.

• #7   11. jun 2004 Ehm...det står stadig lidt sløret for mig. Hvis man skal have væske i et tomt system, hvad så? det er jo det jeg skal.

• #8   11. jun 2004 Mit råd er : fyld beholderen ved styret kvart til halvt op, fyld en oliekande op med bremsevæske en slange på enden og pump til den er luftfri , monter slangen fra oliekande på kaliperudluftningen og pump bremsevæske baglæns gennem systemet, tøm af fra beholder som den bliver fyldt op til, når du så får lidt tryk på forbremsen kan du så begynde at lufte ud på normal vis ved at fylde beholder på styret op og pumpe ud gennem kaliper/kalipre.

Havde renoveret mit eget bremsesystem og kunne absolut ikke få det luftet ud på normal vis , men brugte oliekandetrikket og sendte væsken baglæns og det virkede med det samme.

Ps: skal lige siges at oliekanden skal være ny(købte en i harald skrald til 19,95) eller ihvertefald helt ren da det mindste sandkorn kan sætte sig hovedcylinderen.

Mvh. Thomas

• #9   11. jun 2004 Okay det prøver jeg så... tak for hjælpen Thomas!

• #10   12. jun 2004 Hej Poul.
    Jeg har lige skiftet væsken på min cykel. Jeg havde godt nok ikke al væsken af, men det betyder igen ting. Normalt fylder man på fra toppen, og så pumper man på grebet til den er stram. Sørg for at der hele tiden er væske i beholderen. Når du pumper så skal udluftningsmøtrikken være spændt for at få tryk på. Sæt så en lille slange på udluftningsmøtrikken og hæld lidt bremsevæske ned en skål og læg slangen heri. Når der er tryk på så åbner du ventilen et kort øjeblik så lidt af trykket går af. Pump derefter igen og fortsæt denne proces indtil der kommer væske ud af slangen, uden lyftbobler i. Denne proces kaldes bleeding. Der er nemmest hvis man er to. God fornøjelse.
    Hilsen TH

Kommentér på:
Bremser og motor ?

Annonce