1.995 visninger
|
Oprettet:
hvad skyldes en ventil kan bukke?? {{forumTopicSubject}}
hej,
jeg vil lige høre om nogen ved hvorfor en ventil kan finde på at bukke i en cylinder. jeg kan godt regne ud at det skyldes den rammer stemplet. men HVORFOR rammen den stemplet?
mvh
morten
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Er det kun en enkelt? eller flere?
jul 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.148
Ventilen en nede (åben) når stemplet er i bund. Hvis en knastkæde springer, så kan stemplet køre op i det ventilen er ede (åben) - Og så har du balladen :o)
- Den MEGET korte forklaring - ;o)
jul 2005
Følger: 37 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 49 Svar: 388
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.938
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
Kort fortalt..
Håber det gav lidt mening
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
Seb har ret, hvis det er Desmo ventiler
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Som regel sker det hvis bæltet springer, så er det bare ikke kun 1 ventil det går udover!! underligt hvis det kun er 1 enkelt ventil..
Spørg lige Hekto herinde fra, han er meget mere inde i det
feb 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 110
Heldigvis kunne jeg renovere motoren selv, med nye stramme racer fjedre fra Powroll, samt Kawasaki stempler og større karburatorer. Den kom til at køre som en racer, men blev også ret varm, idet den var luftkølet...
Vil da gerne hjælpe ( bor i Randers ) Men du bør virkelig have et stort afslag på sådan en maskine ( Mindst 15 - 20.000 NED i pris ) Idet det ikke er til at sige hvad der er galt, før motoren bliver åbnet...
Stumper fra stemplet kunne havne nede i krumtappen, AK og VE....
feb 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 110
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
;O)
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
Jeg ville hellere lave det selv og så ellers tage cyklen til en fornuftig pris
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 249
dec 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 94
plus arbejdsløn.
dec 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 94
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 249
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.585
dec 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 94
ja nu skriver jeg jo også kun næsten, men i min verden så den altså ret så adskilt ud som den stod der hos Finn uden cylindre og stempler og med alverdens dele spredt ud. Jeg har absolut ikke haft indtryk af at man gørdet samme ved et stort service på nogen af mine hedengangne ZX9´ere. ST 4´eren som jeg refererer til er som du ved med noget mere indmad end de 2-ventilede.
Iøvrigt synes jeg det er friskt at nogen tør spørge til Ducati i dette forum når man tænker på risikoen ved hele tiden at få at vide at det er noget værre noget man har købt eller er ved at købe.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
dec 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 94
dec 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 94
dec 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 94
hvad skyldes en ventil kan bukke??