Kan dette skyldes overtryk i motoren? {{forumTopicSubject}}
Hej guys
Jeg startede en tråd for omkring 1 til 2 uger siden, om at min nyindkøbte Honda XR 400 R spyttede meget olie ud af overtryksslangen fra motoren, og kunne ikke finde ud af hvad det skyldes. Tråden kan læses her -> http://motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=118569
I dag har mig og min kammerat fået skildt lortet af, for at tjekke motoren igennem for at prøve og finde løsningen. Den skulle eller sigende have fået boret cylinderen op til 440ccm og nyt stempel, knaster og skulle være lavet ved en autoriseret Honda forhandler for ikke forfærdelig lang tid siden.
Da vi pillede cylinderen af tidligere, opdagede vi sjove slidemærker i cylinderen, selvom den så fin ud og ingen ridser. Den har bemærkelses værdigt lavede 2 spor i hver sin side, som om at cylinderen er honet ovalt istedet for cylindrisk :/. Er det muligt?
Vi prøvede og sætte cylinderen på igen og ser og der kunne være noget slør imens stemplet var i cylinderen. Der var ikke rigtig noget at mærke, men i højre side gabber stemplet rimelig meget. De gabber faktisk 180 grader rundt. Er der ikke en god chance for at det kan være det der forårsager at kompressionen kommer ned i motorhuset?
Jeg har prøvet og tage nogle billeder, så det er til at se. På mandag får jeg målt om cylinderen er cylindrisk, og hvis ikke må jeg købe en ny :/.
Hele motorcyklen kommer under en stor renovation nu! Der er bestilt ny fighterfront, Wiseco fiber koblings-kit, trial tech vapor computer bliver skifter ud med TomTom Rider. Hele motorcyklen bliver malet matsort, med custom stafferinger.
Nå sidespring, men tjek billerne, som nok taler lidt for sig selv.
Med venlig hilsen
Allan
http://img141.imageshack.us/gal.php?g=cimg4184a.jpg
<a target='_blank' href='(link fjernet) src='(link fjernet) border='0'/><br>
<a target='_blank' href='(link fjernet) src='(link fjernet) border='0'/><br>
<a target='_blank' href='(link fjernet) src='(link fjernet) border='0'/><br>
<a target='_blank' href='(link fjernet) src='(link fjernet) border='0'/><br>
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Og ja det kan SAGTENS gøre at olien pisser ud af overløbet. :o)
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 185
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 185
og jo det er sku ikke det bedste håndværk de har haft gang i!
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.158
KIM.
jun 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 37
Men som sagt - Det er kun mennesker og ALLE kan lave fejl, men syntes godt nok den gabber meget.
Nå, men er glad for at folk godt kan se det ser lidt galt ud og det ikke kun er meget, der er blevet lidt ferbrilsk! :).
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 206
Men det kommer selvfølgelig an på hvordan man har grebet det an. Hvis man har brugt CNC fræsning, kunne der godt være risiko for at emnet har slået sig i opspændingen, eller der ikke er rettet ordentligt op.
Samme gør sig gældende for drejning, og fræsning med borehoved, hvis opretningen halter, bliver det aldrig godt.
Og så vil jeg mene at det er vigtigt at man honer i en fastlåst stilling, altså på en fræser eller drejebænk, og ikke i en bordskruestik med en boremaskine.
Men du kan da spænde lortet op, og køre et måleur rundt, for at se hvor ujævn den er.
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 961
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
jun 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 37
Ved ikke hvordan tolerancerne er i en cylinder, men som sagt befinder vi os helt sikkert i hundrede dele. Den her ligger altså i tiende dele. Hvis jeg ikke tager fejl vil jeg tro det er omkring 0,2 eller 0,3 tiende dele, og det er MEGET!
Jeg tror også det er en foring der er kommet i, men kunne ikke forestille mig den er oval fra start. Dem der har boret den op til at kunne få foringen i, må have lavet den oval, og så tvunget foriingen i. Jeg tror det ender med jeg køber et nyt cylinder kit og køre det til.
jun 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 37
Da jeg hentede motorcyklen gik den også ud 2 gange, men startede efterfølgende med det samme, og jeg kørte omkring 80km/t hele vejen hjem. Ved godt den ikke er bygget til at blive fyret af.
Han har udemærket godt vidst at der har været noget i vejen med den! Det kan jo være han følger med i indlægget, for han er da på MCG!
jun 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 37
Kan dette skyldes overtryk i motoren?