1.092 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Kan ventilerne ha taget skade? Kan ventilerne ha taget skade?

Hej

Jeg havde problemer med min GSX-R 750 igår. Lidt dårlig timing, da jeg skulle have haft den til syn og betalt afgift,da jeg havde en "prøvemærke".

Problemet var at membranen på tanken ikke lukkede af for benzinen og karb + en cyl var blevet fyldt helt op med benzin. Dette kunne ske da jeg fik den startet to gang ved at give fuld hane, men ku slet ik holde den i gang. Til sidst kunne den slet ik tørne starteren. Det skyldes jo at benzin ik kan komprimeres, og nu tænker jeg på om ventilerne kan være blevet bøjet

Mvh Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan ventilerne ha taget skade?
  • #1   4. jun 2008 -> Carsten

Som regel tager de ikke skade, men jeg har desværre eksempler på at de godt kan tage skade, hvis motoren er starter op imens den ene cylinder laver en "hydraulic lock".

Det går dog ikke ud over ventilerne, men plejlstangen. Jeg har nogle fine billeder af en 900-motor som har bukket plejlstangen, grundet en defekt benzinhane og en (samtidigt) defekt svømmer-ventil. Motoren startede dog fint, men rystede meget i tomgang.

-> Søren

Hvis din motor ellers går fint, så er der ikke sket noget. Men du skal sørge for at få ordnet din benzinhane hurtigst muligt - både af hensyn til din motor med også brandfare mm.

• #2   4. jun 2008 Fin mc iøvrigt... smiley

• #3   4. jun 2008 Har ordnet vacuumhanen, og tømt carb + cylinder - blev klaret med det samme.

Men som carsten skriver så er olien fyldt med benzin og derfor ik startet, da jeg ikke havde olie nok på lager. Så det kommer senere. Så må jeg lytte om den lyder grim eller ej

Håber ikke den har taget skade. Kan gi en melding når jeg forhåbenligt får det klaret i aften

• #4   4. jun 2008 Men tak for svarene og ros (Eddie)

• #5   4. jun 2008 Hvis en utæt menbran i benzinhanen kan fylde moroten har du da også et problem med en eller flere svømmerventiler.

• #6   4. jun 2008 Ja måske morten...
    Men jeg gav jo fuld gav flere gange, så der har jo været fuld gennemstrømning.

Men er godt klar over det, og skal nok være opmærksom

• #8   4. jun 2008 Henrik
    Så galt tror jeg nu ikke det er, for den har jo ikke kørt med det.
    Fik den startet 2 gange men gik jo ud efter som jeg ikke kunne holde liv i den.

• #10   4. jun 2008 Tror jeg vil kigge til karbs når jeg er i gang. Vacuumhanen sad squ rimelig hårdt fast, så den er bare blevet renset og motioneret, så den så nu ud til at virke fint igen...

Så nu ska jeg bare have købt noget sort guld + filter..

Kommentér på:
Kan ventilerne ha taget skade?

Annonce