1.023 visninger
|
Oprettet:
Kan ventilerne ha taget skade? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg havde problemer med min GSX-R 750 igår. Lidt dårlig timing, da jeg skulle have haft den til syn og betalt afgift,da jeg havde en "prøvemærke".
Problemet var at membranen på tanken ikke lukkede af for benzinen og karb + en cyl var blevet fyldt helt op med benzin. Dette kunne ske da jeg fik den startet to gang ved at give fuld hane, men ku slet ik holde den i gang. Til sidst kunne den slet ik tørne starteren. Det skyldes jo at benzin ik kan komprimeres, og nu tænker jeg på om ventilerne kan være blevet bøjet
Mvh Søren
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 667
Som regel tager de ikke skade, men jeg har desværre eksempler på at de godt kan tage skade, hvis motoren er starter op imens den ene cylinder laver en "hydraulic lock".
Det går dog ikke ud over ventilerne, men plejlstangen. Jeg har nogle fine billeder af en 900-motor som har bukket plejlstangen, grundet en defekt benzinhane og en (samtidigt) defekt svømmer-ventil. Motoren startede dog fint, men rystede meget i tomgang.
-> Søren
Hvis din motor ellers går fint, så er der ikke sket noget. Men du skal sørge for at få ordnet din benzinhane hurtigst muligt - både af hensyn til din motor med også brandfare mm.
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 667
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 487
Men som carsten skriver så er olien fyldt med benzin og derfor ik startet, da jeg ikke havde olie nok på lager. Så det kommer senere. Så må jeg lytte om den lyder grim eller ej
Håber ikke den har taget skade. Kan gi en melding når jeg forhåbenligt får det klaret i aften
mar 2008
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 785
mar 2008
Men jeg gav jo fuld gav flere gange, så der har jo været fuld gennemstrømning.
Men er godt klar over det, og skal nok være opmærksom
mar 2008
Så galt tror jeg nu ikke det er, for den har jo ikke kørt med det.
Fik den startet 2 gange men gik jo ud efter som jeg ikke kunne holde liv i den.
mar 2008
Så nu ska jeg bare have købt noget sort guld + filter..
Kan ventilerne ha taget skade?