2.969 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
Hjelm lukning: D-ring VS Quick realese. Hjelm lukning: D-ring VS Quick realese.
Hej jeg har lidt kig på en AGV hjelm men den er med D-ring lukning og jeg har altid kørt med Quick realese og har aldrig prøvet D-ring systemet.
Er der nogle med erfaringer med D-ring systemet som vil dele jeres oplevelser?
Er det for besværligt, tager det længere tid, er det til at betjene med handsker på osv?
0 synes godt om
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 396
"Klik" systemet er helt klar lettere! DD systemet tager et par sekunder længere at lukke, og jeg kan ikke lukke det med handsker på.
Dog siges det at DD ringene skulle være det sikreste, og jeg har aldrig oplevet nogen former for problemer eller ubehag ved det
maj 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 137
maj 2007
Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 82
Hvordan er din oplevelse med den?
Tak for input.
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 471
..- ved ikke hvordan i andre gør, men jeg tager aldrig remmen helt ud af D ringene, men løsner den kun
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 920
Den skal ikke spændes op, bare løsnes og strammes.
Sikkerheden er vel bedre fordi remmen altid er strammet helt til.
De fleste top level hjelme er også med dd-ring.
Har ikke kørt med andet de sidste 15 år og har ingen planer om at prøve andet.
maj 2007
Det ændre jo meget på det så.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 920
maj 2007
Tak for info
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.324
feb 2015
Følger: 3 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 25
jan 2019
Følger: 11 Følgere: 62 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 123
Eneste lille ting jeg vil nævne er, at selvom jeg løsner den helt (uden at tage den ud af ringene) så skal den lige mingeleres lidt for at jeg kan få hjelmen af. Måske er det kun på min hjelm, men jeg kunne godt have brugt et par cm mere at arbejde med.
Men jeg synes ikke det er besværligt at stramme den, det er et træk i en strop - og så sidder den der.
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 396
Joakim. Jeg har ikke meget at sammenligne med, men til prisen synes jeg det er en virkelig fin hjelm. Jeg bruger nærmest aldrig solbrillen, da jeg har mørkt visir på. Om vinteren har jeg det klare på, og kan en gang imellem bruge det kort, her virker det fint
Den sidder stadig rigtig godt på mit hovede efter 2 sæsoner. Alt foret kan tages ud og vaskes, det er lækkert!
Eneste minus er at man tilsyneladende ikke kan købe hage "gardinet" løst.. (jeg har knækket mit eget..)
okt 2009
Følger: 35 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 952
Quick release må i øvrigt IKKE bruges bane så vidt jeg ved, men det er jo heller ikke sikkert at du skal det.
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
Jeg har kun haft quick release da jeg kørte scooter, og ellers DD på alle MC hjelme.. Alt fra Premier, Icon, Shoie til Hedon
maj 2007
Jeg har bare været så glad for det andet system da det er nemt og hurtigt plus kan betjenes med handsker.
Tak for jeres input.
jan 2019
Følger: 11 Følgere: 62 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 123
maj 2007
Den er gammel men selvfølgelig ikke brugt i samme omfang som en køreskole.
Hjelm lukning: D-ring VS Quick realese.