2.969 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Joakim M
Joakim M
Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 82

Hjelm lukning: D-ring VS Quick realese. Hjelm lukning: D-ring VS Quick realese.

Hej jeg har lidt kig på en AGV hjelm men den er med D-ring lukning og jeg har altid kørt med Quick realese og har aldrig prøvet D-ring systemet.

Er der nogle med erfaringer med D-ring systemet som vil dele jeres oplevelser?
Er det for besværligt, tager det længere tid, er det til at betjene med handsker på osv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjelm lukning: D-ring VS Quick realese.
  • #1   5. maj 2019 Jeg har en AGV k5s med dd-ring
    "Klik" systemet er helt klar lettere! DD systemet tager et par sekunder længere at lukke, og jeg kan ikke lukke det med handsker på.
    Dog siges det at DD ringene skulle være det sikreste, og jeg har aldrig oplevet nogen former for problemer eller ubehag ved det smiley

• #2   5. maj 2019 Som Jakob siger - et par sek mere. Absolut intet problem. Jeg kan dog heller ikke gøre det med handsker på.

• Joakim M
    Joakim M Tilmeldt:
    maj 2007

#3   5. maj 2019 Det er sjovt nok lige præsic en AGV k5 jeg har kig på også.
    Hvordan er din oplevelse med den?

Tak for input.

• #4   5. maj 2019 Har også DD på min Shoei hjelm og synes det fungere rigtig fint. Vil ikke sige det tager længere tid end en “alm” lås.. og min kan jeg sagtens åbne og lukke med mine sommerhandsker på, men vinterhandskerne tager jeg af...

..- ved ikke hvordan i andre gør, men jeg tager aldrig remmen helt ud af D ringene, men løsner den kun smiley

• #5   5. maj 2019 Hvis det tager et par sekunder længere, så gør man noget forkert. Det tager kun et sekund at spænde en dd-ring.
    Den skal ikke spændes op, bare løsnes og strammes.
    Sikkerheden er vel bedre fordi remmen altid er strammet helt til.
    De fleste top level hjelme er også med dd-ring.
    Har ikke kørt med andet de sidste 15 år og har ingen planer om at prøve andet.

• Joakim M
    Joakim M Tilmeldt:
    maj 2007

#6   5. maj 2019 Arhh så i løsner den bare men piller ikke remmen ud af ringene?
    Det ændre jo meget på det så.

• #7   5. maj 2019 #6 præcis

• Joakim M
    Joakim M Tilmeldt:
    maj 2007

#8   5. maj 2019 Ja okay sådan havde jeg slet ikke tænkt den.
    Tak for info smiley

• #9   5. maj 2019 Kunne ikke drømme om at køre med andet end DD. Overhovedet ikke besværligt i min bog. Tager to gange at vænne sig til.

• #10   5. maj 2019 På min schubert sr1 skal jeg ha remmen helt ud at D-ringene for at få den af. Det gør det lidt mere besværligt. Jeg kan ikke betjene det med handsker på.

• #11   5. maj 2019 Jeg kører også med DD ring. Synes helt klart den spænder bedre op end quick release modellerne.

Eneste lille ting jeg vil nævne er, at selvom jeg løsner den helt (uden at tage den ud af ringene) så skal den lige mingeleres lidt for at jeg kan få hjelmen af. Måske er det kun på min hjelm, men jeg kunne godt have brugt et par cm mere at arbejde med.

Men jeg synes ikke det er besværligt at stramme den, det er et træk i en strop - og så sidder den der.

• #12   5. maj 2019 Jeg kan simpelthen ikke få lortet af krydren uden at hive snoren helt ud af remmene.. smiley

Joakim. Jeg har ikke meget at sammenligne med, men til prisen synes jeg det er en virkelig fin hjelm. Jeg bruger nærmest aldrig solbrillen, da jeg har mørkt visir på. Om vinteren har jeg det klare på, og kan en gang imellem bruge det kort, her virker det fint smiley
    Den sidder stadig rigtig godt på mit hovede efter 2 sæsoner. Alt foret kan tages ud og vaskes, det er lækkert!
    Eneste minus er at man tilsyneladende ikke kan købe hage "gardinet" løst.. (jeg har knækket mit eget..)

• #13   6. maj 2019 Jeg har kun hat DD ringe, og har ikke noget problem med lukning........kan dog ikke med handsker på.

Quick release må i øvrigt IKKE bruges bane så vidt jeg ved, men det er jo heller ikke sikkert at du skal det.

• #14   6. maj 2019 DD er et krav på bane.. Ikke sikkert at man nogensinde får brug for det, men det fortæller måske lidt om hvor mere sikkert det er smiley

Jeg har kun haft quick release da jeg kørte scooter, og ellers DD på alle MC hjelme.. Alt fra Premier, Icon, Shoie til Hedon

• Joakim M
    Joakim M Tilmeldt:
    maj 2007

#15   6. maj 2019 Jeg må bare igang med at prøve det også så.
    Jeg har bare været så glad for det andet system da det er nemt og hurtigt plus kan betjenes med handsker.

Tak for jeres input. smiley

• #16   6. maj 2019 Altså vi havde et par hjelme på køreskolen der havde quickrelease. Hvis man hev i stroppen så kunne man trække låsemekanismen fra hinanden.... Nu var de jo godt brugt, but still...

• Joakim M
    Joakim M Tilmeldt:
    maj 2007

#17   6. maj 2019 Jeg har nu aldrig haft problemer med mit.
    Den er gammel men selvfølgelig ikke brugt i samme omfang som en køreskole.

Kommentér på:
Hjelm lukning: D-ring VS Quick realese.

Annonce