1.137 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Svar
Lille hak i kæden, gør det noget? Lille hak i kæden, gør det noget?
Da jeg rensede min kæde i dag, kom der lidt for mange detaljer frem bag ved alt snavset.
Jeg opdagede et lille stykke metal der var knækket af kæden. (På det led hvor den bliver samlet så vidt jeg ved)
Jeg har vedhæftet et billede, som viser at der mangler en flig af den runde forhøjning.
Er det noget der potentielt kan få kæden til at gå fra hinanden eller skal jeg ikke være bekymret?
På forhånd tak for svaret
0 synes godt om
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
Som jeg ser det, er det der er knækket af, den kant der holder leddet på plads.
Så nu kan siden falde af og kæden brække.
jul 2011
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
Skift nitteleddet - så er du kørende igen. Brug et nitteværktøj eller lad en fagmand lave det...
Det der går fra hinanden før eller siden.
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 77 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 2.279
apr 2019
Følger: 15 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 14
Så var det som jeg frygtede, træls.
Kæden er til gengæld forholdsvis ny, så hvis det kan fixes med et nyt led ville det klart være at foretrække.
Nu er jeg ikke den store mekaniker, og det eneste jeg har skiftet selv er oliefilter/nyt olie, batteri og forhåbentligt bremsevæske her i den nærmeste fremtid. Men jeg synes det er meget sjovt at rode med sådan nogle småting selv (og billigere!).
Tror i det ville være en svær opgave for mig at skifte sådan et led, hvis man blot skaffer et nitteværktøj og et nyt led?
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
der er også et hav af MyTube videoer derude du kan lure på først, så du ved hvad du skal gøre
Selvom et godt nitte værktøj er dyrere end kæden, kan det betale sig i længden..
Husk blot at købe andre ting hos din lokale MC pusher så de ikke forsvinder helt ud af bybilledet..
Hygge m projektet
jan 2018
Følger: 13 Emner: 4 Svar: 75
apr 2019
Det lyder godt, så må jeg igang med at se nogle videoer
8#
Haha, den sidder også på en lille CBR250 RA aka Babyblade
jul 2011
Syntes ikke der er mange af dem tilbage.
apr 2019
God ide!
Neej, den er desværre også svær at komme af med. Jeg mistænker de forholdsvis nye MC kørekort regler, hvor den vidst ikke rigtig passer særlig godt ind i en af kategorierne længere
jul 2011
apr 2019
Jeg er stadig igang med at finde et nitteværktøj, men er godt på vej.
Jeg er dog lidt i tvivl om hvilken type led jeg skal have.
Når jeg kikker på fx thansen, så er de led der hedder "samleled" allesammen typen med clips (hvilket jeg jo ikke skal have).
Men så er der også dem der hedder "nitteled" som er uden clips:
https://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/motorcykel-og-mx/universaldele/kaeder/rk/samleled/rk-520so-nitteled-o-ring/n-238089012/pn-238089008/
Det der bare forvirrer mig lidt er at det ene hedder samleled og det andet hedder nitteled. Men er nitteledet beregnet til at erstatte et ødelagt almindeligt led i kæden eller er det beregnet til "master linket"/samleleddet som er det der er gået i stykker på min?
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 396
Det du har nu er et nitteled (fordi det skal nittes sammen,med kædeværktøj)
Du bør rige et nitteled igen
apr 2019
16#
Godt spottet!
Billederne på min profil er et par år gamle og er taget før jeg fik lavet et større service hvor bl.a. kæden og dækkende blev udskiftet. Det var blot de billeder jeg lige havde ved hånden, da jeg oprettede den. Når alt er fixet på den, kommer der nye billeder på
apr 2019
Så vidt jeg kan se på billedet af min kæde, er det et hollow point nitteled der er brugt.
Men hvordan søren ved man om det nitteled man køber ligeså er hult i enden?
Thansen har en masse forskellige, men alle billederne er af den ende der allerede er nittet sammen med leddet, som man ikke kan se om det er hult eller ej, der hvor jeg skal nitte.
Min MC er ikke hjemme ved mig selv lige nu, så kan ikke lige tjekke hvad kæden hedder specifikt, men kan læse udfra mit eget billede at det er en størrelse 520.
apr 2019
O-et er sikkert pga. O ringe kunne jeg dog forestille mig. Og måske er S for Solid, men who knows
Lille hak i kæden, gør det noget?