1.137 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Lille hak i kæden, gør det noget? Lille hak i kæden, gør det noget?

Da jeg rensede min kæde i dag, kom der lidt for mange detaljer frem bag ved alt snavset.
Jeg opdagede et lille stykke metal der var knækket af kæden. (På det led hvor den bliver samlet så vidt jeg ved)
Jeg har vedhæftet et billede, som viser at der mangler en flig af den runde forhøjning.
Er det noget der potentielt kan få kæden til at gå fra hinanden eller skal jeg ikke være bekymret? smiley

På forhånd tak for svaret

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lille hak i kæden, gør det noget?
  • #1   29. apr 2019 Det skal skiftes.
    Som jeg ser det, er det der er knækket af, den kant der holder leddet på plads.
    Så nu kan siden falde af og kæden brække.

• #3   29. apr 2019 Ja det er heldigvis et forholdsvis easy fix.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #4   29. apr 2019 Den er nittet alt for hårdt med en kørner og en hammer på hver side, af en person som tydeligvis ikke vidste hvad han lavede.

Skift nitteleddet - så er du kørende igen. Brug et nitteværktøj eller lad en fagmand lave det...
    Det der går fra hinanden før eller siden.

• #5   29. apr 2019 Køb ny kæde

• #6   29. apr 2019 Tak for jeres hurtige svar!
    Så var det som jeg frygtede, træls.

Kæden er til gengæld forholdsvis ny, så hvis det kan fixes med et nyt led ville det klart være at foretrække.
    Nu er jeg ikke den store mekaniker, og det eneste jeg har skiftet selv er oliefilter/nyt olie, batteri og forhåbentligt bremsevæske her i den nærmeste fremtid. Men jeg synes det er meget sjovt at rode med sådan nogle småting selv (og billigere!).
    Tror i det ville være en svær opgave for mig at skifte sådan et led, hvis man blot skaffer et nitteværktøj og et nyt led?

• #7   29. apr 2019 Nej.. du behøver ikke den store mekker snilde..
    der er også et hav af MyTube videoer derude du kan lure på først, så du ved hvad du skal gøre smiley

Selvom et godt nitte værktøj er dyrere end kæden, kan det betale sig i længden..
    Husk blot at købe andre ting hos din lokale MC pusher så de ikke forsvinder helt ud af bybilledet.. smiley
    Hygge m projektet

• ken H
    ken H Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 13 Emner: 4 Svar: 75
    #8   29. apr 2019 Det ligner en cykelkæde!!

• #9   30. apr 2019 7#
    Det lyder godt, så må jeg igang med at se nogle videoer smiley

8#
    Haha, den sidder også på en lille CBR250 RA aka Babyblade smiley

• #10   1. maj 2019 Jamen så skal den da oprettes...
    Syntes ikke der er mange af dem tilbage.

• #11   1. maj 2019 10#
    God ide!
    Neej, den er desværre også svær at komme af med. Jeg mistænker de forholdsvis nye MC kørekort regler, hvor den vidst ikke rigtig passer særlig godt ind i en af kategorierne længere smiley

• #12   1. maj 2019 Det er også nogle sindssyge regler...

• #13   5. maj 2019 Nu har jeg set nogle videoer på youtube og det virker jo rimelig overkommeligt som i siger.
    Jeg er stadig igang med at finde et nitteværktøj, men er godt på vej.
    Jeg er dog lidt i tvivl om hvilken type led jeg skal have.
    Når jeg kikker på fx thansen, så er de led der hedder "samleled" allesammen typen med clips (hvilket jeg jo ikke skal have).
    Men så er der også dem der hedder "nitteled" som er uden clips:
    https://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/motorcykel-og-mx/universaldele/kaeder/rk/samleled/rk-520so-nitteled-o-ring/n-238089012/pn-238089008/

Det der bare forvirrer mig lidt er at det ene hedder samleled og det andet hedder nitteled. Men er nitteledet beregnet til at erstatte et ødelagt almindeligt led i kæden eller er det beregnet til "master linket"/samleleddet som er det der er gået i stykker på min?

• #14   5. maj 2019 Du kan kalde begge dele for et "Master led"
    Det du har nu er et nitteled (fordi det skal nittes sammen,med kædeværktøj)
    Du bør rige et nitteled igen smiley

• #17   5. maj 2019 Tak for de brugbare svar gutter, så er der styr på det! smiley

16#
    Godt spottet!
    Billederne på min profil er et par år gamle og er taget før jeg fik lavet et større service hvor bl.a. kæden og dækkende blev udskiftet. Det var blot de billeder jeg lige havde ved hånden, da jeg oprettede den. Når alt er fixet på den, kommer der nye billeder på smiley

• #18   5. maj 2019 Er faktisk lige blevet i tvivl om en sidste detalje:
    Så vidt jeg kan se på billedet af min kæde, er det et hollow point nitteled der er brugt.
    Men hvordan søren ved man om det nitteled man køber ligeså er hult i enden?
    Thansen har en masse forskellige, men alle billederne er af den ende der allerede er nittet sammen med leddet, som man ikke kan se om det er hult eller ej, der hvor jeg skal nitte.

Min MC er ikke hjemme ved mig selv lige nu, så kan ikke lige tjekke hvad kæden hedder specifikt, men kan læse udfra mit eget billede at det er en størrelse 520.

• #20   6. maj 2019 19# Det selvfølgelig rigtigt, jeg havde dog håbet at produktnavnet ville kunne afsløre det inden man bestilte det. Der er fx en der hedder 520SO, men hvad SO helt præcist står for har jeg ikke kunne støve op smiley
    O-et er sikkert pga. O ringe kunne jeg dog forestille mig. Og måske er S for Solid, men who knows smiley

Kommentér på:
Lille hak i kæden, gør det noget?

Annonce