1.879 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

MC styrt i Aalborg i går MC styrt i Aalborg i går

I går kl. 08.45 skete det sgu. Jeg styrtede på min elskede Fireblade.. Vil starte med at sige at der ikke skete mig noget.

Jeg var på vej hjem fra Aalborg, men var kun lige nået igennem krydset før broen på Aalborg-siden da det gik galt. Jeg trak ud i venstre vognbane for at overhale og der forsvinder bagdæk under mig. MC lægger sig ned på venstre side og jeg giver slip fra den. Derefter tager jeg ca. 30m på ryggen hen ad den glatte asfalt og rammer et skilt som står ved midterbanestriberne lige før broen. Jeg havde set skiltet og havde ikke så meget fart på (kørte 30-40 km/t), så der skete ikke noget.

Jeg havde bukser, jakke, handsker, støvler og selvfølgelig hjelm på og jeg har ikke fået så meget som en hudafskrabning. Til gengæld har MC'en det ikke for godt.
Der er følgende skader på den:
- begge sidespejle ødelagt (de skulle alligevel udskiftes)
- venstre blinklys foran ødelagt
- topkåbe ridset i venstre side
- venstre kåbe ridset
- venstre bagkåbe ridset
- motordæksel i venstre side ødelagt
- 2 buler i tanken
- et lille "hak" i stellet
- koblingsgreb ødelagt
- venstre styrknob ødelagt
- beslag til passagerfodhviler ridset

Der skal laves følgende:
- to stk. nye sidespejle
- et stk. nyt blinklys
- et stk. nyt motordæksel
- reperation af to buler i tanken
- komplet omlakering af alle kåbedele
- et sæt nye stafferinger

Har en selvrisiko på lidt over 18.000 kr. så det kan vidst ikke betale sig at melde det til forsikringen. Har I nogle forslag til hvor jeg kan få ovenstående billigst? Tror jeg venter med omlakering til vinter så jeg kan komme ud at køre igen.

Husk jeres sikkerhedsudstyr derude! Og pas på jer selv - det er mere glat lige for tiden end man skulle tro

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC styrt i Aalborg i går
  • #2   7. jul 2007 Godt der ikke skete dig noget, men hvordan kunne baghjulet smutte ud med 30 i timen? Var det pga. vand på banen og så for meget gas eller var det et kloakdæksel?

• #3   7. jul 2007 Jeg gav meget lidt gas, men det var nok til at baghjulet skred ud. tror det var en kombination af hvid stribe og lidt gas smiley
    der er billeder på min profil nu

• #4   7. jul 2007 alt for kedelig en ting...!
    godt du er ok.!

• #5   7. jul 2007 Nøj hvor surt! Prøvede det samme på min mini gixxer, din er heldigvis lettere at finde dele til. Prøv ebay, der er nok nogen af de ting du mangler:)

• #6   7. jul 2007 Jeg kørte meget i regnvejr ml Aalborg og Thisted sidste år, da jeg på det tidspunkt var afhængig af min mc som transportmiddel. Og oplevede lidt for mange gange, at baghjulet skred ud en lille smule (kontrollerbart), selv ved meget lav fart i eksempelvis en rundkørsel.

Kombinationen: mc + våd vej + forringet vejgreb pga af alt andet end ligeud kørsel = skidt smiley Godt at du slap for personskade. Det er trods alt det vigtigste, hvis man skal se på de lyse sider. Det kunne jo have været i høj fart med et helt andet udfald.

K.

• #7   7. jul 2007 øh hak i stellet skriver du sikker på den så skal bygges op igen
    det lyder meget som om cyklen er død er stellet først hakket så er det slemt

• #8   7. jul 2007 http://www.teilweise-motorrad.de/gebrauchtteile/

• #9   7. jul 2007 Ulrich > det er en meget lille ridse. den er på et af billederne - det er kun lige man kan se det. har haft en MC forhandler til at se på det og han siger det er fint nok og at det kan jeg sagtens køre med. At det bare er overfladisk og at stellet er ok

mik> du må gerne køre stor MC som 20-årig, hvis du har haft MC kort i to år ligesom jeg selv har. og er forsikret og laver ikke noget gris - bare rolig smiley

• #10   7. jul 2007 mik P
    han kan da sagtens have stor mc når han er 20 år....
    hvis han har taget kort til lille mc da han blev 18 kan han gåop til stor mc køreprøve efter 2 år....
    så nej han er ikke ude i noget snavs

• #11   7. jul 2007 Martin P: Du skal ikke op til en ny prøve, det sker gangske automatisk at efter du har haft lille mc kort i 2 år må du kører stor motorcykel

• #12   7. jul 2007 sorry ja det er min fejl... er selv 21, og har kun haft kortet i 1½ år... men her gælder 2 års reglen også... dvs jeg skal køre på lille mc indtil dec.... eller op til køreprøve til stor mc.... (hvilket jeg skal på tirsdag) smiley

• #13   7. jul 2007 18.000 kr i selvrisiko det er godt nok meget, men tror faktisk det ville være billigst for dig at lade dem tage sig af det....så får du det lavet ordenlt ligt i stedet for en masser lappeløsninger

• #14   7. jul 2007 Godt der ikke skete noget med dig som nummer 1...

Tror også jeg ville melde det til forsikringen ,da de skader løber godt op i pris... og så slipper du for alt besværet selv mht rep af den... men sure penge er det :O(

• #15   7. jul 2007 køb en blade i tyskland og byg den over!
    Det kan nok bedst svare sig!

Nogle er endda så frække at hugge stelnummer og motornummer over så de er fri for at bygge om. Det skal man vidst have tilladelse til

• #16   7. jul 2007 måske du skulle få den loka mc mekaniker til lige at kigge den efter for de noget af det kan være svært at se... jeg var overasket over hvor meget der var galdt med og for mig kunne det i vald fald godt betalt sig at for forsikringen til at kigge på det

• #17   7. jul 2007 Lyder fandme surt smiley

Men som mange skriver, den lyse sider, du slap uskadt.. Hvad med dit MC tøj, var det rykket fra hinanden efter du havde kuret på vejen?

Stakkels MC..!

Mht. MC kørekortet! Har jeg ikke ret hvis jeg siger at man kan tage kørekort til stor MC hvis man er 22? Og ikke skal til at igennem det 34 hk pjat..?

• #18   7. jul 2007 klaus h> du kan tage stort MC kort så snart du er fyldt 21. Og så skal du ikke igennem det 34hk pjat.
    Mit tøj skete der ik det store med og hjelmen fik bare nogle ridser. Skal alligevel have nyt tøj og hjelm, så det er lige meget.

Vil lige overveje det med at finde en blade i tyskland. jeg har bestilt nyt statordæksel, sidespejle og blinklys, så jeg forhåbentligt kan komme ud at køre igen snart. så må det kosmetiske blive lavet til vinter når MC'en er i hi oh jeg har råd.

• #19   7. jul 2007 overvej lige det med forsikringen igen.... hvis du kan få den stemplet som totalskadet (du kan evt selv gøre lidt mere hvis den ikke er nok skadet..) og så får du en god pris for den fra forsikringen

dit tøj kan du så få forsikret via din indbo forsikring mener jeg det er

• #20   7. jul 2007 30km/t og baghjuludskridning der ikke kan rettes op.... surt......
    www.ebay.de

Kommentér på:
MC styrt i Aalborg i går

Annonce