498 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Forkert visning på temp. display- gsxr Forkert visning på temp. display- gsxr

Normalt skulle den vise temperaturen konstant, når denne når over 20C. Det gør den ikke!

Den viser i stedet (når jeg har kørt langt, og kørt lidt friskt) 40 eller 41C, men det er sådan, hvor den viser fx "40" i 3 sek og går så tilbage til "- - - " i 10 sek, og sådan bliver den ved med at køre rundt så længe motores holdes varm.

Termostaten og temperaturmåleren virker som de skal (tjekket på værksted, da den blev fikset efter min ulykke)!
Motoren blev skiftet sidste år, og de nævnte noget på værkstedet med, at de var en nyere model af 99-motoren (???), hvilket gjorde, at instrumenterne måske fik nogle forkerte signlaer til temperaturmålingen?!

Nogen ideer til, hvad jeg kan gøre? Har ikke ligefrem penge til at parkere svinet på værksted, og det har jeg egentlig heller ikke lyst til.. Vil MEGET hellere selv ordne det! smiley

Takker!

Simon.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forkert visning på temp. display- gsxr
  • #1   9. jun 2007 Ps. Det drejer sig om en GSXR 750 fra 99. smiley

• #3   9. jun 2007 Hej Simon

Nu er jeg helt grøn i MC verdenen, men går ud fra at elektronikken ligner meget bilers.

1. betingelse er at dine elektriske forbindelser er i orden og det kan sagtens være at fejlen ligger.

Men da værkstedet har nævnt en eventuel fejlvisning vil det nok være mest sandsynligt at der skal laves lidt modificeringer.

Den nemmeste løsning vil være at montere temperaturføleren fra den gamle motor på din nye motor. Måske skal der laves en overgang pga. gevindtype eller -størrelse, men måske kan de to følere bare skiftes uden problemer.

En anden mulighed kan være at korrigere det elektriske signal fra temperaturføleren, måske ganske simpelt med en formodstand eller en shuntmodstand, men det er ikke helt så simpelt som det lyder. Der er flere parametre der spiller ind her.

Håber du kan bruge mine forslag.

Jan

• #4   9. jun 2007 Hvis det nu "bare" er føleren, tror jeg ikke det er det vilde sådan en fætter koster... Men først må jeg på jagt efter en dårlig forbindelse og så lige gå alle stik igennem! smiley

Håber bare IKKE det er selve instrumenterne, for det skidt koster fandme knapper!

Kommentér på:
Forkert visning på temp. display- gsxr

Annonce