Startproblemer GSX-R 250 Startproblemer GSX-R 250
Hej hej!
Jeg har haft lidt startproblemer med min MC. Efter jeg havde montoret tomgangsskruen igen og kørt 20 min. gik min MC pludselig ud. Jeg kunne kun starte med fuld gas og ligeså snart jeg slap gassen, gik den ud. Jeg trillede MC'en hjem og i morges var der en pøl benzin under den. Benzinhanen stod på PRI. Jeg kan huske jeg skruede den derover da vi rodede med den tidligere, men kan ikke huske om jeg skruede den tilbage på ON og så på PRI igen da den gik ud i går.
Nu har jeg så fået fyldt ca. 2,5L benzin på og opladet batteriet helt, men den vil ikke starte. Den prøver svagt, men der sker intet. Jeg kan heller ikke løbe den igang. Hvad kan der være galt?
Se evt. mine tidligere indlæg: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=3784
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=3871
maj 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 113
Du skal forresten også huske at benzinhanen stort set altid skal skal stå på ON og ikke PRI. Hvis hanen står på PRI i længere tid vil karburatorerne bare blive fyldt med benzin igen.
Men altså... prøv at sætte benzinhanen til ON, tøm barburatorerne og prøv så at starte den igen, evt. løb den igang i 2. gear.
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 174
Kan det passe at der er en topnøgle str. 12 ca (øjemål). som skal bruges til det. Kan nemlig se en møtrik på undersiden af karburatorne. Og skal man holde et eller andet ind under, så det der kommer ud ikke bare render videre rundt i mekanikken?
maj 2004
Jeg holdte desuden et rør som var skåret over på tværs, for at få benzinen til at løbe ned i en spand, istedet for ned på den nypudsede cykel.
aug 2004
PS. Hvor kan man købe karburatorsprit uden at betale en bondegård for det? Min svigerfar mente at det kunne hjælpe mig af med mine utallige startproblemer.
maj 2004
maj 2004
Følger: 59 Følgere: 52 MC-er: 2 Annoncer: 3 Emner: 43 Svar: 2.076
mvh.allan h
aug 2004
Nu har jeg rodet med MC'en 4 timer i dag sammen med en kammerat og hans far som er scooter-mekaniker og også har forstand på MC'er.
Vi skillede hele MC'en ad og tjekkede tændrørene for gnist, de virkede fint.
Så skillede vi karburatorerne ad og rengjorte dem + tomgangs- og hoveddyser.
Men MC'en vil stadig ikke starte. Min kammerats far tror det er noget elektrisk - evt. CDI boksen. Jeg frygter for lidt for toppakningen. Desuden TROR vi at der er for lidt kompression i motoren (da starteren kører ret hurtigt rundt).
Nogle forslag? På forhånd tak!
aug 2004
Jeg har lige haft Thisted MC Shop i røret, og han sagde, at det sikkert var tændrørene. Jeg sagde til ham, at der var gnist på, men han synes alligevel jeg skal skifte dem, fordi jeg har brugt selvstarteren så meget. Kan det passe at nye tændrør skulle kunne løse problemet?
Startproblemer GSX-R 250