Vil slet ikke starte (GSX-R 250) {{forumTopicSubject}}
Jeg fatter virkelig ikke, hvad min MC fejler. I får lige historien her (fra indlæg http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=3930):
1. Jeg har haft lidt startproblemer med min MC. Efter jeg havde montoret tomgangsskruen igen og kørt 20 min. gik min MC pludselig ud. Jeg kunne kun starte med fuld gas og ligeså snart jeg slap gassen, gik den ud. Jeg trillede MC'en hjem og i morges var der en pøl benzin under den. Benzinhanen stod på PRI. Jeg kan huske jeg skruede den derover da vi rodede med den tidligere, men kan ikke huske om jeg skruede den tilbage på ON og så på PRI igen da den gik ud i går.
Nu har jeg så fået fyldt ca. 2,5L benzin på og opladet batteriet helt, men den vil ikke starte. Den prøver svagt, men der sker intet. Jeg kan heller ikke løbe den igang.
2. Nu har jeg rodet med MC'en 4 timer i dag sammen med en kammerat og hans far som er scooter-mekaniker og også har forstand på MC'er.
Vi skillede hele MC'en ad og tjekkede tændrørene for gnist, de virkede fint.
Så skillede vi karburatorerne ad og rengjorte dem + tomgangs- og hoveddyser.
Men MC'en vil stadig ikke starte. Min kammerats far tror det er noget elektrisk - evt. CDI boksen. Jeg frygter for lidt for toppakningen. Desuden TROR vi at der er for lidt kompression i motoren (da starteren kører ret hurtigt rundt).
3. I aftes lod jeg mig fortælle af en MC-teknisk ven, at jeg skulle få lavet en kompressionstest på den for at se om toppakningen var røget.
Jeg har lige haft Thisted MC Shop i røret, og han sagde, at det sikkert var tændrørene. Jeg sagde til ham, at der var gnist på, men han synes alligevel jeg skal skifte dem, fordi jeg har brugt selvstarteren så meget. Kan det passe at nye tændrør skulle kunne løse problemet?
Andre forslag? Jeg er helt lost og det er ret surt, ikke at kunne køre i dette gode vejr. Især når jeg kun har haft MC'en i 2 uger, hvoraf den kun kørte den første uge.
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.016
Vil slet ikke starte (GSX-R 250)