656 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Upsidedown-projekt på ældre Ducati Upsidedown-projekt på ældre Ducati
Da jeg går med et projekt med ombygning af min Ducati til upsidedown-forgaffel, mangler jeg lidt oplysninger fra andre Ducati-ejere, så jeg kan finde et sæt nye "ben", der passer nogenlunde til mit projekt. Det skal være originale Ducati-ben fra Showa eller andre orig.-monterede. Så hvis jeg kan lokke nogle til at tage en tommestok, og måle længden af forgaffelbenene fra top til midt hjulaksel, vil jeg være taknemmelig. Jeg skal også bruge diameter på benene ved gaffelbroen, der hvor det er fastspændt. Dette vil nok kræve en skydelære
0 synes godt om
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 27 Svar: 379
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
jun 2006
Følger: 23 Følgere: 24 Emner: 64 Svar: 1.537
Hekto: Dig møder man jo overalt...
Kristian R: Jeg ringer lige til dig...
jun 2006
Følger: 23 Følgere: 24 Emner: 64 Svar: 1.537
Til at forsvare at Ducati har vakuumpakket Pasoen, er der kun at sige: Jamen stellet er bare ikke nær så pænt, da det er fremstillet i firkantrør.... Så det gemte de...
Men tag ikke fejl, for ligesom en Pizza Calzone: Du kan ikke se indholdet, men når du tager en bid, er du ikke i tvivl om herkomsten!! Den lyder og kører (og smager sikkert også) som en Ducati - nemlig fortrinligt :-))
jun 2006
Følger: 23 Følgere: 24 Emner: 64 Svar: 1.537
Dog påstår flere at de hurtige svingegenskaber som Pasoen med 16" er kendt for, går lidt fløjten, pga. den større gyroeffekt... (så meget kan 5% vel ikke gøre...) Jeg overvejer en komplet forgaffel fra en 98'er-> 900 SSie eller måske en ST(x). Jeg skal have baghjulet med, men "onde tunger" påstår at det ikke kan være i den originale svinggaffel, og at det er derfor at Ducati selv har udskiftet denne, dengang de gik fra 906 til 907IE...
jun 2006
Følger: 23 Følgere: 24 Emner: 64 Svar: 1.537
Upsidedown-projekt på ældre Ducati