656 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Upsidedown-projekt på ældre Ducati Upsidedown-projekt på ældre Ducati

Da jeg går med et projekt med ombygning af min Ducati til upsidedown-forgaffel, mangler jeg lidt oplysninger fra andre Ducati-ejere, så jeg kan finde et sæt nye "ben", der passer nogenlunde til mit projekt. Det skal være originale Ducati-ben fra Showa eller andre orig.-monterede. Så hvis jeg kan lokke nogle til at tage en tommestok, og måle længden af forgaffelbenene fra top til midt hjulaksel, vil jeg være taknemmelig. Jeg skal også bruge diameter på benene ved gaffelbroen, der hvor det er fastspændt. Dette vil nok kræve en skydelære smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Upsidedown-projekt på ældre Ducati
  • #1   22. apr 2007 jeg tvivler på at du kan bruge dine gamle broer... da en usd er noget tykkere der, men du kan jo bare tage hele gaflen med broer det er ikke det store problem.. der skal evt laves en anden styrstamme eller skftes kronrørslejer..

• #2   23. apr 2007 Hej Dan jeg tror jeg har en kammerat med sådan en gaffel på lager fra en 900 SS med bremser osv måske endda et sæt hjul smiley

• #3   23. apr 2007 Kristian H.: Jeg har overvejet det, men ser mig lige om efter muligheder...
    Hekto: Dig møder man jo overalt... smiley Jeg ved godt at jeg ikke bare kan skifte over, da slaglængden på min egen forgaffel bliver for lang (påstår kendere) En 907 har kortere slaglængde. Der er også et problem med Skiver og calipre... Men når man nu skal til det (og det skal man åbenbart snart) kan man jo ligeså godt få det bedste ud af det, og opdatere til upside-down, samt måske endda få pillet lidt kilo af cyklen samtidigt... Jeg skal jo også have kigget på baghjulet...

Kristian R: Jeg ringer lige til dig...

• #4   23. apr 2007 ... at lægge dæk på lager, er vel bare som at pisse i bukserne.... desuden er de gamle Michelin jo ikke moderne i gummi og mønster. Plastikbadekarret går jo ikke i stykker, med mindre man "smider" hårdt med cyklen. Min tidligere cykel er væltet (stillestående) - ikke en ridse!! - måske held, men kåben er stærk, dog også ret tung... Normalt flager jeg ikke med: "Hey se her: Ducati til salg... Dæk kan dog ikke købes mere..."
    Til at forsvare at Ducati har vakuumpakket Pasoen, er der kun at sige: Jamen stellet er bare ikke nær så pænt, da det er fremstillet i firkantrør.... Så det gemte de...
    Men tag ikke fejl, for ligesom en Pizza Calzone: Du kan ikke se indholdet, men når du tager en bid, er du ikke i tvivl om herkomsten!! Den lyder og kører (og smager sikkert også) som en Ducati - nemlig fortrinligt :-))

• #5   23. apr 2007 Næh det drejer sig ikke om at få et bredere bagdæk, 160 er fint nok til mig. Jeg kan holde mig indenfor 5%-grænsen ved at beholde dækdimensionerne, men blot gå op i 17" (hvis jeg har regnet rigtigt...)
    Dog påstår flere at de hurtige svingegenskaber som Pasoen med 16" er kendt for, går lidt fløjten, pga. den større gyroeffekt... (så meget kan 5% vel ikke gøre...) Jeg overvejer en komplet forgaffel fra en 98'er-> 900 SSie eller måske en ST(x). Jeg skal have baghjulet med, men "onde tunger" påstår at det ikke kan være i den originale svinggaffel, og at det er derfor at Ducati selv har udskiftet denne, dengang de gik fra 906 til 907IE...

• #6   23. apr 2007 Rettelse: Jeg skal vist ned i et 120'er fordæk, men det gør vist ikke noget...

Kommentér på:
Upsidedown-projekt på ældre Ducati

Annonce