1.118 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

LED + blinkrelæ.. LED + blinkrelæ..

Nu har jeg læst lidt rundtomkring - og såvidt jeg forstår - kan elektronisk blinkrelæ og een indikatorlampe give problemer. Er det korrekt forstået. Eller sagt på en anden måde: Er det muligt at få et blinkrelæ til LED blink - som vil virke med kun een indikatorlampe?

Pfht, Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LED + blinkrelæ..
  • #1   25. mar 2007 Hvis ikke det er muligt kan du altid ensrette din strøm til indikatorlampen med 2 dioder. sådan at du bruger de ledninger der går til blinklysene til indikator lampen, de 2 dioder vil så sørge for at lyene stadig kun blinker i en side af gangen.

• #2   25. mar 2007 sig til hvis du skal bruge en tegning over dette

• #3   25. mar 2007 Hej Rene!

Tak for svaret. Havde egentlig håbet på at kunne finde et relæ - da dette vil være det mindste "indgreb"...

Mvh, Henrik

• #4   25. mar 2007 ja dette ville da være at foretrække, men det er en løsning hvis nu du ikke finder et relæ. og det fylder ingen ting og skal sættes ved relæet.

• #5   25. mar 2007 Hej Åberg og Rene S

Jeg står i samme problem, dvs. diodeblink og elektronisk blinkrelæ fra Louis.de og én blinkindikator i instrumentbrættet. Jeg har været nødsaget til at montere 28 ohm effektmodstande i begge sider (ca. 5 watt hver), før relæen kunne finde ud af det.

Derimod går der for lang tid fra jeg aktiverer blinklyset til det rent faktisk giver det første blink. Det er sgu pænt irriterende f.eks. i rundkørsler, ved overhaling på motorvej m.v. hvor det er svært at være "i god tid" med blinklyset.
    Dog lyser indikatoren i samme takt som blinklysene, så den del af sagen er ok.

Rene S: Jeg vil meget gerne bede om en kopi af en tegning, hvis dette kan kurere blink-relæets forsinkelse. Jeg tillader mig at ansøge om venskab, så kan du sende tegningen den vej.

Mvh. Christian

• #6   25. mar 2007 Hep!
    Følger lige med her...

Hvis jeg kan skodde fusker løsningen med effektmodstandene og istedet anvende mit led-blinkrelæ uden at bygge hele ledningsnettet om, er jeg da lidt interesseret i at høre hvordan smiley

• #7   25. mar 2007 Jeg har selv monteret 4 stk LED blinklys, samt elektronisk blinkrelæ fra Louis.de .

Jeg har et problem med mine, når motoren er i gang, og har forespurgt om problemet her inde før, uden dog at komme en egentlig løsning nærmere, så jeg tillader mig lige at "hi-jacke" tråden til at sakse mit tidligere indlæg ind, samt komme med et tillægspørgsmål:

<i>Jeg har et mindre problem med mit nye elektroniske blink relæ, fra Louis.de!
    I forbindelse med at jeg har monteret mini diode blink for og bag, har jeg også monteret et elektronisk blinkrelæ, for at slippe af med for hurtigt blinkene, blinklys.

Det fungere som sådan også glimrende... <b>Når motoren er slukket!</b>
    Ligeså snart motoren kører, kommer der "støj" på blinklyset, når jeg bruger det, dvs. den "vibrerer" i blinklyset, når jeg blinker(kun når jeg blinker). Den blinker fint nok, rent hastighedsmæssigt, det er bare belastende at se på det der "vibra lys" i blinket... smiley

Jeg forestiller mig at det måske kan være noget "generator støj" der forstyrer relæ´et. I så fald, hvordan pokker slipper jeg så af med det?

Jeg har naturligvis den mulighed simpelthen at afmontere relæ´et, og erstatte det med fire modstande i stedet, men det ville jeg da helst slippe uden om, hvis der er en nemmere løsning på problemet!?</i>

Tillægsspørgsmål, inspireret af denne tråd: Jeg har også kun én blink-indikator i mit instrumentbord, kan det tænkes at det er her problemet ligger? Og i så fald, hvad skal der gøres for at løse det?

Kommentér på:
LED + blinkrelæ..

Annonce