3.984 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

LED blinkrelæ forviring LED blinkrelæ forviring

Hejsa

Da jeg vil sætte LED blinklys på min café racer, har jeg købt mig et 3 pin LED blinkrelæ af typen (CF13JL-02).

Nu troede jeg, at man bare kunne erstatte det gamle blinkrelæ med det Nye LED relæ. Men det summer bare når jeg tænder for blinklyset. Jeg kan kun få det til at blinke rigtigt ved at sætte en modstand mellem ledning og pære.

Men nu er jeg bare lidt forviret. Er Idéen med et LED relæ ikke, at det skal kunne trække 4 LED blinklys uden at man er nød til at sætte ekstra modstande I.

By the way.....hvad er forskellen mellem et CF13JL-02 og et CF14JL-02 relæ.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LED blinkrelæ forviring
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #1   21. mar 2014 Der er en nedre grænse for forbruget - som på det der relæ er 0.02 ampere.

Dvs - er det nogle svage LED blink du har, bruger de ikke nok til at det virker.

Prøv evt at tilslutte alle 4 på samme tid. Virker det, så skal du have modstand på for at 2 kan trække nok ampere.
    Modstanden skal sættes parallelt med blinket - ikke i serie så du dæmper det...

• #2   22. mar 2014 Tak for svaret Sajmon.

Troede ikke, at der var et minimums krav til antal watt på et LED relæ. Men ok, det må jeg så leve med. smiley

• #3   6. apr 2016 Hej. Håber det ok at stille spørgsmål i denne tråd. Jeg har købt præcis samme relæ LED (CF13JL-02) til min GSXR 750 gixxer 1988, da den tidligere ejer har monteret LED blink for og bag. Hvad kunne der være galt siden den ikke vil blinke efter monteringen? Blinkkontakt ved styret eller for lidt modstand? Er lidt lost.. På forhånd tak

Kommentér på:
LED blinkrelæ forviring

Annonce