Udstødningen giver knald og motor har svært ved tomgang. {{forumTopicSubject}}
Hej
Mine gamle kawasaki z440 ltd er blevet taget frem efter have stået snart 2 år i en garage.
Jeg har skiftet batteri (det gamle var dødt) og den starter da også, men den dør næsten hver gang jeg holder stille. Den plejede at kunne stå i tomgang på ret lave omdrejninger, men nu dør den altså. Det hjælper nogle gange lidt at cyklen bliver varm først, men den dør stadig ret let selv når den er helt varm.
Udstødningen giver en masse "knald" når jeg kører. Jeg ved ikke helt hvad det betyder og om det har noget at sige. Jeg har tjekket tændrørene og tjekket for dårlig luft, men der ser ikke ud til at være utætheder (kun ved den ene udstødning, men det forestiller jeg mig ikke er årsagen)
Er det nogen der har et råd til hvad man kan kigge efter og hvorfor cyklen lige pludselig giver så mange "knald"??
jun 2013
Følger: 18 Følgere: 11 MC-er: 6 Svar: 510
Af med dem og rense dem, samt kanaler i karburator.
Har lige set på en honda CB500 med samme historie
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 176
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 6 Emner: 54 Svar: 542
feb 2016
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 170
Han spændte boltene på udstødningsstykket der går ind i cylinderene mellem en halv til hel omgang.
Og det afhjalp problemet.
Også de stikflammer der kom engang imellem.
En utæthed i udstødningen gør at den smule uforbrændte benzin der måtte komme igennem udstødningen får frisk luft, og laver små eksplosioner direkte i udstødningen.
Så selv en lille utæthed i udstødningen kan godt give knald og prutte lyde fra udstødningen
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 176
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 176
feb 2016
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 170
Christian.
Du skrev at din udstødning er utæt.
Det skal du have fikset først
feb 2016
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 170
Jeg gider ikke skrive med dig.
Du kommer altid med så dumme kommentarer.
Nej jeg ved godt den ikke går fysisk ind i cylinderen.
Det er en tale måde.
Har du hørt om det ?
Men det gør det ikke forkert det jeg skriver, at cyklen kan suge falsk luft igennem manifoldspakningen.
Så nu frabeder jeg mig dumme stikninger fra dig.
Fordi det her er ikke første gang at du stikker andre ned der har svært ved at formulere sig ordentligt, uden at du kommer med noget konstruktivt til emnet.
God weekend Hans.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
feb 2016
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 170
Jeg er bare træt af hans konstante stikninger.
Jeg er ikke så god til at formulere mig.
Det ved jeg godt.
Men prøver sgu da at hjælpe manden.
Hvilket Hans ikke gør.
Han kommer ind i emner og nedgør andre uden at komme med nogle reele inputs.
Det er det der gør mig irriteret.
Og det jeg mente er der hvor manifolden/forrøret sidder fast på motorblokken.
Der er oftest 2 bolte med pakning imellem blok og forrør.
Suger cyklen falsk luft der fra vil det knalde i udstødningen.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
Udstødningen giver knald og motor har svært ved tomgang.