1.375 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Split af kæde Split af kæde
Hey....Så kom mit kædekit hjem, men lige et spørgsmål.....Skal jeg ud og købe en splitter for at få den gl. kæde af....Eller har i nogle gode tips....
PS. Har fået asfalt under dækkene...kun sølle 62,5 km...men de var sgu dejlige.
0 synes godt om
jan 2004
Følger: 107 Følgere: 100 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 1.270
Brug en nedstryger det tage mindre end to minutter, eller en vinkelsliber, men så husk at dække godt af så maskinen ikke tager skade,
dec 2003
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 53 Svar: 347
Hvordan monteres den nye kæde? Er den med et samle led?
mvh
Klaus
jan 2004
Ja den skal samles med et samleled, men husk det skal være et " nitteled", du må ikke bruge en "klips" som på en almindelig trædecykel.
mvh
Rune
dec 2003
Når du nu siger "nitteled", skal der så ikke bruges en kædesamler eller var det i "gamle" dage? Har du evt. nogle links eller billeder?
mvh
Klaus
jan 2004
Du skal bestille et nitteled med, det er det du kalder en " kædesamler ", Denne kædesamler fårs i to udgaver, en med en klips og en hvor man nitter leddet sammen. hvis man bruger klips er der fare for at kæden kan gå fra hinanden..og så bliver det dyrt prøv at se på http://www.sydfynmcservice.dk/
mvh
Rune
dec 2003
Når jeg skriver "kædesamler" mener jeg, et stykke værktøj til at samle kæden med. Jeg går udfra at når du skriver nitteled, at denne skal samles med et kædenitteværktøj, altså et dornsæt?
mvh
Klaus
jan 2004
Jeps der skal bruge et sådant sæt..eller en mindre hammer og en større til modhold, sådan kan man også nitte det sammen. Eller se her : http://www.honda-blackbird.dk/ under Home Service, og så kædeskift med tandhjul, her har Kai en meget fin beskrivelse af hvordan man gør.
Mvh
Rune
dec 2003
Go side, tak skal du havde.
MVH
Klaus
Split af kæde