{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha R1 Crossplane 2009

5.831 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Kennie J
Mand | 34 år | Oprettet: 30. nov 2008


Yamaha R1 Crossplane

Årgang:
2009
Motor:
* 988ccm DOCH Crossplane motor
* 4 cylindret
* 4 takts
* 2 x 31mm Titanium indsugning ventiler pr cylinder
* 2 x 25mm Stål udstødning ventiler pr cylinder
* Boring: 78,00mm
* Slaglængde: 52,20mm
* Kompressionforhold: 12,7:1
* Indsprøjtning m/ YCC-T & YCC-I
* Spjæld: Mikuni 45mm FI
* Yamaha Fly-by wire system
* Tændingssystem: TCI (Transistor controlled ignition)
* Gearkasse: 6 trins med slipper clutch
* Transmission: Kædetræk
* Primary ratio: 1.512 (65/43)
* Sekundary ratio: 2.765 (47/17)
* Gearing: 17/47
* Kæde: DID 530 o-ring kæde

* Gear ratio:

* 1st: 2.533 (38/15)
* 2nd: 2.063 (33/16)
* 3rd: 1.762 (37/21)
* 4th: 1.522 (35/23)
* 5th: 1.364 (30/22)
* 6th: 1.269 (33/26)

* Tændrør: NGK
* Bremsevæske: Yamalube Brake
* Kølervæske: Yamalube
* Olie: Yamalube
* Oliefilter: Yamaha
* Luftfilter: K&N Performance

* Brændstof: Vpower 99

* Motoren har desuden fået den nye / forbedret type knastkæde strammer
Hestekræfter
* Opgivet på motoren:

* Hk: 182 (135,7kW) ved 12.500 rpm (UDEN ram-air)
* Nm: 115,7 (11,8kg-m) ved 10.000 rpm

* Målt på baghjulet af Testbænken til:

* Hk: 165,68 UDEN tryk på Ram-air

* Målt på baghjulet af Mr. Dyno til:

* Hk: 163,10 UDEN tryk på Ram-air
* Nm: 105,23

* Mr. Dyno bruger Dynojet 250i rullefelt og er målt i CF: SAE og ikke CF: STD som nogen rullere bruger for at vise 5-6% flere heste ;)

* Testbænken benytter MJP2200 rullefelt og måler lige ledes i CF:SAE og IKKE CF:STD som nogen rullere benytter for at vise 5-6% flere heste :)

* Vægt / kraftforhold standard = 1,13 kg pr hk.
* Vægt / kraftforhold efter mods = 1,10 kg pr hk.
Fælge
* Foran:

* Helstøbt 3,5 x 17” Original guld fælg

* Bagpå:

* Helstøbt 6,0 x 17” Original guld fælg
Dæk
* Foran:

* Michelin Pilot Power
* 120/70-ZR17
* 58W

* Bagpå:

* Bridgestone Battlax S20R EVO Hypersport
* 190/55-ZR17
* 75W
* Max load: 387 Kg.
Topfart
* Opgivet til:

* 295 km/t /// 183 mph
* 0-100 km/t: 3,1 sec
* Standing ¼ mile time: 10,5 sec

* Målt på speedometeret (kalibreret med speedohealer)

* 286 km/t indtil videre :-) den polske lastbil længere fremme syntes at målingen skulle stoppe der :-)

* Tophastighed i de forskellige gear målt på speedometer (kalibreret med speedohealer så det passer 100% ifht gps & rullefelt)

* 1st: 150 km/t
* 2nd: 184 km/t
* 3rd: 216 km/t
* 4th: 250 km/t
* 5th: ???
* 6th: ???
Tuning
* Full Akrapovic Titanium Evolution udstødning
* Dynojet Powercommander V
* Dynojet o2 optimizer
* Dynojet Quickshift (ikke på billederne)
* K&N filter
* ECU flashtunet (kører udenom lambdasonde + indstillet tænding)
* Custom map af Mr. Dyno
* Speedohealer (fjerner neddroslingen som normalt er der når speedometeret fejlagtigt viser 299 km/t ved ca reelle 278 km/t)
Styling
* Yamaha nummerpladeholder m/ R1 logo
* Yamaha LED blink for & bag
* MRA mørk double bubble vindskærm
* Rizoma guld styrender
* LED pærer i positionslygterne
* Osram Cool Blue Hyper pærer i forlygterne
* Tror også at Akrapovic´en kan gå ind under her :D
Ekstraudstyr
* Yamaha lader
* Diverse låse & alarmer
* Originalt udstødningssystem m/ cat
* Original vindskærm
* Originale blinklys
* Originale styrender
* Original nummerpladeholder
* Originalt luftfilter
Bemærkninger
* Suuuper lækker kværn jeg har købt fra ny i Juli 2015 som farbriksny (overgemt siden 2009) 5 års fuld garanti. Cyklen bliver løbende ombygget så den bliver som jeg vil have den men synes allerede at jeg er kommet et godt stykke ad vejen :) ellers kører den bare super godt, specielt efter den helt store tur hos Mr. Dyno med K&N filter, Powercommander, Quickshift, O2 optimizer og selvfølgelig en god indkøring :) crossplane motoren trækker virkelig godt og cyklen styre rigtig godt, den er faktisk ikke meget tungere at håndtere end min gamle r6´er.

* Er super glad og tilfreds med den, håber i vil tage godt imod den :)

* Af ekstra info om geden kan nævnes:

* Steltype: DeltaBox 5 i aluminium
* Aluminium bagsvinger
* Elektronisk styrdæmper
* Bremseskiver for: 310mm
* Bremseskive bag: 220mm
* Bremsecalipere for: 6 stemplet
* Bremsecaliper bag: 1 stemplet
* Brembo radial monteret calipere
* Brembo radial bremsemaster
* Justerbar SOQI forgaffel m/ 43mm ben (upside dowm)
* Forgaffel travel: 119mm
* Justerbar SOQI bagdæmper m/ "Piggyback reservoir"
* Bagdæmper travel: 51mm
* 18 L tank

* Længde: 2.060mm
* Bredde: 714mm
* Højde: 1.130mm
* Sædehøjde: 833mm
* Wheelbase: 1.415mm
* Frihøjde: 135mm
* Tørvægt standard: 177 Kg
* Tørvægt efter modifikationer: 172,91 Kg
* Køreklar vægt standard: 206 Kg
* Køreklar vægt efter modifikationer: 201,91 Kg

* Forgaffel vinkel: 24,0 grader
* Trail: 102mm

* Brændstoføkonomi:

* Pæn kørsel (20% by & 80% landevej) 17,5 Km/L
* Travl kørsel ikke målt endnu

* Fremtidsplaner:

* Rizoma greb i guld/sort
* Supersprox bagtandhjul i guld/sort
* Guld kæde
* Oliepåfyldningsdæksel i guld
* Xenonkit

* Sidst opdateret: 9/7-2015
Kommentér på:
Yamaha R1 Crossplane
Annonce