1.378 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Reperation af diverse dele. (tilbydes) "ide" Kom med din mening. Reperation af diverse dele. (tilbydes) "ide" Kom med din mening.

Jeg er i gang med en motorcykel og har været nødt til at sandblæse og slibe mange dele, da det er umuligt at finde nye dele til den MC jeg bygger på. Jeg har derfor selv renoveret delene og de fremstår næsten som nye, og har derved sparet mange penge. Derfor vil jeg høre om andre kunne være interesseret i at kunne få repareret dele som f.eks. beslag, lygteholder altså bare generelt metal dele.
jeg tænkte jeg kunne sandblæse alt rust og maling væk og herefter give det en grunder så det ikke ruster. Så man får sin genstand tilbage rust fri og klar til at blive malet.

Er dette noget folket ville være interesseret i eller er det allerede udbredt.
skriv meget gerne hvad i synes

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reperation af diverse dele. (tilbydes) "ide" Kom med din mening.
  • #1   1. sep 2016 Man får jo bare lyst til at sukke, dybt og inderligt, suk smiley

• #2   1. sep 2016 Hvordan kan det være??

• #3   1. sep 2016 Mon ikke bare du skulle slette indlægget her og lavet et nyt i marked smiley

• #4   1. sep 2016 Jeg sælger skam ikke noget... det var mere om det var noget man skulle gå videre med. Jeg ville skam bare høre om der var et marked for det, der er alt.

• #5   1. sep 2016 Ja da men du er sikkert fra jylland smiley så kan jeg sku ikk smiley

• #6   1. sep 2016 jeg bor skam kun 10km fra Roskilde

• #7   1. sep 2016 Hvornår kan jeg komme smiley hehe

• #8   1. sep 2016 Ellers tænkte jeg postnord kunne stå for fragten

• #9   1. sep 2016 Der findes nok 1 million steder i dk som sandblæser, glasblæser og maler ting. Du kan få blæst og lakeret et stel med dele for mellem 1000 og 1500kr. Så det er nok desværre ikke besværet værd smiley

• #10   1. sep 2016 med mindre du er udlært eller har et vildt talent for det så tror jeg ik du skal håbe på noget.. det er noget folk selv kan klare ellers kender de altid en autolakerer.. smiley

• #11   1. sep 2016 Jeg har lige været i Harald skrald og har købt en "sandblæser", og på hjemvejen var jeg i jem og fix efter spraydåser, så jeg tilbyder professionelt malerarbejde smiley
    PS Jeg er 15 år, så jeg er supererfaren smiley

• #12   1. sep 2016 fair nok hvis det ikke lige er en ide efter dit hoved Tom det skal jeg ikke blande mig i men come on jeg stiller et simpelt spørgsmål, der er ingen grund til det der.

• #13   1. sep 2016 #12 Så må du så sandeligt meget undskylde, jeg er bare så dum, at når jeg læser en titel på et emne hvori ordet "tilbydes" indgår, så opfatter jeg det som en annonce! Og nu kender jeg selvfølgeligt ikke dine evner, men der er mange 17 årige der tror pænt meget på at fordi de kan få maling ud af en dåse, er de autolakerere smiley Når man opretter et tåbeligt emne, må man forvente tåbelige svar!

• #14   1. sep 2016 tak for undskyldningen smiley

• #15   1. sep 2016 Tom, find en på din egen alder at slås med.
    Der er ingen grund til det dér.

• #16   1. sep 2016 #15 Jeg prøver bare at hjælpe fyren, men måske var jeg ikke tydelig nok! Så jeg skærer det lige helt ud!
    Lav en annonce, med billeder af dine faciliteter og ting du har lavet! Det du siger nu, er jo som jeg skrev i #11, og det får du altså ikke arbejde af smiley

• #17   1. sep 2016 Tak for svaret Tom det vil jeg gøre. jeg lavede bare emnet for at mærke temperaturen på emnet og om det var noget jeg skulle gå videre med. smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.910
    #18   1. sep 2016 Jeg er nødt til at forstå det her.

Tilbyder du at lave det her for folk?

Så er det jo markedet du skal lave en annonce i - forummet er til forum indlæg...

• #19   1. sep 2016 Tom nu kan man jo godt skrive tingene på en ordentlig måde, eller er det et udtryk for du har haft en dårlig dag smiley
    Det kunne jo være han arbejder på et værksted eller andet og fundet ud af at han rent faktisk har flair for det han nu tilbyder.
    Og hvis han havde formuleret sig på en lidt anderledes måde så er hans spørgsmål jo sådan set okay her i forum. Fjern "tilbydes" så er det i min verden et glimmerende spørgsmål.
    Iværksættere kan vi da altid bruge her i lille DK

• #20   1. sep 2016 Om der er et marked for det afhænger udelukkende af dine evner og hvad det koster ?
    Sådan er det med al ting, også med malerarbejde..:)

• #21   1. sep 2016 Så vil jeg godt lige lave et indput.. hvis i nu ikke gider at have det sandblæst men bare renset af for maling fedt eller epoxy eller hvad der måtte være mere genstridigt og træls..

Rensning af karburator. 3000kr

Afrensning af pulverlak eller andre malinger eller glasfiber 50.000kr

Affedtning af diverse motor/bremse dele 15.000kr

Så kan jeg fjerne det med ultralyd... vi har plads til hele motorcykler i vores mellemstore kar.. smiley

(Dette er ingen annonce)

• #22   1. sep 2016 Se bort fra de dumme svar, da det jo ikke er en service du direkte tilbyder her i indlægget, men spørger om vores holdning til om der findes et marked for pågældende service.

Min holdning: Ja, hvis jeg boede nær dig, og du kunne gøre det til en god pris, og til en god kvalitet.
    Hvis du ovenikøbet svejser, eller kan lave ting på CNC eller drejebænk vil det jo være endnu bedre smiley
    Selvfølgelig er der en masse firmaer, der udbyder de samme opgaver, men jeg går ikke ud fra at du er ude på at konkurrere med sådan nogle?

Forsøg dig med en annonce i markedet og på guloggratis eller veteranposten, og se om du har held med det smiley

• #23   2. sep 2016 Jeg tror ikke på det.

Lang de fleste steder, hvor de arbejder med sandblæsning og lakering, er villige til at lave sådan nogle småting under bordet. Det er i hvert fald min opfattelse.

Jeg "kender" i hvert fald en, der har fået lavet den slags småting for håndøre. F.eks sandblæsning af et styr samt efterfølgende vådlak i sort - 200kr.

Du kan dårligt gøre det billigere, og du kan sandsynligvis ikke hamle op med udstyr samt ekspertise.

• #24   2. sep 2016 Jeg tænkte at det primært var sandblæsning. men der skal en grunding til for at det ikke bare ruster igen. Og da jeg ikke har rigtig nogen udgifter med sandblæsningen kun med grundingen, vil jeg kunne gøre det rimelig billigt. Jeg vil prøve at lave en side/annonce et sted så i alle kan se både resultaterne og de priser jeg tænker.

• #25   2. sep 2016 God ide... der vil sikkert altid være nogen der kan bruge din hjælp...

• #26   2. sep 2016 Jeg ville overveje det med grunder igen. Tanken er jo god nok, men den grunder du lægger er ho altafgørende for det efterfølgende malerarbejde.

Hvilken grunder er det du tænker på?

Og så er jeg da nysgerrig efter at vide, hvordan du kan sandblæse uden omkostninger smiley smiley

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#27   2. sep 2016 Der er måske bare folk der arbejder uden at få timeløn? smiley

• #28   2. sep 2016 Jeg bruger en helt almindelig zink spray. og ja hvis man skal have delene autolakeret professionel har man nok også penge til at få ham til at rense og fjerne rust.
    Og grunden til jeg kan sandblæse næsten uden omkostninger skyldes, at jeg har en sandblæsningskabine og kompressor selv så jeg bruger kun strøm, det eneste er at sandet skal skiftes en gang imellem men der er meget sjældent og det koster ikke det store. ud over det er der vedligeholdelse af kabinen men det kræver heller ikke det store. smiley
    Lige nu arbejde jeg på en hjemmeside, både med priser ideer og billeder... og selvfølgelig kontakt muligheder smiley

• #29   2. sep 2016 og dette vil jo kun være et alternativ til dem der ikke lige har pengene til at tage til autolakøren med sine små dele. Få selvom en spraydåse ikke give det bedste resultat er det for mange inkl mig selv, det eneste der lige er penge til når man står med en helt motorcykel i dele. smiley

• #30   2. sep 2016 Hvis jeg må komme med et par kommentarer, i den bedste mening, så er zinkspray nok nogenlunde det ringeste man kan have som bund for maling! Hvorfor ikke anskaffe en sprøjte (husk vandudskiller!) og give det rigtig grunder??
    Og hvis du laver en hjemmeside, så drop at skrive noget om ham "autølakøren" - han findes nemlig ikke, medmindre vi er i landet hvor der også lever hekse og trolde smiley Hvis man vil kalde det noget med auto, så hedder det en autolakerer! Og skal vi helt katolske, hedder uddannelsen vognmaler, men autolakør er et hjemmelavet ord, der desværre bliver mere og mere udbredt smiley

• #31   2. sep 2016 det beklager jeg det med autolakerer det ikke et ord jeg bruger så tit smiley

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#32   2. sep 2016 Haha. Det er ligesom folk der siger "jeg har lagt på sofaen" eller "et udstødning" eller "et fælg". smiley

• #33   2. sep 2016 #32 Og så alligevel ikke, der er forskel på at have besvær med grammatikken, der er jo fok der er ordblinde, og jeg har stor respekt for at de alligevel er på f.eks. MCG, og så dem der opfinder ord. Men jeg har altså engang set en gryfiligogger, bevares jeg var pissefuld, men den var stadig skræmmende smiley

• #34   4. sep 2016 Nå jeg har jo lavet en lille hjemme-side... kom meget gerne med ris og ros smiley
    http://rustfjernelse.weebly.com/

• #35   4. sep 2016 Ser sku godt ud, og med de priser skulle det da være underligt hvis ikke, du skulle få noget at lave...
    Held og lykke med projektet

• #36   4. sep 2016 Tusind tak smiley

• #37   4. sep 2016 Jeg håber at du passer din skole, det er du bedst tjent med, du har ikke en chance med alle de professionelle der tilbyder det samme, måske til lidt mere, men smiley Men at du bruger tiden på dine egne projekter, det er sgu smart, det er der man lærer, og det er altid en glæde at sige at man selv har lavet det smiley smiley
    Alt godt herfra

• #38   4. sep 2016 Husk at du nu har åbnet en forretning. Og nu skal skrive regninger. Betale skat og have styr på garanti/reklamation og erstatningsansvar hvis du utilsigtet kommer til at ødelægge en kundes varer....

• #39   4. sep 2016 #38 Du er så god Brian, jeg turde jo slet ikke nævne SKAT, men det gjorde du!
    Husk, at SKAT går målrettet efter de små, det er (vistnok) derfor at der er smuttet 14 af de store, det var meget vigtigere at tjekke de små!!!

• #40   4. sep 2016 Min bror har et rigistreret firma som jeg kan køre projektet igennem, og med hensyn til skat, skal man først betale skat efter man har tjent 50.000kr. Jeg har skam generelt tænk på alt det der, og det synes jeg også er spændene som man kan lære en del af. For når man lære om det f.eks. i skolen er det så overfladisk at man ikke kan bruge det i praksis. altså man kan vælge at blive bange for det hele, og give op. eller man kan springe ud i det og gøre det. smiley

• #41   4. sep 2016 Jo jo Tom... Vi skal jo hjælpe de nye fremadstormende erhvervsdrivende med ikke at begå fodfejl, som koster livslang medlemskab i skats sorte bog smiley smiley

• #42   4. sep 2016 bare rolig jeg tager siden ned om snart ville bare lige have lidt feedback på den smiley

• #43   4. sep 2016 Siden fungere skam fint nok, og jeg syntes ikke du skal lade dig skræmme af alle "de store" firmaer der tilbyder det samme. Flere unge kunne måske lære lidt af dig, her tænker jeg på diverse curling børn som tror alt bliver serveret på et sølvfad.
    Små firmaer kan skam også vokse sig store. Man bliver jo nød til at starte et sted smiley

• #44   4. sep 2016 Siden er som sådan god nok, du skulle nok bare få nogen til at læse den igennem for stavefejl og underlige formuleringer, ellers meget prof.

• #45   4. sep 2016 Siden er fin, ikke noget der.

Jeg syntes dog du skal overveje, at anvende f.eks glas til aluminium i steder for sand. Aluminium for sku' en meget grov overflade efter sandblæsning, og det vil kunne ses i det efterfølgende malerarbejde.

Nu snakkede vi tidligere om grunder. Du skal være opmærksom på, at man ofte skal bruge en speciel primer/grunder beregnet til aluminium for at det hæfter ordentligt. Ved ikke lige hvordan zinkspray opføre sig i det sammenhæng... Har aldrig rigtig arbejdet med det.

Det er et par små detaljer som du kan lege lidt med. Din side er som sagt fin... Så det ville være ærgerligt hvis det færdige produkt var noget skrammel.

At du så overhovedet gider tage arbejde ind til f.eks 30kr... Det fatter jeg ikke smiley Men det er jo din sag.

• #46   7. sep 2016 #40
    Så vidt jeg ved er det moms efter 40.000.- og skat fra første krone.
    Men det kommer selvfølgelig an på farven på regningen ??

Kommentér på:
Reperation af diverse dele. (tilbydes) "ide" Kom med din mening.

Annonce