1.014 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Peter K
Peter K
Følgere: 128 Emner: 22 Svar: 45

Lader kun 7,5 volt i tomgang Lader kun 7,5 volt i tomgang

Jeg har fundet et problem på min motorcykel, den læder kun 7,5 volt i tomgang med lyset tændt.
Og lidt over 8 volt når det er slukket.

Den lader ikke mere end 10-12 volt når der gives gas.

Batteriet er et 12v 4ah

Hvad skal jeg tjekke og hvordan?
Generator?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stort og tungt spejl og 4 billeder 550 kr.
  • Rengøre træterasse 1.500 kr.
  • Installer 3 pendel lamper 500 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Ophæng af spejl på badeværelse 500 kr.
  • Rodfræsning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lader kun 7,5 volt i tomgang
  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    mar 2016

#3   6. jun 2016 Hans Henrik aka læs og forstå?
    Hvordan tjekker generatoren udover at måle hvor meget volt den levere på batteriet? -.-
    Jeg har ikke brug for skarpe professorer som dig, har brug for nogle der ved noget!.

• Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    mar 2016

#4   6. jun 2016 Der var jeg lidt hurtig, så smid lige en vejledning på hvordan jeg tjekker generatoren direkte på den!

• #5   6. jun 2016 Jeg tænker at du prøver at søge med engelske ord på You Tupe. - Der må sgu´ ligge noget. - Lykkedes det, må du meget gerne dele erfaringer.

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #7   6. jun 2016 Fejlsøgning på ladesystemet forudsætter at man starter med et batteri som er fuldt opladet og som man ved måling har konstateret kan holde spænding under belastning.
    Først derefter kan du måle rent på de andre komponenter uden at et dårligt batteri påvirker måleresultaterne.

• Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    mar 2016

#8   6. jun 2016 Tak Stauf og Ebbe
    Giver mig i kast med det i weekenden så smiley

• #9   7. jun 2016 Frakobl din regulator/ensretter. Så skal der være >50VAC når du måler på de gule ledninger fra din generator med motoren kørende på >2000RPM. (Dette er universelt, da du ikke skriver hvilken MC det drejer sig om)

Hvis du kobler din ensretter på og stadig måler på de gule ledninger, men spændingen her er faldet til 8VAC, så er det formodentligt dårlig forbindelse ved din sikringsboks.

Hvis der stadig er 50VAC på de gule ledninger, men 8V over batteriet, er det formodentligt din ensretter der er ristet.

Kommentér på:
Lader kun 7,5 volt i tomgang

Annonce