{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.016 visninger | Oprettet:

Honda helt død. Ingen strøm. {{forumTopicSubject}}

Var ude og køre på maskinen i går og der var overhovedet ingen problemer.

Da jeg så prøver at starte den i dag er der ingen strøm på den overhovedet. Ingen lys i nogle lamper. Den er bare helt død og vil ikke starte.

Batteriet er der fuld power på. Nok væske og måler 12.6 volt.
Har haft problemer med en løs forbindelse i startrelæet før, så jeg fik det pillet helt ud og inspiceret. Det ser fint ud. Prøvede også lige at koble det til batteriet. Det klikkede som det skal og måler 0.6 ohm når batteriet er koblet til.

Hvad er mit næste skridt? Hvad kan det ellers være?

Honda CBX 750F 1984 (Model FE)
Farvekodet diagram her:
http://teamrc17.net/files/rc17wiring_small.gif


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda helt død. Ingen strøm.
  • Klaus K
    Klaus K Tilmeldt:
    mar 2011

    MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 36
    #1   29. maj 2016 Har du kontrolleret alle sikringer?
    Hvis alle sikringer er ok, skal du nok kikke på alle forbindelser, der har med tændingsnøglen at gøre. Det ser ud til at plussen går fra ( W ) på startrelæer og op til tændingslåsen.


  • #2   29. maj 2016 Okay. Ja, glemte at nævne at jeg har tjekket alle sikringer. De ser fine ud. For en sikkerheds skyld tested og jeg også forbindelsen i hovedsikringen ved startrelæet og den virker som den skal.

  • Klaus K
    Klaus K Tilmeldt:
    mar 2011

    MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 36
    #3   29. maj 2016 Har du et måleinstrument? Ellers kan en lille fatning med en 12V pære bruges.
    -Mål mellem den røde ledning på tændingslåsen og stel, der bør være 12V.
    -Hvis det er og, skal du dreje nøglen til tænding, så skal der være 12V mellem den røde m. blå eller sort striber ( det er den der forsyner de 5 af sikringerne ).


  • #5   29. maj 2016 Hans Henrik: Det forklarer jo ikke, at alt er dødt, er det starteren, bør der jo stadig være lys mm..

    De 12,6 V du måler, er det ubelastet?

    Jeg ville sætte tænding på, tænde for nærlys og så måle spændingen over batteriet, falder spændingen nu markant, tyder det på et batteri der er faldet sammen.
    Holder den derimod de 12,6 V må du lede videre.

    Kan du måle spændingen efter hovedsikringen? Har du spændingen på tilgangssiden af dine øvrige sikringer ( efter tænding er på on)?


  • #6   29. maj 2016 Jeg ville prøve med et par startkabler, med strøm fra en bil. Evt andet batteri.Som Djull skriver lyder det som om batteriet er faldet sammen.

  • #7   30. maj 2016 Det kunne vel også være tændingslåsen?

  • henrik n
    henrik n Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 16 Følgere: 2 Svar: 61
    #8   30. maj 2016 Husk at tjekke dine stelforbindelser også smiley

  • #9   30. maj 2016 Jeg fandt problemet. En løs forbindelse fra tændingslåsen.

    Så nu er der strøm på igen, men der sker intet når jeg trykker på start knappen. Har tjekket stelforbindelse og alle andre forbindelse for den sags skyld.

    Hvordan tester jeg om det er start relæet der er stået af?


  • #10   30. maj 2016 Hvis den ikke klikker eller prøver at dreje starteren, kan det jo stadig være tændingslåsen eller måske styrkontakten

  • #11   30. maj 2016 Hvordan drejer jeg starteren?

  • #12   30. maj 2016 Altså hvad sker der, når du trykker på start?

  • #13   30. maj 2016 Kunne også være dødemandsknap eller støttefod

  • #14   30. maj 2016 Har også lige stresstestet batteriet for en sikkerheds skyld. Det står på 12.5 slukket og 12.1 med nærlys. Så ingen problemer med det.

    Så må jeg jo skulle styret lidt af for at se om det er start knappen eller dødmands knappen den er gal med.

    Hvis der nu ingen problemer er der, kan jeg så gå ud fra at det er start relæet?


  • #15   30. maj 2016 Tryk på start knappen med tænding på. Og så måler du på startrelæet, om der kommer strøm på. Er der det er det, er nok relæet den er gal med. Hvis der ikke kommer strøm til relæet er det måske start kontakten. Check også dødmands knappen eller støttebens kontakten, hvis der er sådan en.

  • #16   30. maj 2016 Sidder og kigger lidt på diagrammet og er lidt i tvivl, der er vist en koblingsswitch, skal du trække koblingen an, for at starte?
    Det er nok bare mig der ikke helt forstår måden, det er tegnet på, men tror at startrelæet får sin stelledning gennem denne kontakt. Kig efter løs forbindelse der, evt. giv den grøn/røde ledning direkte stel og se om det hjælper.
    Kig bort fra startrelæet, du har jo testet at det klikker når du sætter det direkte på batteriet (er ikke garanti for gennemgang, men først og fremmest skal du frem til at kunne høre startrelæet, når du trykker på start).
    Ps. Husk lige den er i frigear, så den ikke stikker af fra dig!!


  • #17   31. maj 2016 Prøvede at måle strømmen på startrelæet og der er konstant 12v på. Den eneste forskel når jeg tænder er at den falder 0.8 volt som når jeg måler på batteriet.

    Jeg prøvede så at kortslutte de to punkter på solenoiden med en ledning og så begynder starteren at køre rundt!

    Jeg prøvede også at give den grøn/røde ledning stel, både ved relæet og ved stikket oppe ved styret. Ingen forskel. Vil stadig ikke starte.

    Jeg har kigget efter løse forbindelse næsten alle steder jeg kan og det ser umiddelbart ikke ud som om der er noget galt.

    Den har ingen støttefods kontakt. Ja, man skal trække koblingen ind for at starte den når den er i gear. I frigear er det ligemeget.

    Er lidt lost mht. hvad jeg kan gøre nu, andet end at skille styret ad og kigge på kontakterne.



  • #18   31. maj 2016 Forstår ikke helt, hvad du skriver:"Prøvede at måle strømmen på startrelæet og der er konstant 12v på", så burde relæet jo være trukket?
    Skal lige være helt sikker på, vi ikke taler forbi hinanden, omkring det at sætte stel på den grøn/røde ledning. Tag en stump ledning og monter på minuspolen på batteriet og sammen med den grøn/røde på startrelæet, derefter tryk på start, er det sådan du gør?


  • #20   31. maj 2016 Nu prøver jeg jo bare at hjælpe!
    Ja, når vi taler om hovedstrømmen har du ret, men her synes jeg jo nok det fremgår at vi taler om styrespændingen til relæet og prøver at få det til at virke.

    Ind i mellem er du altså skide irriterende, Hans Henrik, jeg beundrer alt dit fine arbejde du laver, men bl.a. her føler jeg at du ikke er konstruktiv, men bedrevidende.

    Undskyld, men jeg måtte bare af med det.


  • #21   31. maj 2016 Jeg burde nok lige have sagt at jeg er pænt ny inden for alt det her, så jeg ved ikke særlig meget.

    Jeg koblede egentlig bare grøn/røde ledning til selve stellet. Prøvede lige at koble den direkte på minus polen og den vil stadig ikke starte.

    Når jeg siger jeg måler spændingen på startrelæet mener jeg sådan her:
    http://i.imgur.com/BIEzbll.jpg

    Det er også her jeg kan få starteren til at køre rundt hvis jeg forbinder de to punkter. Er ikke sikkert på hvordan jeg skal kunne teste spændingen andre steder når stikket er i.


  • #23   31. maj 2016 JEG HAR LØST PROBLEMET!

    Det var en fucking sikring. En af de sikringer jeg allerede havde kigget på. Den ser helt normal ud.

    Prøvede bare at skifte sikringen til tændingen for en sikkerheds skyld og nu spiller det hele igen.

    Argh! Alt det bøvl for en fucking sikring jeg kunne have skiftet til at starte med istedet for at skille hele lortet af.


  • #25   1. jun 2016 Haha, ja det kan du have helt ret i. Lærer noget nyt hver gang den går i stykker... Nu ved jeg da hvordan et startrelæ fungerer og er blevet meget bedre til at tyde mit diagram smiley

Kommentér på:
Honda helt død. Ingen strøm.

Annonce