1.856 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Honda crf450 helt død, hvad så.. Honda crf450 helt død, hvad så..

Hej

Jeg købte i fredags en Honda crf450 fra 2007.

Da jeg så den ved sælger gik den igang efter lidt træden på kickstarter og jeg skulle så selv ud og prøve en bette tur og der fik jeg den også igang, men efter mange forsøg.

Her til morgen ville jeg så lige prøve at have den igang da jeg ville på bane i aften, men nu kan jeg slet ikke få den igang smiley

Choker
Tændt benzin
lidt gas

hjæælp vil super gerne ud og kører i aften inden den ender ude af vinduet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda crf450 helt død, hvad så..
  • #1   9. apr 2013 Rens luftfilter, kig om tændrør er fine.. om ikke andet så skift dem og tændrørskabler (: det ville jeg nok starte med.. better safe than sorry...

• #2   9. apr 2013 tændrørskabler der må jeg nok smide den på værksted, det tør jeg ikke pille ved, er meget forsigtig.. hellere betale end ødelægge smiley

• #3   9. apr 2013 skift tændrør, fjern evt skidt og møg på alle ledninger og giv det lidt fugt fortrænger rundt omkring på ledningerne. du kan godt lige give den et LILLE pift dieselstart, men det er ikke noget du skal gøre meget, da det affedter helt sindsygt ( altså kun i nød he he )
    men fugt og evt dårlige ledninger/forbindelse er en dårlig coktail med strøm, så rengøring og beskyttelse og nyt rør, så kører den nok igen..........

• #4   9. apr 2013 Bedemand........!

Ring til den tidligere ejer. Han må da vide hvordan den skid skal slås.
    Pøj pøj.....

• #5   9. apr 2013 Det er med 99% sikkerhed fordi du ikke forstår at kickstarte en 4takt maskine. Pak lortet og tag ud på banen. Der er nogle der nok skal lære dig tricket. Men har du druknet den ved at fedte for meget rundt. Så smid lige et nyt tændrør i

• #6   9. apr 2013 Jeg har været nede og bestille et nyt tændrør de er åbenbart meget specielle på den model, men kommer imorgen.

Morten: skulle der være forskel på at træde kickstarter på 2takt og 4 takt ? Den skal vel bare springe igang med det samme..

• #7   9. apr 2013 Har haft fat i tidligere ejer der også nævnte jeg skulle prøve nyt tændrør

• #8   9. apr 2013 Der er kæmpe forskel...

En 2takt.. der tæver du bare løs til den starter...

en 4takt, den skal listes over kompressions punktet med ventilløfter, og så lader du kickstarterarmen komme helt op, tager en dyb indånding og sparker igennem, ikke noget tøsetryk, spark igennem smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #9   9. apr 2013 ... Medmindre man har en KTM som min, og store fede smedefødder. Den tramper man bare på som en totakter til den prutter igang.

Eller også bruger man elstarten. smiley

Det er dog en Enduro motor, som er lavere komprimeret og har mere konservativ knast timing, så den er noget nemmere at få liv i end din Honda.

Som Morten siger, skal man mene det når man tramper liv i en 4-takter.

• #10   9. apr 2013 Så det i siger er jeg skal første gang træde den helt ned, bare stille og så bagefter give den fuld vægt over ?

• Sajmon ™

#11   9. apr 2013 Nej. Du træder ned til der er modstand - dvs du rammer en kompression.

Så slipper du kickstarteren, og træder hårdt til helt oppefra.

• #12   9. apr 2013 Okay så ned til første modstand og så fuld skrue.. det må jeg så lige prøve imorgen smiley

• #13   10. apr 2013 Nej. Ned stille til stor modstand. Ind med ventilløfter, og træd varsomt forbimodstand. Slip ventilløfter og kickstarter.

Tag en dyb indånding og jok igennem

• #14   10. apr 2013 Tidligere ejer har aldrig brugt ventilløfter( regner med det er det lille greb på venstre side af styret)

• Danni P
    Danni P Tilmeldt:
    mar 2021

Følger: 1 Svar: 1
    #15   30. mar 2021 Hej jeg giver Morten 99% ret i hvad han skriver, da jeg selv købte sådan en maskine for et halvt års tid siden, og det tog mig rigtig lang tid om at lære at starte den

• Sajmon ™

#16   30. mar 2021 #15 - Du er klar over at du kommenterer på en 8 år gammel tråd, ikke?

Kommentér på:
Honda crf450 helt død, hvad så..

Annonce