3.771 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Leif G
Leif G
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14

Helt død Honda cb 500 Helt død Honda cb 500

Hej. Er helt ny her på forum, og håber i kan hjælpe mig med mit problem. Vi har en Honda cb 500 som er helt død. Den var ude og køre en tur i lørdags, og efter to km døde den helt. Den klikker ikke engang ved start. Har siden ladet et nyt batteri op og skiftet start relæ uden held. Kontakter og ledninger til start relæet er tjekket og uden fejl. Starteren er testet uden om relæet og kører perfekt. Alle sikringer er også tjekket og alle ok. Når nøglen drejes tændes lys og lamper som de skal. Hvad har vi overset?
Håber i har et godt bud.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Helt død Honda cb 500
  • #1   19. nov 2014 død mands knap på styret står på off .

eller den er defekt, så starter ik kan aktiveres.
    mvh

• Leif G
    Leif G Tilmeldt:
    nov 2014

#2   19. nov 2014 Tak for budet. Ledninger er målt igennem til starter relæet og alt er okay. Knappener aktiveret smiley

• #3   19. nov 2014 Det er ikke en Honda.. De går aldrig i stykker..

• Leif G
    Leif G Tilmeldt:
    nov 2014

#4   19. nov 2014 Gid, at du havde ret smiley Sidder der andre elektrodele, som kan være gået i stykker?
    Burde man ikke kunne starte den direket på start relæet, uden om ledningsnettet til tændingsnøgle og kontakter?

• #5   19. nov 2014 prøv at løb den igang.

bare sådan lige fordi.og for at tjekke at den kan gniste og køre osv osv .

mvh

• #6   19. nov 2014 Måske dumt spørgsmål, har du tjekket din Hovedsikring ?

• #7   19. nov 2014 Støttefodskontakt ??

• #8   19. nov 2014 Og du er sikker på at batteriet er up to date !

• #9   19. nov 2014 Vælterelæ?

• Leif G
    Leif G Tilmeldt:
    nov 2014

#10   19. nov 2014 Batteri er helt nyt og i top. Har tjekket sikringen ved start relæet og de fem som er monteret i sikringsboksen. Sidder der flere på den? Støttefod også tjekket.

• #11   19. nov 2014 Tjek evt sidestøttefodsforbindelsen!

• #12   19. nov 2014 Hvad årgang er cyklen ? ;0)

• Leif G
    Leif G Tilmeldt:
    nov 2014

#13   19. nov 2014 Mener den er fra 1997.

• #16   19. nov 2014 Tror det er din startknap, der ikke dur, sender lige et diagram med.
    Dødemandsknappen afbryder kun tændingen og IKKE starteren.
    Prøv at åbne for benzin, tændingskontakt til og kortslut kontakten i startrelæet ( brug en tang/skruetrækker), så tror jeg den starter. Er det tilfældet, har du enten en dårlig startkontakt eller afbrudt forbindelse ml. den og startrelæ.

profilbillede
  • #17   19. nov 2014 Leif G, pas lige på diagrammet, ser først nu, at det er en årgang "97" og ikke en ældre model. Er det så ikke en F-model?
    Prøv alligevel start som beskrevet.

• #18   20. nov 2014 Skal koblingsgrebet normalt være trukket for den kan starte? I så fald kan du også have en løs forbindelse der.

Det har jeg før oplevet på en vs750.

...men det vil self. Ikke være skyld i at den sætter ud.

• Leif G
    Leif G Tilmeldt:
    nov 2014

#19   20. nov 2014 Mange tak til jer. Vi tester den lige af efter diagrammet i weekenden. Hilsen Leif

• #20   20. nov 2014 Når du skriver at du har tjekket ledninger, hvordan er det så gjort? er der 12V ved start relæ, og ved starter? Eller har du bare "kigget" på ledningerne smiley

• Leif G
    Leif G Tilmeldt:
    nov 2014

#21   20. nov 2014 Hej. Har målt fra kontakt til stik. Der når strøm
    til start relæ, da lamperne lyser ved tændt tænding
    og slukket når stikket ved start relæet tages af.

• #22   20. nov 2014 Så ville mit logiske næste skridt være at måle om der kommer strøm ned til starteren fra relæet.. og gør der det, så er det af med starteren, og prøve at give den 12V helt afmonteret fra cyklen.. smiley

• #23   20. nov 2014 Hov sorry så ikke at I havde tjekket starteren.. kan I drive motoren rundet med at skubbe cyklen i 5 gear? Jeg ville stadig tjekke om der kommer strøm fra relæ til starter!

• Leif G
    Leif G Tilmeldt:
    nov 2014

#24   20. nov 2014 Motoren kan godt drives rundt. Vil tjekke hele
    ledningsnettet igen. Relæet klikker ikke overhovedet
    ved aktivering af kontakter. Knægten kørte to km i lørdags,
    da den satte ud og vi har ikke haft kontakt siden.
    Mystisk. Forløbig tak for jeres svar. Melder tilbage.

• #25   20. nov 2014 Hvis relæet ikke klikker, får det ikke 12V, eller det er defekt.. Det er jo ret simpelt smiley Men ja mål igennem, dødmandsknappen og ledningerne dertil smiley

• Leif G
    Leif G Tilmeldt:
    nov 2014

#26   20. nov 2014 Relæet er udelukket. Har prøvet med et helt nyt
    uden forskel. Måler igennem i eftermiddag.
    Foreløbig tak.

• #27   20. nov 2014 Så får det ikke 12V smiley

• Leif G
    Leif G Tilmeldt:
    nov 2014

#28   20. nov 2014 Håber, du har ret smiley Mange tak.

• #29   20. nov 2014 Sagde du ikke at motoren kørte 2km og gik så pludselig død? I så fald så er det tvivlsomt at det er starteren den er galt med, fordi motoren skulle da gerne køre glad videre uanset om starteren virker eller ej. Så du skal længere tilbage i systemet smiley

• Leif G
    Leif G Tilmeldt:
    nov 2014

#30   20. nov 2014 Helt enig. Har her til aften sat strøm direkte på startrelæet, og det klikker fint og starteren kører også fint. Tjekket kontakten og ledninger til støttebenet og det er også i orden. Er der andre elektro enheder som kan brænde af? Er der ikke en kontakt i forbindelse med frigear, som evt. kan blokerer for tænding? Hilsen Leif

• #31   20. nov 2014 Hvis i #24 "Relæet klikker ikke overhovedet
    ved aktivering af kontakter." og i #30 "Har her til aften sat strøm direkte på startrelæet, og det klikker fint og starteren kører også fint." er der ikke kun en enklet ledning og kontakt på ledningsnet (Man kunne søt et extra ledning i bar for at teste hvis denne kan løse problemet?)?

Ellers var der at man ikke ku høre relæet i #24? og i #30 den kliker men MC starter ikke?

Hvis i #30 den kliker og MCen strarter ikke kunne man kik efter et kontakt på kobling, enten ved handtager (ligner denne pa bremeslys, men på kobling / venstre håndset) eller ved "slave cylender"?

Tim

• #32   20. nov 2014 Har du det specifikke el-diagram til din mc, må du meget gerne uploade det her.
    Vil gerne prøve at kigge på det.

Når jeg oplever el-fejl, bruger jeg gerne tiden (langt væk fra mc-en) på at gennemgå diagrammet og se hvilke kontakter der er og hvor man kan starte med at måle.

Det er, efter min mening, utroligt nemt at tabe overblikket, hvis man ikke har diagrammet.

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #33   20. nov 2014 Har et projekt igang med en SZR jeg har købt. Den døde for mig flere gange her i år, hvor jeg købte den. Prøvede alt muligt, for den døde også helt spontant mens jeg kørte på den.

For mig, vidste det sig, efter mange timers undren, at der var iringer på flere af stikkene. Jeg fik dem gjort rent, og så kørte den perfekt igen smiley

• Leif G
    Leif G Tilmeldt:
    nov 2014

#34   20. nov 2014 Stor tak til jer. Prøver, lige om jeg kan uploade det diagram vi har i morgen. Det er en to cylindret Honda. Tak for nu. smiley

• #35   20. nov 2014 Havde du tjekket din ensretter ?

• #36   20. nov 2014 Husk også at måle tændspolen igennem.

• Leif G
    Leif G Tilmeldt:
    nov 2014

#37   21. nov 2014 Skal startreælet ikke klikke ved start selvom ensretter eller tændspolen er defekt?
    Hvordan tjekker jeg ensretter og tændspolen B)?

• #38   21. nov 2014 Mangel på forbindelse mellem batteri og relæ, evt din stel der er blevet meget dårlig?

• #39   25. nov 2014 Leif G.
    Har du smidt den gamle Honda på genbrugsstationen?? smiley

• Leif G
    Leif G Tilmeldt:
    nov 2014

#40   25. nov 2014 Knap nok ??Været lidt hænger op med arbejde.
    Fortsætter med den i weekenden.
    Hilsen Leif

Kommentér på:
Helt død Honda cb 500

Annonce