3.424 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Karburator løber over. Karburator løber over.

Har en dunk til værksteddsbrug der hænger i loftet med benzin. Karbuerne på min Kawa GPX 600 R, render over. Nu har jeg skiftet nål på flyderen, den der lukker. Men de render stort set over alle 4 med nye nåle. Så tænker jeg, at tanken måske hænger så højt oppe (1 m.), at trykket er for stort til at ventilen kan lukke og karbuerne derfor flyder over? Nogen der har erfaring med dette?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Karburator løber over.
  • #1   15. apr 2016 Er det ikke bare svømmerne der skal justeres i højden... Så de lukker af i korrekte højde

• #2   15. apr 2016 Højden/trykket kan sagtens betyde noget, men stand og form på ventilsædet, evt. skidt m.v. kan også give problemer. du mulighed for at vibrere med karburatoren eller bedre køre en tur, komme tilbage og så kontrollere. Der skal jo ikke meget til at de ikke slutter tætte

• #3   15. apr 2016 Karbuer er pillet af, renset 2 gange. Er pisse bøvlet at sætte på og pille af mc'en, så har tjekket med dunken på og så karbonaderne stående på bordet i den rette vinkel. Men benzinen løber lige så stille. Små slag har ikke hjulpet. Højden på svømmer bør være ok. Den har der ikke været pillet ved.

• #4   15. apr 2016 Jeg kender situationen *SSS*
    -Og har prøvet noget lignende dig - og stod også og gloede både dumt og olmt..... Da sæderne VAR ok besluttede jeg mig alligevel for at montere dem og køre en tur, så de ventiler m.v. blev rystet ig lirket lidt med. -Og det gav så underligt nok IKKE problemer og holdt fint siden. -Og det valgte jeg så ikke at tænke videre over (i mit raseri) *SSS*
    Det med at banke på karb kan nogle gange virke, men i et tilfælde som dit vil jeg mene at det simpelthen er bedre med en køretur og gerne på lidt ujævnt underlag....

• #5   15. apr 2016 Start den og giv karburatoren et let slag, med skaften af en hamme. Det virker hver gang...

• #7   15. apr 2016 Hvis din dunk hænger 1 meter over karbu'erne, er trykket på 0,1 bar ved svømmerventilen. Det skal den kunne klare, hvis den er i orden... smiley
    Ja faktisk noget under 0,1 da benzin ikke vejer 1 kg pr liter.... smiley

• #8   16. apr 2016 Hvordan har dine O-ringe det?
    Hvis svømmerhøjden er korrekt, vil benzinen være 0,5 til 1 mm over bunden af karburatoren, når de er vandrette. Så hvis O-ringene ikke er OK, så vil der sive benzin ud.
    Og nu er det vel benzin du bruger smiley
    Jeg har hørt om et geni der forsøgte at bruge vand til at indstille svømmerhøjden

• #9   16. apr 2016 Selvfølgelig er det benz jeg bruger... O ringene ser umiddelbart ok ud. Kan dog ikke lige se hvordan den messingbøs som nålen går op i og dermed skifte O ringe. Men last new er at jeg samlede karburatoren og det løb pænt ud af den ene. Et par små slag reducerede løberiet til drypperi. Så tænker jeg samlet dyret og triller en tur som foreslået her.

• #10   16. apr 2016 Tusind millioner tak for info :-). Særlig tak til Snehvide. Jeg læste dit råd, samlede mors knallert og benzinen pissede ud. Et par dask med en hammer ændrede det hele til dryp. Så snuppede jeg en længere tur over stok og sten og mors knallert kører som en drøm. Smidig, livlig og kvik. Ingen dryp, ingen ujævn motorgang. Det hører lige med, at den efter turen på operationsbordet var helt ude af synk. Så carbtunen var igang og det gav bare lige det sidste. Så uden jer var jeg blevet gårhåret og i værste fald hoppet fra et meget højt træ.

• #11   16. apr 2016 Jamen selv tak smiley
    Altid rart at kunne hjælpe *S*

Kommentér på:
Karburator løber over.

Annonce