5.030 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Martin J
Martin J
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160

Karburator løber over Karburator løber over

Hej folkens

Jeg har haft mine karbs ude for at rense dem - Hvilket var en succes - Men desværre er en eller to af dem begyndt at løbe over, efter jeg samlede dem. Dette var ikke et problem, før jeg skilte dem ad.
Første gang jeg satte dem i, var det lige så snart, jeg slog tanken til, så pissede benzinen ud af drænene.
Jeg skilte dem ad, men kunne ikke se noget problem, så jeg rensede af, flexede flyderne og så om alting sad som det skulle.
Da jeg afprøvede dem nu, var overløbet reduceret til en vedvarende dryppen, så de skal af igen.
Nu har jeg to spørgsmål:

1. Hvad kan forårsage drypperiet?
2. Kan jeg afprøve, om de holder tæt uden at skulle have karburatorerne på, for der er en del arbejde bare i det.. ?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Karburator løber over
  • #1   29. jun 2014 Skit på nåleventilen/ slidt nåleventil.
    Det kan også være at svømmerne hænger lidt, det kan du dinde ud af ved at bruge håndtaget på en skruetrækker og banke nogen små bank på svømmehuset, så skulle det gerne gå væk igen.

• #2   29. jun 2014 Min GPZ gjorde det samme. Det var så fordi jeg havde vendt 3 ud af 4 "fuel shut off valves" 180 grader, så de sad forkert..

profilbillede
  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#3   29. jun 2014 Kan de vendes forkert? Damn, de ser jo 100% ens ud. Nå men det må jeg kigge efter, når de bliver splittet ad i morgen tidlig.

• #4   30. jun 2014 på min skal siden med de 2 buk i bøjlen vende mod splitten til svømmeren

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#5   30. jun 2014 Strange... Da jeg tog karburatorerne af, flød der benzin ud af manchetterne mellem karburator og cylinder. Det har jeg ikke oplevet før. Er det normalt?
    Det var en rimelig god slat - Nok hvad der svarer til 1-2 fingerbøl.

• #6   30. jun 2014 Det har min aldrig gjort. Men tjek om der er benzin i din olie..

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#7   30. jun 2014 Hvordan ser man det?

Og hvis der er, hvad betyder det så?

• #8   30. jun 2014 It is quite normal to get fuel in the inlet manifold if the float chambers are overflowing, and good you spotted it, it could have got nasty. You can see if you have a lot of petroil in the oil as the level goes up. Difficult to see if there is not a lot, some say that it smells of fuel but don't they all. You could change the valves and use the oppertunity to change the oil at the same time, but dont run the bike or change the oil before you have sorted the overflow of course?!

You should also check the float hights and the fuel level in the carbs. It is pretty easy to do, just get a transparent tube and connect it to the hole at the bottom of the float chamber, let the fuel run in to the tube and hold it up against the side of the carb. That way you can see the level of fuel inside the carbs by the level in the tube. There should be a measurement you can use in your manual. It also lets you know if the valves are leaking if the level doesnt change when you change the float height.

Best

Tim

• #9   1. jul 2014 Jeg er enig med Tim. Stil dine ventiler og skift olien, nu du er i gang. Jeg har lige stillet mine. Jeg har aldrig prøvet det før, men det er pissenemt. I hvert fald, hvis det ikke er med shims smiley

Kommentér på:
Karburator løber over

Annonce