3.005 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Jens-Martin A
Jens-Martin A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Hjælp ønskes - MC kører kun på 1 cyl. Hjælp ønskes - MC kører kun på 1 cyl.

Hej alle.
Jeg er en helt ny ejer af mc og har stødt på et problem ret hurtigt: Min 4-takts 2008 model Jincheng JC 250-6 kører kun på 1 cylinder. Den har kun kørt ca 4000km men har nok stået i længere tid ad gangen. Jeg er desværre meget lidt kyndig med det tekniske, men har indtil videre 1) renset tændrør med WD-40 og prøvet igen, og 2) byttet om på tændrørene og prøvet at køre igen. Det er dog stadig kun højre cylinder der virker. Jeg har også noget karburatorsprit jeg lige har købt (på flaske, ikke spray) som jeg vil forsøge mig med i morgen.

Hvad kan jeg ellers gøre? Har hverken det store værktøjsudvalg eller kundskab omkring motorcyklen endnu. Vil det evt kunne betale sig at tage den med til værksted? Sætter meget pris på indspil...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp ønskes - MC kører kun på 1 cyl.
  • #2   15. sep 2015 Hej Brian og tak for svar. Min tanke var, at siden jeg har forsøgt at bytte om på de to tændrør og det stadig er samme cylinder der ikke virker, troede jeg ikke det kunne være fejl på tændrør. Har det så noget med mængde gnist at gøre på et nyt vs gammelt tændrør, som skulle være nok forskel til at få liv i cylinderen igen?

• #3   15. sep 2015 Af med tændrørshætten og hold ledningen op mod cylinderen med en tang og prøv at dreje nøglen og se om der er gnist. Hvis der er gnist kan det være hætten eller tændrør.

• #4   15. sep 2015 Tak Henrik.
    Jeg giver det et forsøg torsdag, hvis nogle nye tændrør ikke gør en forskel.

• #5   15. sep 2015 for at en motor kan fungere skal den
    1: have brændstof
    2: have gnist

gnist er lettest at udelukke. du starter fra cylindrene og arbejder bagud, dvs. du starter med at tjekke om der er gnist på begge tændrør, ved at holde dem med stel. gnisten skal være blå og ligger mellem elektroderne. Har du ikke gnist der, sætter du en metalsskrue i hætten og prøver samme rutine, giver det gnist er det dødt tændrør, giver det ingen gnist, skruer du hætten af, og prøver samme rutine. Er der nu gnist, er det hætten der er død, er der ikke kan det være kablet der driller. skru det ud, tag 1 cm af i hver ende. Prøv igen. på den måde er det ret let at lokalisere fra spoler og frem. Koster gratis :).

• #6   15. sep 2015 godt tip. prøv så vidt muligt at diagnosticere inden du køber reservedele, ellers kan det hurtigt blive en dyr hobby

• #7   15. sep 2015 Tak Rasmus.
    Det lyder fornuftigt. Jeg arbejder langsomt men tålmodigt - skal nok finde ud af noget smiley Dejligt med noget input der er til at forstå.

• #8   15. sep 2015 Rasmus......du har har glemt den tredje ting.
    Brændstof
    Tænding
    Kompression

• #9   15. sep 2015 uden kompression er der ingen brændstof, så nej det vil jeg ikke mene smiley

• #10   15. sep 2015 gammelt trik er , hvis der er gnist så hæld en lille sjat benzin ned i hullet, og skru tændrøret på igen, med gnis og benz i hullet starter den, hvis den går ud igen efter et par sek, får den ikke benz på den ene cyl,

• #11   16. sep 2015 Ventiler plejer at blive for stramme, test kompression!

• #12   16. sep 2015 Rasmus:
    Du er helt fejl på den, din fysiklærer ville græmme sig, uden kompression er der ingen forbrænding, tændrøret vil bare være vådt, benzinen kommer ind uanset om der er kompression eller ej. Hvis der er sprøjt på vil en dyse skyde benzinen ind hver gang den er i rette takt, uanset om der er kompression eller ej.
    Benzin
    Kompression
    Gnist
    De 3 ting er nødvendige for at lave en forbrænding.

• #13   16. sep 2015 har da før stået med en motor uden kompression der ikke suttede benzin ind. der var fejlen en pakning ved krumtap, så snart den blev skiftet suttede den benzin igen. dette var en karburator maskine, om det anderledes med sprøjt ved jeg ikke smiley

• #14   16. sep 2015 Men ja, der skal være kompression før en motor kan fungere, helt enig. Men så får den heller ikke benzin jo? Men det er jo hvordan man drejer den. Får den IKKE benzin kan det være en kompressions fejl også. Derfor ser jeg det kun som 2 ting.

• #15   16. sep 2015 Nej!
    Det er 3 og det er alm anvendt fysik, keine hexerei!

• #16   16. sep 2015 Pakning ved krumtap, det er sgu da en 2-taks, det er den her ikke Rasmus.
    Få nu lidt styr på din pygmæ viden. smiley

• #19   19. sep 2015 Hej igen. Tak for svar. Jeg er nået så langt at der er gnist fra begge nye tændrør når de sidder i hætten, så strøm hele vejen:) Jeg forstår derfor ikke hvorfor venstre cylinder så stadig nægter at komme i gang, er der for meget benzin i eller hvad? Og hvad kan jeg gøre ved det?

• #20   19. sep 2015 HAR du prøvet kompression? Eller i det mindste tjekket ventilspillerum?

• #21   19. sep 2015 Desværre Asger, som tidligere nævnt er jeg helt grøn og ved ikke hvordan jeg tjekker hverken det ene eller andet, med mindre jeg bliver guidet igennem. Pt har jeg kun noget karburatorsprit jeg kan hælde på tanken sammen med næste benzinpåfyldning, i håb om at dette kan rense systemet nok til få nr 2 cylinder i gang. Jeg har lagt mærke til at der er gennemstrømning af luft gennem udstødning nr 2, og det dufter af benzin, men ingen forbrænding sker og luften er ikke varm.

• #22   19. sep 2015 Køb en kompressionsmåler til ca kr 100 i Biltema eller thansen, sørg for det er det rigtige gevind der er på slangen.

Kommentér på:
Hjælp ønskes - MC kører kun på 1 cyl.

Annonce