2.277 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

CBR600 F2 Kobling støj / udrykkerleje CBR600 F2 Kobling støj / udrykkerleje

Jeg har haft cyklen i snart to år. Først for et par måneder siden begundte den med en "rumle" lyd når man holder i tomgang og slipper koblingen. Det lyder lidt som udrykkerlejet på en personbil når det er dårligt.

JEG VED GODT DER IKKE ER ET UDRYKKERLEJE I MC SOM I BIL! smiley

Og jeg fik også af vide at sådan skulle den lyde. Fint med mig.

MEN inden for de 2 sidste dage er det blevet slemt. Den brummer og knorre af mig.

Er det en støre operation? og eller hvad skal jeg bestille? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CBR600 F2 Kobling støj / udrykkerleje
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
    #1   31. aug 2015 Der ER et udrykkerleje som har samme funktion som på en bil, på de fleste MC'er.

Det kan sagtens være det - specielt hvis det bliver mindre af at trække koblingen.

Adskil, kontroller' og udskift defekte dele. Ingen grund til at gætte - bare i gang.

• #2   31. aug 2015 Det er fjedrene i koblingskålen som er blevet slappe.

Et ganske almindeligt Honda fænomen.

• #3   31. aug 2015 God holdning MEN jeg køre på min mc hver dag. Og jeg er helt tosset med at havde de dele jeg skal bruge i min taske. Inden jeg køre op på værkstedet og skiller min gearkasse af smiley

• #4   31. aug 2015 Ok. Så det er muligvis mit "udrykkerleje" men med stor sandsynlighed fjedrene i koblingskålen.

Jeg takker.

• #5   31. aug 2015 Det ER fjedrene.

Hvis du ikke køber strammere fjedre kan du afmontere skålen og give fjedrene et GOK med en hammer så de bliver strammere.

• #6   31. aug 2015 ALT reparation der indebære en hammer. Den er jeg med på. Det prøver jeg sgu lige først smiley

• #7   31. aug 2015 Og så er det lige jeg tænker, hvordan bliver fjedrene strammere ved at give dem et gok med en hammer?????? Skal de ha med trækhammeren???????

• #9   31. aug 2015 Fjedrene bliver løbende trykket sammen hvorfor de skal udvides - gøres længere - så de strammer mere. Derved forsvinder klokke, rasle, rumlelydende.

Problemet er noget af koblingsskålen er opbygget i aluminium = MEGET følsom. Derfor er det en operation baggårdsmekanikeren skal være meget påpasselig med.

profilbillede
  • #10   31. aug 2015 Jeg er da helt med på at fjedrene skal udvides/gøres længere, men hvordan du får gjort det, ved at give dem et gok med hammeren forstår jeg ikke helt.... Slår du fra bagsiden???

• #11   31. aug 2015 Fra siden med en bred skruetrækker når fjedren ligger på et bord.

• #12   1. sep 2015 What? smiley nye fjedre hvis det er problemet !

• #13   1. sep 2015 Og så skifter du ikke hverken fjedre eller andet til koblingen i gearkassen. Det er en simpel operation. Kig evt på youtube clutch honda cbr 600 eller lign søgeord.

• #14   4. apr 2017 sidder der 4 eller 6 koblings fjedre på en pc25? uanset hvor jeg kigger kan man få begge dele og vil ikke skille min ad, før jeg har de rigtige dele.. og oplever præcis det samme som dig..

Kommentér på:
CBR600 F2 Kobling støj / udrykkerleje

Annonce