{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

CBR929RR Fireblade - Factory Pro Shift Kit? {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Skal til at skifte gearkassen på min SC44, da 4'e er gået helt i udu.

Man kan godt skifte forbi det, men kun når den motorbremser, hvilket er lidt træls under en acceleration - det kræver så også at man er rasende god til at tælle.. smiley

Synes faktisk, i det hele taget, at sådan en FireBlade gearkasse er noget slatten og upræcis, i forhold til min, noget ældre, Kawasaki ZXR 750 - eller er det bare mig/min?

Er der nogen herinde, der har prøvet at montere et Factory Pro Shift Kit? - Og hvis, hjælper det så faktisk?

Tænkte at når jeg nu alligevel skal pille hele lortet fra hinanden, at man så lige så godt kunne proppe såden et kit i, hvis det hjalp..

(Det er sådan et her, jeg spørger til : http://www.factorypro.com/products/shift_kit,Factory_EVO.html )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CBR929RR Fireblade - Factory Pro Shift Kit?
  • #1   23. apr 2015 Jeg har et kit der kommer ind af døren om en dag eller to fra US, føj det er dyrt med den dollarkurs smiley Min er godt nok en CBR900rr, men kittet er det samme smiley Jeg har brugt en del tid på at læse om det, og folk er meget begejstreret for de komplette kits. Min eksploderede 2. gears tandhjulet efter en wheele, og jeg kan se at nogen af tandhjulene har begyndende slid i indgrebene, ikke at den er begyndt at hoppe ud af gear, men for at forbygge har jeg købt et kit. Men erfaringer kan du først få af mig om en 14 dages tid smiley Men igen de kits er meget roste smiley også på Bladerne..

  • #2   23. apr 2015 får helt dårlig samvittighed over denne tråd, har haft et Factory Pro kit liggende til min zx6r de sidste 4år jeg stadig ikke har monteret LOL

  • #3   23. apr 2015 Factory Pro kit'et virker fint på de fleste cykler. Tror efterhånde jeg har monteret over 50 af dem. De kræver dog lige lidt tilvænning..

  • #4   23. apr 2015 @1 Jeg har bestilt mit i Tyskland:
    http://www.atc-racingparts.de/de/Factory-Pro-optimierte-Schaltwalzenfeder-Schaltarm-und-Schaltstern-Honda-CBR-600-RR-PC40-Bj.-07-
    men da fakturaen var betalt, havde de det selvfølgelig ikke på lager. Nu ved de ikke rigtig hvornår de kan levere, da de er næsten lige så sjældne som havenissesæd: "Die Teile sind sehr speziel und werden nur in sehr kleiner Stückzahl produziert" smiley

    @2 Hvis ZX6R'erens gearkasse er lige så god som på en ZXR750J, så haster det vist heller ikke med at få det monteret smiley

    @3 Hvorfor tilvænning? - Er det på grund af den kortere pedalvandring? - Det strammere skifte? - At den faktisk skifter, istedet for bare at røre rundt i olien?


  • #5   23. apr 2015 Første gang du køre med det, vil du føle at. Gearpedalen sidder fast.. Den bliver hård og temlig kontant


  • #6   23. apr 2015 Selvfølgelig er der lang leveringstid. Der er vel ingen grund til at have den slags reservedele på lager - det er jo en Honda smiley


  • #7   23. apr 2015 @6 Nu har jeg hørt åh så meget, om det der Hååånda, men efter nu at eje en, kan jeg ikke rigtig se det fantastiske.. Det må være fordi, at folk aldrig har prøvet (d)en perfekt(e) Kawasaki smiley

    @5 Er det permanent? - Eller bliver det "smidigere" efter evt. break-in? - Men hårdt og kontant er vel også bedre end vattet og upålideligt smiley


  • #8   23. apr 2015 Den forbliver hårdt og kontant.. Men har du først prøvet det, så dur org bare ikke mere


  • #9   23. apr 2015 HAHA glem ATC racing parts, jeg gjorde det samme, men har annulleret ordren, på siden står der 3-7 dages levering, men når man snakker med dem, siger de at der kan gå op til 3mdr!!!! Så jeg købte på ebay.com, og det blev sendt samme dag smiley

    Hehe Kawasaki bedre end Honda? ROFL... smiley :D smiley


  • #10   23. apr 2015 Honda bedre end Kawasaki? (fnis) smiley smiley smiley
    CBR900RR - En maskine:
    Der først fik 17" forhjul og USD gafler i 2000
    Der kan kvadre en gearkasse efter kun 23.000 km?
    Hvor man ikke kan pille tanken af, uden at tømme den, fordi den ikke har en benzinhane?
    Hvor man ikke bare kan pille motoren ud af stellet fordi bagsvinger er boltet til motoren
    Der skal have knastakslerne afmonteret for at man kan justere ventilspillerum?
    Der kræver mikrokirurgiske færdigheder for at skifte tændrør?

    Jeg kunne blive ved.. Havde det været alt andet end en Hååånda, havde folk sgu’ skreget OMMER!

    Point Taken om ATC Racing parts - må lige have fat i dem smiley


  • #11   23. apr 2015 Min blade fra 93 Kan da alt det du kritisere ved 929'eren smiley smiley
    Men fair game, den er også voldsomt moddet smiley

    Ja RING til dem, mails er IKKE noget de svarer på, men de kan da snakke engelsk smiley


  • #12   23. apr 2015 Hvis kassen på en 929'er er færdig efter kun 23000 km, må du enten køre som et pund ost, eller også har din forgænger gjort det... Prøv at checke forum for bøjede skiftegafler på Kawasaki. Dem finder du vist ikke mange af på blades, vel?

  • #13   23. apr 2015 @12 Nej, ikke bøjede skiftegafler (de kan jo skiftes uden at flække motoren), men hele kværnede gearkasser, dem er der masser af - også på low-milage eksemplarer. Jeg købte min defekt.

    @11 Jo jo - men min har så indsprøjtning smiley (Den er så godt nok voldsomt grov og ustabil i gassen under 3000rpm, meeen, den er der..)


  • #14   24. apr 2015 Ja det er mit næste vinter projekt på min Blade, et sprøjt, jeg fundet TB'ere der kan passes på, og motorstyringen kan jeg selv lave smiley Og det bliver sq ikke noget grovt noget smiley

  • #15   24. apr 2015 Så ville jeg snuppe dem fra 954'eren - de er en anelse større, og der havde de lært af fejltagelserne fra 929'eren smiley

  • #16   24. apr 2015 Ja men de kan ikke umiddelbart tilpasses til afstand osv til min smiley Som jeg ser det, ligger det meste af de gamles problemer i styringerne, og det punkt er jeg ikke nervøs for. Men det er jo ikke en 5timers job, der skal jo laves alle muligt modds, før det kommer til at køre smiley Men det skal laves, den har i forvejen en 954 forende, og en zx6r bagende, og diverse motor modds smiley smiley

  • #17   24. apr 2015 HA! - den har stumper fra en Kawasaki! - Så kan det ikke gå helt galt smiley

  • #18   24. apr 2015 Hehe ja røven fra denne:
    http://www.auto-evasion.com/forum-auto/img/tmp/1_1288986650_9746691752[1].jpg
    Elsker udseende på baglygten og den smalle form på bagenden at den måtte jeg have på Bladen smiley


Kommentér på:
CBR929RR Fireblade - Factory Pro Shift Kit?

Annonce