{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

CBR929 vs CBR954 vs R1 {{forumTopicSubject}}

Så kom vi endeligt afsted ud og race, mine bror og min ven Benja har begge opgraderet kraftigt til 2006 så jeg var jo noget spændt på hvor mange klø jeg skulle ha....

Min cykel er en 2002 US model Honda CBR929RR og jeg er 185 og 115kg

Min Bror Jeppe kører 2002 Honda CBR954RR Fireblade, han er 190 og vejer 92kg

Benja kører 2002 Yamaha R1 ( karb. model) han er 180 cm og vejer 90kg

Vi kører en rute som vi altid kører, ca 150km med meget forskeligt vej, det var straks klart at i sving havde jeg stor fordel af at være på 2. sæson på cyklen, men i acceleration udspillede der sig et mærkeligt billede. hvis vi alle 3 kørte ca 90-95kmt og i 2. gear og acc var både R1 og 954 noget hurtigere afsted end mig, men hvis vi så fortsatte til topfart hente jeg R1 ved ca 220´-230kmt og ved 260 går jeg forbi 954 og kommer ret hurtigt et godt stykke foran, i med vind var der dog ikke noget at gøre, min 929 trækker på begrænser i 6.ear og både 954 og R1 er åbenbart højere gearet, men igen udspiller sig samme scenario, fra bunden er begge cykler hurtigere, men oppe i fart er jeg foran indtil begrænser stopper legen.

Kan det være mine ekstra kilo der spiller ind ??? i så fald er der dømt KUR !!!!!!

Er der nogen der har erfaring med vægt af fører og acc. på ens cykler ??

og til alle dem der vil hyle løs over hastigheder beskrevet her, så opret jeres egen tråd at hyle løs i, højhatighedskørsel blev foretaget på strækning uden sideveje, på 10 km både på vej ud og tilbage mødte vi 2 personbiler.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CBR929 vs CBR954 vs R1
Kommentér på:
CBR929 vs CBR954 vs R1

Annonce