841 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
22 Svar
Tabte kræfter, hvor blev de af? Tabte kræfter, hvor blev de af?
Jeg har lige købt en Honda CM 400 T, den er opgivet til at have en topfart på ca 160km/t, men på vejen hjem havde jeg problemer med at få den over 120km/t. Ved godt at data bladene ikke altid passer men havde da en forventning om at den kunne komme over 130km/t uden større problemer.
Så nu er spørgsmålet, hvor skal jeg begynde at lede efter de tabte kræfter når maskinen ellers lyder sund?
0 synes godt om
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.757
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
Evt nyt kædekit hvis det gamle er træt.
feb 2006
Følger: 2 Følgere: 66 MC-er: 2 Emner: 176 Svar: 599
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Justering af ventiler, karburator, olie og filter, luftfilter osv.
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.310
men det må være noget med dårlig vedligeholdelse, slid, og gigt.
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.310
men bedste bud en omgang vedligehold med nyt kæde kit og du har hurtigt mere på toppen
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Kræfterne forsvinder i dårlig vedligehold og slidtage. Så hvis kompressionen på motoren stadig er god, så er det kun manglende service der gør det.
feb 2006
Følger: 2 Følgere: 66 MC-er: 2 Emner: 176 Svar: 599
feb 2006
Følger: 2 Følgere: 66 MC-er: 2 Emner: 176 Svar: 599
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.233
dårlige hjul lejer
apr 2005
Følger: 6 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 89
Prøv at tage ventildæksel af,
Og mål højden på knastakslens "knaster" - modellen findes i en droslet udgave og en ikke-droslet.
Målene på disse kan du finde på nettet
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.073
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
feb 2006
Følger: 2 Følgere: 66 MC-er: 2 Emner: 176 Svar: 599
Må jeg så sætte den originale knast i med 43HK eller vil det tælle som tuning over 20%?
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.073
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Synes bare det er en ret stor operation, og en dyr del i forhold til spjældbegrænsning eller bøsninger, men helt sikkert en bedre løsning rent driftsmæssigt, giver sikkert nogen flere Nm.
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
Jeg har efter lang tids søgen fundet en skarp knast til min cb400, damm det er bare noget der kan få den til at flytte sig ?? En god kammerat målte den til 160 på motorvejen med GPS, men det var satme spændende at køre så hurtigt på sådan en gammel maskine, der foretrækker jeg nu min CBR ??
Tabte kræfter, hvor blev de af?