Service på ZX6R - 1999 (HJÆLP) Service på ZX6R - 1999 (HJÆLP)
Hey.
Jeg har lige købt mig en Kawasaki Zx6R fra 99 som har kørt 36.000 km. Cyklen er uden service bog, så jeg kan af den grund ikke se hvad og hvornår der er lavet service (den var billig derfor uden servicebog). Jeg har ikke den store forstand på MC så jeg ville køre den op til en forhandler som så kunne gå hele cyklen igennem.
* Hvis nu vi antager at cyklen ALDRIG har fået lavet service, hvor meget skal der så gåes igennem ?
* Jeg syntes kæden er lidt slap og tror den "skralder" lidt lige når jeg sætter igang. Jeg har målt på frigangen og der er ca. 2 cm. altså når jeg måler i toppen. Skal kæden skiftes ?
* Syntes bremsevæsken ser lidt sort og lidt for flydende ud. Kan det evt. være den skal skiftes ?
* Hvad ville det evt. koste at lave et komplet service/chek af cyklen ?
* Hvilken forhandler kan I anbefale ?¨
På forhånd tak
MVH. Nikolai M.
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 11 MC-er: 6 Emner: 67 Svar: 284
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Få tjekket evt skiftet din kæde altså transmissionskæden. Få mekanikeren til at måle skiverne efter og tjekke bremsebelægninger. Få mekaniker til at tjekke knastkæde og strammere.
Du kan jo selv checke hjullejer, kronrørslejer osv.
Jeg sys jeg har hørt en del om knastkæder der er sprunget, og jeg ved ikke hvad. Få det for Guds skyld checket, så du kan sove roligt. Det blir en dyr affære hvis den ikke er ok.
Lys, kontakter osv burde jo være unødvendigt at sige.
Håber du har fået den meget billigt. MC er dyrt at reppe og bare bremseskiver kan stå i udgift af format.
Lykke til.
aug 2006
aug 2006
Et slag på tasken hvad sådan et komplet eftersyn koster ??
* Og hvad skal jeg sige han skal lave ?
(Der er lige kommet nye klodser/skiver på)
aug 2006
aug 2006
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Jeg vil skyde på 5 timer. plus stumper.
Jeg har selv fået lavet lign. inkl to dækskift, dog uden kædekitskift for ca kr 3500 inkl alt. Motor blev også justeret (min SZR), og hold op det hjalp...
Hmm - en MC forhandler i Andkær? Det må jeg nok sige. hehe
Hilsen Arne - gammel Fredericia fæstningsdreng!
aug 2006
* Ham forhandleren jeg taler om er en forhandler der importerer cykler og har så et værksted sammen med. .. Det er faktisk rimelig stort, men det ligger i en lille by . ..
Service på ZX6R - 1999 (HJÆLP)