807 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Service på ZX6R - 1999 (HJÆLP) Service på ZX6R - 1999 (HJÆLP)

Hey.

Jeg har lige købt mig en Kawasaki Zx6R fra 99 som har kørt 36.000 km. Cyklen er uden service bog, så jeg kan af den grund ikke se hvad og hvornår der er lavet service (den var billig derfor uden servicebog). Jeg har ikke den store forstand på MC så jeg ville køre den op til en forhandler som så kunne gå hele cyklen igennem.

* Hvis nu vi antager at cyklen ALDRIG har fået lavet service, hvor meget skal der så gåes igennem ?

* Jeg syntes kæden er lidt slap og tror den "skralder" lidt lige når jeg sætter igang. Jeg har målt på frigangen og der er ca. 2 cm. altså når jeg måler i toppen. Skal kæden skiftes ?

* Syntes bremsevæsken ser lidt sort og lidt for flydende ud. Kan det evt. være den skal skiftes ?

* Hvad ville det evt. koste at lave et komplet service/chek af cyklen ?

* Hvilken forhandler kan I anbefale ?¨

På forhånd tak

MVH. Nikolai M.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Service på ZX6R - 1999 (HJÆLP)
  • #1   21. aug 2006 hvor bor du ?? nemmere at anbefale et værksted hvis man ved hvor du bor.

• #2   21. aug 2006 Jeg bor i Kolding

• #3   21. aug 2006 Jeg ville skifte alt hvad der snart skiftes kunne af væsker - det er det mindste man kan gøre. Køle, olie (+filter sæfølig), bremsevæske og sprinkler. smiley

Få tjekket evt skiftet din kæde altså transmissionskæden. Få mekanikeren til at måle skiverne efter og tjekke bremsebelægninger. Få mekaniker til at tjekke knastkæde og strammere.
    Du kan jo selv checke hjullejer, kronrørslejer osv.

Jeg sys jeg har hørt en del om knastkæder der er sprunget, og jeg ved ikke hvad. Få det for Guds skyld checket, så du kan sove roligt. Det blir en dyr affære hvis den ikke er ok.
    Lys, kontakter osv burde jo være unødvendigt at sige.

Håber du har fået den meget billigt. MC er dyrt at reppe og bare bremseskiver kan stå i udgift af format.

Lykke til. smiley

• #4   21. aug 2006 Jeg kører den over til en mekaniker i andkær (vejle) også går han den igennem fra top til tå. . . Jeg har lige pillet pladerne af også bliver den lavet i tip top stand og kører først igen næste sæson.

• #5   21. aug 2006
    Et slag på tasken hvad sådan et komplet eftersyn koster ??

* Og hvad skal jeg sige han skal lave ?

(Der er lige kommet nye klodser/skiver på)

• #6   21. aug 2006 Arne - Den var pæn billig smiley sådan at jeg uden problemer kan smide 5 kilo i rep uden at gå grædende der fra smiley

• #8   21. aug 2006 Ok takker.. . . .

• #9   22. aug 2006 Olie, køler, bremsevæske og den førnævnte sprinkler, ventiljustering, kæde og tandhjul, ventiljustering, knastkædecheck, luftfilter, brændstoffilter, skift af tændrør. Det er hvad jeg ville få ham til at lave.
    Jeg vil skyde på 5 timer. plus stumper.
    Jeg har selv fået lavet lign. inkl to dækskift, dog uden kædekitskift for ca kr 3500 inkl alt. Motor blev også justeret (min SZR), og hold op det hjalp...

Hmm - en MC forhandler i Andkær? Det må jeg nok sige. hehe
    Hilsen Arne - gammel Fredericia fæstningsdreng!

• #10   23. aug 2006 Det lyder da faktisk ikke dyrt for sådan et stort service også med dæk. . . Jeg skal jo også bare have kæde oveni, men hvis jeg regner med 5 kilo for det hele er det nok ikke skudt hel ved siden af.

* Ham forhandleren jeg taler om er en forhandler der importerer cykler og har så et værksted sammen med. .. Det er faktisk rimelig stort, men det ligger i en lille by . ..

Kommentér på:
Service på ZX6R - 1999 (HJÆLP)

Annonce