672 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Casper F
Casper F
Tilmeldt:
27. mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53

Cagiva Mito Køre problem. Cagiva Mito Køre problem.

Hej derude! jeg har endelig fået købt mig sådan en MC og det blev til en rigtig dejlig Cagiva Mito smiley men jeg har desværre nogle problemer med den som jeg håbede at der var nogle af jer der kunne hjælpe med?

Når jeg køre i 1 og 2 gear så 4-takter den konstant (det er en 2T) i 3 gear 4-takter den også lidt men jeg kan da køre den op på 7000 omdrejninger i 3 uden problem. Men kører jeg i 4 med 7000 omdrejninger gør den som om at den er løbet tør for benzin... og hvis jeg så skifter ned til 3 køre den fint igen. Derudover så kan den kun køre 5000 omdrejninger i 6 gear hvis jeg har den i højere omdrejninger før jeg skifter falder tælleren bare stille til 5000, og 7 gear har jeg ikke prøvet endnu da jeg er bange for resultatet..

Det skal så lige siges at den er indstillet til at have 34 HK men der er sat begrænsninger i indsugning og udstødning så den kun har 15 HK det kan nok godt have noget at sige til 4-takten men da ikke så voldsomt tænker jeg? tidligere ejer sagde at han mente det var toppakning der var noget galt med og at der skulle løbe kølervæske fra køleren ind i skylle kanalerne i cylinderen men jeg kan ikke se at den har tabt væske?
Håber der er nogen der kan hjælpe herinde.
Vh. Casper.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cagiva Mito Køre problem.
  • Alex
    Alex Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #1   15. jan 2015 Ganske simpelt, den får ALT for meget benzin.
    Har jeg ret i at den kører helt rent, hvis du piller begrænsningen ud?
    en begrænsning i indsugningen, kræver at den bliver dysset om, til at kunne æde den mindre mængde luft.
    Jeg tror at du skal sætte hoveddyssen minimum 10-15 numre ned, da det lyder som om den er WAY off smiley
    - En nem måde at tjekke er at hive håndtaget i bund over en længere strækning og så hive koblingen og slukke motor.
    Når du så piller det varme tændrør ud, skal keramikken omkring elektroden, have samme farve som en rystet Cocio.
    Hvis du ser på dine nu, er de våde, fedtede og meget sorte.


  • Casper F
    Casper F Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
    #2   15. jan 2015 Lyder meget muligt ja smiley har aldrig kørt på den uden begrænsning men tidligere ejer sagde at den ikke trak over 7000 omdrejninger og at den heller ikke trak i regnvejr men tror du også det med benzinen gør at den ikke kan køre i 6 gear?

  • Alex
    Alex Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #3   15. jan 2015 en dårligt karbureret motor, dur ikke til ret meget.
    Tjek først dine tændrør og vend tilbage med hvordan de så ud smiley


  • Casper F
    Casper F Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
    #4   15. jan 2015 Den har kun et tændrør og cylinder smiley men tak! Vil jeg da gøre i weekenden smiley

  • #5   15. jan 2015 Jeg have selv same cykel - og der var pakningen i tanken i udu... Tjek evt din kab for det der ligner en gang mayo... Min hade nogle af de samme tendenser - plus den pludselig kunne stoppe... Ny pakning og en rengjort tank og karb, var jeg flyvende igen! smiley

    Haaber du finder fejlen - for det re sku en fed racer!!!!


  • Casper F
    Casper F Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
    #6   15. jan 2015 Det vil jeg da også lige tjekke! tak for det.

    Og ja! Den er sgu lækker smiley lyder godt nok dom en knallert men det er sgu ret sjovt smiley


  • #7   15. jan 2015 Rune har et proff rullefelt, hvis droslingen bare er monteret UDEN indkøring/dysning, får du den IKKE til at gå ordentligt! En højtydende 2takter er ikke den bedste at drosle og dyse str/nålehøjde er IKKE noget man bare slår op i en tabel! Jeg bøvlede osse LÆNGE med din fars gamle Yamaha RD, inden den gik rent!

  • Casper F
    Casper F Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
    #8   15. jan 2015 Hej Asger jeg har snakket med min far om problemet og han sagde at han ville spørge dig da du jo også har sådan en Mito. Undskyld jeg måske spørger lidt dumt men hvordan hænger det sammen med Runes rullefelt? og hvem er Rune? smiley

  • rui m
    rui m Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 4 Følgere: 7 Svar: 15
    #9   25. jan 2015 Hej Casper F.
    Ved du hvad der er for en karburator i din mito?
    Visse årgange kom med mikuni 35mm karburator, og den er ikke nemt at dysse korrekt. En højtydende 125cc motor 2takts motor som mitoen har er, designet til at køre bedst i det høj omdrejningsdel af skalaen.
    Det du oplever at den ikke er villig til at trække fra et lavere omdrejnings tal i høj gear, er i princippet ganske normalt.
    Jeg har renoveret min mito fra A-Z sidste år, og glæder mig helt vildt til at køre lidt på den i år.


  • Casper F
    Casper F Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
    #10   25. jan 2015 Hej Rui M Den karburator der sidder på den er en 28mm Dell'Orto flat slide carburator. smiley har du måske mulighed for at linke til et sted hvor de sælger dyse sæt til den karburator? jeg har selv ledt efter det men uden held smiley

  • rui m
    rui m Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 4 Følgere: 7 Svar: 15
    #11   14. feb 2015 Casper F
    Google er din ven... du kan finde ALT der.
    Men... uden at tale ned til dig, det er absolut ikke mening.
    Hvis du ikke før har prøvet at købe dyser før, eller indstille karburatorer generelt, skal du være meget påpasselig med at skifte dyssestørrelser, eller ændre karburator indstillinger. Det kan hurtigt går galt.
    Alle snakker om at dysse en karburator om, som om det var at smøre en madpakke... sådan er det absolut ikke.


  • Casper F
    Casper F Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
    #12   14. feb 2015 der sad en dyse 148 i før så jeg har puttet en 134 i nu og jeg kan sagtens mærke en forskel den starter uden at skyde flammer nu smiley men den skal stadig ned i dyse tror jeg da den stadig 4 takter meget, dog kan den ikke tage fuld gas? hvis jeg giver den fuld gas dør den bare med det samme.

  • Casper F
    Casper F Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
    #13   24. feb 2015 Har skiftet lidt rundt i forskellige dyser men den dør stadig på toppen? nogen der har en idé til hvad det kunne være?

Kommentér på:
Cagiva Mito Køre problem.

Annonce