Cagiva Mito Køre problem. Cagiva Mito Køre problem.
Hej derude! jeg har endelig fået købt mig sådan en MC og det blev til en rigtig dejlig Cagiva Mito men jeg har desværre nogle problemer med den som jeg håbede at der var nogle af jer der kunne hjælpe med?
Når jeg køre i 1 og 2 gear så 4-takter den konstant (det er en 2T) i 3 gear 4-takter den også lidt men jeg kan da køre den op på 7000 omdrejninger i 3 uden problem. Men kører jeg i 4 med 7000 omdrejninger gør den som om at den er løbet tør for benzin... og hvis jeg så skifter ned til 3 køre den fint igen. Derudover så kan den kun køre 5000 omdrejninger i 6 gear hvis jeg har den i højere omdrejninger før jeg skifter falder tælleren bare stille til 5000, og 7 gear har jeg ikke prøvet endnu da jeg er bange for resultatet..
Det skal så lige siges at den er indstillet til at have 34 HK men der er sat begrænsninger i indsugning og udstødning så den kun har 15 HK det kan nok godt have noget at sige til 4-takten men da ikke så voldsomt tænker jeg? tidligere ejer sagde at han mente det var toppakning der var noget galt med og at der skulle løbe kølervæske fra køleren ind i skylle kanalerne i cylinderen men jeg kan ikke se at den har tabt væske?
Håber der er nogen der kan hjælpe herinde.
Vh. Casper.
nov 2004
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
Har jeg ret i at den kører helt rent, hvis du piller begrænsningen ud?
en begrænsning i indsugningen, kræver at den bliver dysset om, til at kunne æde den mindre mængde luft.
Jeg tror at du skal sætte hoveddyssen minimum 10-15 numre ned, da det lyder som om den er WAY off
- En nem måde at tjekke er at hive håndtaget i bund over en længere strækning og så hive koblingen og slukke motor.
Når du så piller det varme tændrør ud, skal keramikken omkring elektroden, have samme farve som en rystet Cocio.
Hvis du ser på dine nu, er de våde, fedtede og meget sorte.
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
nov 2004
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
Tjek først dine tændrør og vend tilbage med hvordan de så ud
mar 2014
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 10 Svar: 121
Haaber du finder fejlen - for det re sku en fed racer!!!!
mar 2014
Og ja! Den er sgu lækker
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Emner: 4 Svar: 532
mar 2014
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 7 Svar: 15
Ved du hvad der er for en karburator i din mito?
Visse årgange kom med mikuni 35mm karburator, og den er ikke nemt at dysse korrekt. En højtydende 125cc motor 2takts motor som mitoen har er, designet til at køre bedst i det høj omdrejningsdel af skalaen.
Det du oplever at den ikke er villig til at trække fra et lavere omdrejnings tal i høj gear, er i princippet ganske normalt.
Jeg har renoveret min mito fra A-Z sidste år, og glæder mig helt vildt til at køre lidt på den i år.
mar 2014
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 7 Svar: 15
Google er din ven... du kan finde ALT der.
Men... uden at tale ned til dig, det er absolut ikke mening.
Hvis du ikke før har prøvet at købe dyser før, eller indstille karburatorer generelt, skal du være meget påpasselig med at skifte dyssestørrelser, eller ændre karburator indstillinger. Det kan hurtigt går galt.
Alle snakker om at dysse en karburator om, som om det var at smøre en madpakke... sådan er det absolut ikke.
mar 2014
mar 2014
Cagiva Mito Køre problem.