gsr 600 - spjælde, ventiler og mere.. gsr 600 - spjælde, ventiler og mere..
Hey mcg
Dyret er kommet i hi så ska li ha tjækket op på ventiler og diverse service
Og kom til at tænke på justering af spjældene.. Hvordan forgår det på sådan en indsprøjtnings maskine? har kun prøvet det på karburator
Ventil spillerum har jeg fundet.. Men hvordan er det at komme til at kontrollere spillerumene? altså maskinen ska jo splittes lidt ad og tænker hvor besværligt det er at komme derned
Jeg snakkede også for nogle uger siden om at få justeret min maskine ind i motorstyringen så den blander ordenligt men han sagde at det ikke er nødvendigt at justere tænding på sådan en som min.. Hvordan ka det være?
Det skulle vidst være det hele
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
Den er lidt besværlig at kontrollere ventilspillerum på. Topdækslet skal af, og det er begravet under en masse ting. Der vil en værkstedshåndbog være stort set uundværlig!
Hvis maskinen er helt standard, skal man ikke justere noget. Ofte findes der en guide til kalibrering af TPS (gasspjældssensoren) - og så gør man ikke rigtigt mere ved det, før der bliver skiftet til anden udstødning og luftfilter, og til den tid er det Powercommander eller lignende (FI Tuner) der skal til...
Tændings piller man ikke ved uden man virkelig ved hvad man laver, og så giver det først mening hvis man alligevel skal tune på den. Motoren er jo rimeligt identisk med en GSXR600 - så der vil være en smule power at hente i andre knaster, spjældhuse og lidt portning, sammen med udstødning og luftfilter, men det er mange penge vi snakker om i så fald.
Personligt ville jeg fokusere meget mere på affjedring, som er til den slappe side af "sportslig"...
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
Udstødningen er jo skiftet
Til næste vinter måske kommer der gixxer knaster, spjælde og manifold til.. Den tid den sorg
Den ka justeres direkte i org ecu så bokse er ikke nødvendigt
Men jeg har jo hele vinteren så masser af tid
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=185499&highlight=jerky
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
jul 2013
Følger: 14 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 553
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
jul 2013
Følger: 14 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 553
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
Knaster
Spjælde
Manifold
Topstykke
Så er du et godt stykke af vejen
Og en modificering af luftfilterkassen er godt for en normal gsr motor også
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
Det erjo bare at gøre hullet en smule større
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
Men ja der er faktisk mange forskelle.. ved jeg har glemt nogle ihvertfald
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
http://www.suzuki-gsr.co.uk/index.php?topic=1300.0 her ka du læse lidt
gsr 600 - spjælde, ventiler og mere..