trækker ik som den skal fra 5000 og op efter! trækker ik som den skal fra 5000 og op efter!
jeg har købt en yamaha xj 900 58l fra 85 for en md tid siden.
når jeg rammer ca 5000 omdr hugger den i det til ca 6500 omdr
men det som den stadig mangler noget træk kraft.
har prøvet på motorvej og press den lidt, men i 4 gear kan den ikke mere end 7000 omdr, og 5 stopper den ved 6000 omdr
den har efterfølgene fået 4 ny luftfilter i steden for det originale, problemet er blevet tydliger efter den, har fået af vide at noget af det skyldes at den skal have større dyser, den køre med 107 fra ny af, men hvor meget større skal jeg gå op?? der sidder sepring udstødning på.
resten af problemet tro min mekaniker er tændings modulet der sider under sædet? (ville mene det skulle være hele vej op der så ville være problemer?)
nogen der kan gøre mig klog på hvordan jeg få løst disse problemer??
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Hvis du kunne finde ud af at indstille karburatorer selv og hvis du havde 4 passende dysesæt liggende(1 til hver karburator - antager du har 4), så kunne du med en del timers arbejde have gjort det selv.
Men i dette tilfælde er det nok bedste at få en proffesionel til at gøre det på et rullefelt og med 4gas målinger. Det er desværre ikke helt billigt for en maskine med karburator, da det tager tid at skifte dyser.
"Powerluftfiltere" som ud har sat på er btw en tåbelig ting at gøre. Du får med al sandsynlighed ikke en eneste hestekræft mere ud af det, men alt det her besvær. Hvis du nu satte det originale filter på igen, så kunne du måske nøjes med at rense karburatorene godt igennem og måske få en velfungerende motor ud af det - meget billigere
Men du kan jo også bare gætte
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
http://youtu.be/OnleQCe1qPo
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.279
Jeg ville smide org luftfilter på igen, rense karburatorene, grund indstille luftskruer, synkronisere og så se hvad den gjorde, du skriver jo selv den blev værre med 4 filtre så den er jo ikke så svær.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Nu er det jo så dejlig, med et rullefelt. der kan arbejde helt nede, i low power områder. Fordi man kan måle, alt på en gang (Det kan MJP, DynoJet osv IKKE)
Hvis jeg eks er nød til, at justere, blandskruger, svømmerhøjde, nåle og dyser i et hug. Så kan valget af hoved dyse meget svært, men ellers vil den være der i første forsøg.
Man skal altid huske, at se en karburator, som et lang elastik.. For intet ligger i faste områder, som på en indsprøjtnings motor.
Hvis man eks ønsker at justere en FI motore -10% ved 6000 Rpm / 100% gas. Så bliver det sådan, på en karburator. Bliver det noget mere la la agtig, fordi nåle tykkelsen / nålestyret dækker et området på ca 2-3500 Rpm og fra ingen gas til fuld gas. Nålen påvirker også hoved dyse (Ikke meget, men stadig nok til problemer) Næste problem er så tit, man ikke lige har den rigtig nål, med den rigtig spids. Heldigvis er karburator, en stor del af vejen ret eftergivende.
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 1
den ville heller ik trække over 6000 med den org luftfilter.
karboratorne er faktis lige til at pille af nu hvor det er power luftfilter der sider på, og den var med sebring udstødning da jeg købte den.
men hvor kan jeg få rullet den, vis det er det der skal til, men kan det være karboratorne der laver så mange problemer?
vis det er muligt kan jeg prøve og lave en optalse af hvad den gør og lægge ind i morgen.
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.279
trækker ik som den skal fra 5000 og op efter!