1.078 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

trækker ik som den skal fra 5000 og op efter! trækker ik som den skal fra 5000 og op efter!

jeg har købt en yamaha xj 900 58l fra 85 for en md tid siden.

når jeg rammer ca 5000 omdr hugger den i det til ca 6500 omdr
men det som den stadig mangler noget træk kraft.

har prøvet på motorvej og press den lidt, men i 4 gear kan den ikke mere end 7000 omdr, og 5 stopper den ved 6000 omdr

den har efterfølgene fået 4 ny luftfilter i steden for det originale, problemet er blevet tydliger efter den, har fået af vide at noget af det skyldes at den skal have større dyser, den køre med 107 fra ny af, men hvor meget større skal jeg gå op?? der sidder sepring udstødning på.

resten af problemet tro min mekaniker er tændings modulet der sider under sædet? (ville mene det skulle være hele vej op der så ville være problemer?)

nogen der kan gøre mig klog på hvordan jeg få løst disse problemer??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  trækker ik som den skal fra 5000 og op efter!
  • #1   21. aug 2014 At gætte sig til dysestørrelse er altid noget juks. Selvom det kommer til at køre bedre, så ved du ikke om du har fundet den helt rigtige dyse. I bedste tilfælde kører den dårligere end den burde(hakker måske ikke, men færre hk), i værste tilfælde slider du hårdt på motoren eller risikerer helt at ødelægge dele af den.

Hvis du kunne finde ud af at indstille karburatorer selv og hvis du havde 4 passende dysesæt liggende(1 til hver karburator - antager du har 4), så kunne du med en del timers arbejde have gjort det selv.
    Men i dette tilfælde er det nok bedste at få en proffesionel til at gøre det på et rullefelt og med 4gas målinger. Det er desværre ikke helt billigt for en maskine med karburator, da det tager tid at skifte dyser.

"Powerluftfiltere" som ud har sat på er btw en tåbelig ting at gøre. Du får med al sandsynlighed ikke en eneste hestekræft mere ud af det, men alt det her besvær. Hvis du nu satte det originale filter på igen, så kunne du måske nøjes med at rense karburatorene godt igennem og måske få en velfungerende motor ud af det - meget billigere smiley

Men du kan jo også bare gætte smiley

• #2   21. aug 2014 Det tager 20 min at afgøre hvad der skal til... Rullefelt og 4 gastester

http://youtu.be/OnleQCe1qPo

• #3   21. aug 2014 #2 Ja men så skal man jo også lige at skifte dyserne og antager at man tager en 4gas test mere efter man har skiftet dyserne. Nu kender jeg ikke til XJ900 men det er sikkert en smule bøvlet at få pillet alle karburatorene ud inden man kan få skiftet dyserne. Alting tager tid. Det er nok ikke et arbejde man bare lige stikker mekanikeren 500kr for at lave, selvom dyserne jo ikke koster meget i sig selv smiley

• #4   22. aug 2014 Uhh, løse filtre på hvad jeg gætter er CV karbs kan kun give problemer, de skal bruge det modtryk som org luftfilter kassen laver for at virke korrekt, bevars nogle kan og har fået det til at virke. Har du ændret udstødningen også?

Jeg ville smide org luftfilter på igen, rense karburatorene, grund indstille luftskruer, synkronisere og så se hvad den gjorde, du skriver jo selv den blev værre med 4 filtre så den er jo ikke så svær.

• #5   22. aug 2014 CV og åben filtere er sku ikke det store hit..

Nu er det jo så dejlig, med et rullefelt. der kan arbejde helt nede, i low power områder. Fordi man kan måle, alt på en gang (Det kan MJP, DynoJet osv IKKE)
    Hvis jeg eks er nød til, at justere, blandskruger, svømmerhøjde, nåle og dyser i et hug. Så kan valget af hoved dyse meget svært, men ellers vil den være der i første forsøg.

Man skal altid huske, at se en karburator, som et lang elastik.. For intet ligger i faste områder, som på en indsprøjtnings motor.
    Hvis man eks ønsker at justere en FI motore -10% ved 6000 Rpm / 100% gas. Så bliver det sådan, på en karburator. Bliver det noget mere la la agtig, fordi nåle tykkelsen / nålestyret dækker et området på ca 2-3500 Rpm og fra ingen gas til fuld gas. Nålen påvirker også hoved dyse (Ikke meget, men stadig nok til problemer) Næste problem er så tit, man ikke lige har den rigtig nål, med den rigtig spids. Heldigvis er karburator, en stor del af vejen ret eftergivende.

• #6   24. aug 2014 den org luftfilter kasse var i stykker, så derfor valgte jeg de ander filter.
    den ville heller ik trække over 6000 med den org luftfilter.
    karboratorne er faktis lige til at pille af nu hvor det er power luftfilter der sider på, og den var med sebring udstødning da jeg købte den.

men hvor kan jeg få rullet den, vis det er det der skal til, men kan det være karboratorne der laver så mange problemer?

vis det er muligt kan jeg prøve og lave en optalse af hvad den gør og lægge ind i morgen.

• #7   25. aug 2014 Gætter på alt for mager blanding, prøv at kigge dine tændrør.

Kommentér på:
trækker ik som den skal fra 5000 og op efter!

Annonce