1.218 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

SV650 drypper fra overløb SV650 drypper fra overløb

Hej folkens.
Søger lige assistance.
Min kollega kom netop ind og fortalte han så min MC står og drypper benzin fra overløbs slangen.
Den står parkeret i solen og tanken er derfor meget varm.

Min idé:
Den er netop blevet fyldt med benzin, står parkeret skråt nedad.
- Jeg mistænker en anden gruppe kollegaer for at have været oppe og sidde/rykke lidt rundt på den inden min kollega var forbi.
Da jeg selv ryster den lidt fra side til side, begynder den kort efter igen at dryppe benzin.

Kender i noget til samme problem, eller skal jeg lige have det nærmere undersøgt?
(Kigger den selvfølgelig efter i eftermiddag, må jeg kører tidligt hjem fra arbejde med barnets første sygedag.) smiley

Maskinen er en Suzuki SV650s fra 2004.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SV650 drypper fra overløb
  • #1   18. jun 2014 Måske overtryk netop pga varmen?

• #2   18. jun 2014 Ja giver det ikke ret god mening?
    I sær når det kommer fra overløbs slangen..

• #3   18. jun 2014 Jo, jeg har oplevet det samme med en helt fyldt tank der gav lidt overløb gennem udluftnings slangen når den stod på sidestøttefod. Lad den dog ikke stå for længe sådan, da det nok samtidigt betyder at gummipakningen omkring tankdækslet står vædet i benzin, og denne derved kan have en tendens til at opsvelle.

• #4   18. jun 2014 Jeg fik engang at vide, at når du tanker, er benzinen fra hanen kun ca. 7 grader varmt. Hvis du så fylder den helt op og stiller den hen i solen, kan benzinen ikke længere være i tanken, når den bliver varmet op, og så er der jo kun et sted, det kan komme ud smiley

• #5   18. jun 2014 Allerførst forklarer du dine kollegaer at det er MEGET dårlig stil at rode med andre folks knallerter!!!!!

Dernæst går du over til kaffemaskinen og trækker en kop varm negersved og nyder du snart har fri, samtidig med du kontrollerer på YR.NO om du evt skal køre lidt tidligere, så du kan tage en omvej og samtidig undgå at blive ramt af det bebudede regnvejr i eftermiddag.

Allersidst husker du at du næste gang og for fremtiden vænner dig til ikke at fylde tanken til kanten, medmindre du er på vej ud på en længere tur.

Kort sagt no worries - slanger og pakninger tager ikke skade af en enkelt gang at være væddet af benzin.

• #6   18. jun 2014 @Henrik - Jeg er helt enig. Bare skidt jeg ikke kan sige nøjagtigt hvem det er. Ellers må jeg prøve at hoppe rundt på deres biler for lige at se hvordan det føles.

..og tak for dagens indslag. smiley Bestemt et af de bedre. smiley

• #7   18. jun 2014 Min kommentar var heller ikke for at male fanden på vægen, men det er værd at huske som Henrik siger: Hvis du fylder helt til kanten, så kør lige et par kilometer inden du stiller den fra dig.

Jeg fik fyldt for meget i og den var ikke ude og køre de næste 3-4 dage pga rigtigt skidt vejr. Den blev ved med at dryppe lidt så jeg belsuttede lige at lette på dækslet og suge 100ml op af tanken. Da jeg så skulle dækslet på igen kunne det ikke lade sig gøre da gummipakningen var blevet for stor. Et par timer på bordet og den passede igen - men det havde været ret træls at skulle vente på langt fra hjemmet!?

• #8   18. jun 2014 Bestemt..
    Maskinen starter dog fint. Benzinen står ikke helt oppe i låget, men i det den står og skråner (på sidestøttefod) kan det være nemmere at få det til at skvulpe rundt. Det kommer bag på mange at den skal en smule langt ned før foden får fat i jorden.

Kommentér på:
SV650 drypper fra overløb

Annonce