{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.049 visninger | Oprettet:

CBR F2 dør ved gas - hjælp til fejlsøgning {{forumTopicSubject}}

Forhistorie:
CBR 600 F2, 76.000 km
frisk olie
Tændrør skiftet for 1.000 km siden
holder i carport.

Ingen problemer med kørsel, optræk eller opstart. Kører uden chocker fra kold motor efter 30-45 sekunders tomgang.

Tankede fuld tank i går på vej hjem (benzin og ikke diesel). Parkerede 4 km efter.

Hertil morgen springer den i gang uden problemer. 2-3 minutter senere er jeg ude af indkørslen og giver gas, men så hakker den og vil ikke trække. Det bliver gradvist være og efter 100 meter dør motoren helt.
Jeg løfter dækslet på tanken for om det afhjælper - det gør det ikke.
Den reagere overhovedet ikke det mindste på gassen udover at dø - dvs. ingen ekstra omdrejninger.
Alle forrør er varme.

Hvilken fremgangsmåde foreslår i?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CBR F2 dør ved gas - hjælp til fejlsøgning
  • #1   4. jun 2014 jeg ville sikre mig at det du tankede i går, er frisk og brandbar benzin.

  • #2   4. jun 2014 #1 ahhh come on har du nogensinde tanket ikke brandbart benzin smiley

  • #3   4. jun 2014 nej men der sker også fejl hos benzin selskaberne, det virker bare mystisk.

  • #4   4. jun 2014 Vacum i tanken?

  • #5   4. jun 2014 #4 tankdæksel har været løftet

  • #7   4. jun 2014 Ja ja Hr. DL. havde misset at han havde prøvet at løfte dækslet. Ro på.

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #8   4. jun 2014 Vacum slange faldet af benzin hane eller topstyk, eller mørnet så den ikke er tæt, så åbner hanen ikke.

  • #9   4. jun 2014 #6
    Har kun prøvet i den 5-7 minutters perioden i morges.
    Her blev det værre hver gang den blev startet.
    De første 30 meter efter den gik død første gang kunne den trille i 1. gear med tomgang - herefter kunne den kun med nød starte med fuld chocker og kun 1.000 rpm. Normalt med fuld chocker vil den gå med 2.500 - 3.5000 rpm på dette tidspunkt.


  • #10   4. jun 2014 #8 er noteret smiley
    #3 det er også en væsentlig faktor at jeg lige har tanket. Nu har jeg dieselbil, så det kunne være muligt - men nej. Jeg har skrevet det i da det kan være et sammenfald.


  • #11   4. jun 2014 #3
    Har nu kontaktet OK. De bekræfter at dyret har fået 14,42 liter 95 blyfri og de har ingen meldinger om problemer med deres stander hvor jeg har tanket.


  • #13   4. jun 2014 Det er med 99% sikkerhed din benzinhane der ikke åbner, prøv at pille slangen af ved tankstudsen, og kør med starteren. Hvis der ikke kommer noget benz, så er det der dit problem ligger, det lyder meget som sådan et problem du har. smiley
    Hvis det stadig ikke virker, kan du prøve at pille vacumslangen af ved karburatoren, og suge manuelt i den, så burde du kunne få hanen til at åbne, men den kan godt være så dårlig at det heller ikke virker.
    Du kan uden problemer montere en hane fra en F3'er, det er set gjort før med succes. smiley


  • #14   4. jun 2014 #12
    Vil mene omkring 10 sekunder

    #13
    Jeg hælder også til den del.


  • #16   4. jun 2014 Nu har den stået i 9 timer og springer igang uden nogen problemer. Den går fint i tomgang og tager uden problemer gasen i de 4 minutter den har været igang.

    Min konklussion er at det er forbigående - det vil sige at det er ikke en defekt slange der fx er flækket.
    Jeg tømmer nu tanken og renser benzinhanen, blæser slangerne fra benzinhanen igennem - tømmer svømmerhusene uden afmontering. Samler det og nyder resten af sæsonen.
    Hvis ikke - så har jeg taget fejl smiley


  • #17   4. jun 2014 Det lyder til at du har fat i kuren. Enten er det (nok) vacuumforbindelse til tank, stoppet filter eller bussemænd fra tank i alle karburatorer - ikke meget sandsynligt!

  • #18   4. jun 2014 Der sidder en "si" over din benzinhane inden i tanken. Den kan også være møget til!

  • #19   4. jun 2014 hælder også til at det kan være hanen, der sidder i tankdækslet et stykke gummi som godt kan blive tørt og hårdt, oppe i tankdækslet, det er der nogen der også piller ud, har selv været igennem turen med en deffekt benzinhane, hvor membranen eller hvad man kalder det var blevet hårdt. Jeg fik den til at køre v. at tage tanken af og suge hårdt i den, så kørte den resten af sæsonen, men næste forår var det så galt igen.

  • #20   4. jun 2014 Er der elektrisk benzinpumpe på den model der ?

  • #21   4. jun 2014 Tak for alle indspark.
    #20 - nej, det er en gammel dame uden pumpe.

    Jeg har afmonteret benzinhanen, skilt den helt ad med membran også. Renset det, blæst det ren, samlet og efterprøvet det. Filtret inde i tanken er også renset. Der var stort set ikke noget at komme efter.
    Alle 4 svømmerhuse tømt, mens de sad fast på. Alle slanger blæst forsigtigt igennem. Fyldt en sjat karburatorsprit i tanken.

    Så kunne den sku ikke starte, da jeg havde glemt at sætte vakumslangen på motorblokken - så vacum er samlet korrekt, for bagefter sprang den igang og tager fortsat gassen.

    Nu må tiden vise hvad det var, for det var jo væk da jeg kom hjem og min handling med at rense er for at sikre at alt var ok.
    Går det galt igen, så hælder jeg til en ny benzinhane eller blot indmaden.

    Et spørgsmål:
    Hvis det nu var vacum den var gal med, ville den så ikke have sprunget igang, hvis der var en PRI på benzinhanen?


  • #22   4. jun 2014 Det lyder da godt at det virker nu. Jo, hvis den var på PRI så er der frit løb uanset vakuum.

  • #23   4. jun 2014 Ad#21

    J, i PRI skulle den bare have løbet. Dog - du har haft en eller andet usynlig bussemand et eller andet sted i systemet. Ved at skille alt ad , rense og samle igen, har du fjernet/flyttet den. Masser af rep-timer bruges på den måde


  • #24   4. jun 2014 Ja, Knud - det er aldrig nemt at finde fejlen når den er periodisk som her. Men når man ikke kender forhistorien nok på vedligehold - så må man tage det fra en ende af. Nu kender jeg tilstanden på min tank, hane, slanger og at svømmer er drænet. Tjekkede også lige luftfilter nu jeg var igang.

    Det er muligt det hele så et eller andet sted måske var spild af tid - men det var pisse hyggeligt smiley


  • #25   4. jun 2014 Erik

    Misforstå mig ikke!!!! Det er aldrig spild af tid, og lortet blev jo også lavet ikke;-)


  • #26   5. jun 2014 Knud - jo det blev lavet. Men fejlen var væk, da jeg startede med at lave det - så det var mere forebyggende.

    Mit ordvalg "spild af tid" gik nok mest på at geden jo fint kunne køre som før.

    Nu det er fikset har jeg tjekket for det der kan give motorstop til fremtiden, nemlig benzinfilter der er stoppet, beskidt bezinhane og dårlige slanger smiley


Kommentér på:
CBR F2 dør ved gas - hjælp til fejlsøgning

Annonce