CBR F2 dør ved gas - hjælp til fejlsøgning {{forumTopicSubject}}
Forhistorie:
CBR 600 F2, 76.000 km
frisk olie
Tændrør skiftet for 1.000 km siden
holder i carport.
Ingen problemer med kørsel, optræk eller opstart. Kører uden chocker fra kold motor efter 30-45 sekunders tomgang.
Tankede fuld tank i går på vej hjem (benzin og ikke diesel). Parkerede 4 km efter.
Hertil morgen springer den i gang uden problemer. 2-3 minutter senere er jeg ude af indkørslen og giver gas, men så hakker den og vil ikke trække. Det bliver gradvist være og efter 100 meter dør motoren helt.
Jeg løfter dækslet på tanken for om det afhjælper - det gør det ikke.
Den reagere overhovedet ikke det mindste på gassen udover at dø - dvs. ingen ekstra omdrejninger.
Alle forrør er varme.
Hvilken fremgangsmåde foreslår i?
På forhånd tak
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 134
okt 2006
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 221
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 134
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 47 Svar: 422
nov 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 269
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 47 Svar: 422
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
nov 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 269
Har kun prøvet i den 5-7 minutters perioden i morges.
Her blev det værre hver gang den blev startet.
De første 30 meter efter den gik død første gang kunne den trille i 1. gear med tomgang - herefter kunne den kun med nød starte med fuld chocker og kun 1.000 rpm. Normalt med fuld chocker vil den gå med 2.500 - 3.5000 rpm på dette tidspunkt.
nov 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 269
#3 det er også en væsentlig faktor at jeg lige har tanket. Nu har jeg dieselbil, så det kunne være muligt - men nej. Jeg har skrevet det i da det kan være et sammenfald.
nov 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 269
Har nu kontaktet OK. De bekræfter at dyret har fået 14,42 liter 95 blyfri og de har ingen meldinger om problemer med deres stander hvor jeg har tanket.
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.077
Hvis det stadig ikke virker, kan du prøve at pille vacumslangen af ved karburatoren, og suge manuelt i den, så burde du kunne få hanen til at åbne, men den kan godt være så dårlig at det heller ikke virker.
Du kan uden problemer montere en hane fra en F3'er, det er set gjort før med succes.
nov 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 269
Vil mene omkring 10 sekunder
#13
Jeg hælder også til den del.
nov 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 269
Min konklussion er at det er forbigående - det vil sige at det er ikke en defekt slange der fx er flækket.
Jeg tømmer nu tanken og renser benzinhanen, blæser slangerne fra benzinhanen igennem - tømmer svømmerhusene uden afmontering. Samler det og nyder resten af sæsonen.
Hvis ikke - så har jeg taget fejl
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 61 Svar: 1.389
nov 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 269
#20 - nej, det er en gammel dame uden pumpe.
Jeg har afmonteret benzinhanen, skilt den helt ad med membran også. Renset det, blæst det ren, samlet og efterprøvet det. Filtret inde i tanken er også renset. Der var stort set ikke noget at komme efter.
Alle 4 svømmerhuse tømt, mens de sad fast på. Alle slanger blæst forsigtigt igennem. Fyldt en sjat karburatorsprit i tanken.
Så kunne den sku ikke starte, da jeg havde glemt at sætte vakumslangen på motorblokken - så vacum er samlet korrekt, for bagefter sprang den igang og tager fortsat gassen.
Nu må tiden vise hvad det var, for det var jo væk da jeg kom hjem og min handling med at rense er for at sikre at alt var ok.
Går det galt igen, så hælder jeg til en ny benzinhane eller blot indmaden.
Et spørgsmål:
Hvis det nu var vacum den var gal med, ville den så ikke have sprunget igang, hvis der var en PRI på benzinhanen?
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.280
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
J, i PRI skulle den bare have løbet. Dog - du har haft en eller andet usynlig bussemand et eller andet sted i systemet. Ved at skille alt ad , rense og samle igen, har du fjernet/flyttet den. Masser af rep-timer bruges på den måde
nov 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 269
Det er muligt det hele så et eller andet sted måske var spild af tid - men det var pisse hyggeligt
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Misforstå mig ikke!!!! Det er aldrig spild af tid, og lortet blev jo også lavet ikke;-)
nov 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 269
Mit ordvalg "spild af tid" gik nok mest på at geden jo fint kunne køre som før.
Nu det er fikset har jeg tjekket for det der kan give motorstop til fremtiden, nemlig benzinfilter der er stoppet, beskidt bezinhane og dårlige slanger
CBR F2 dør ved gas - hjælp til fejlsøgning