{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.227 visninger | Oprettet:

michael b
michael b
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151

Cbr 600 f2 problem - Hjælp {{forumTopicSubject}}

Den har gjort det 2 gange nu..

Den starter og går fint som den plejer, og ingen problemer mens jeg står og får hjelm på. Men når jeg har kørt ca. 300 meter, så går motoren ud..

Så lyder det som om at den ikke får nok benzin for der er ikke noget problem med at få "liv", men den "dør" med det samme når man slipper starteren.

Første gang toppede jeg tanken op med de 6 liter jeg havde brugt, og så kørte den fint.

i morges gjorde den det så igen, men da jeg kom hjem i eftermiddags, så sprang den lige så nemt igang..

Er der nogen som har et bud på hvad der er galt...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cbr 600 f2 problem - Hjælp
  • #1   26. apr 2011 har du haft tanken af... klem benzinslange lyder det til...

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

#2   26. apr 2011 Ja jeg har haft tanken af, men den har kørt uden problemer i 3 uger inden problemet opstod. og den kørte uden problemer i 3 dage da jeg toppede tanken op.

Det skal siges at da den gjorde det første gang, så rensede jeg benzinfilter og benzinhane.

men vil da checke slangerne

• #3   26. apr 2011 tror slangen enten er klemt... eller har en uheldig bøjning når du sætter den på plads... held og lykke med fejlfinding...

• #5   26. apr 2011 Mit bud ville også være en tilstopning. Havde det samme ved min efter en tur ved maler. Men der var skidtet bare i karburatoren som så bare skulle renses og så kørte den igen smiley

• #6   26. apr 2011 Husk at tjekke vacum slangen som går fra karburatoren og til benzin hanhanen. Jeg jhar en enkelt gang glemt at sætte den på efter at have tanken af og de problemer det gav lyder neget som dem du beskriver.

Mvh simon

• #7   26. apr 2011 En anden mulighed er også at smide den på værksted og så lade dem finde fejlen og udrede den og så smide en timeløn efter dem smiley Personligt roder jeg aldrig med mekanikken selv. Er der problemer så får værkstedet lidt at lave smiley

• #8   27. apr 2011 ja det lyder som en klemt benzinslange eller vacum slange er faldet af.

• #9   27. apr 2011 Min gjorde det samme tilbage i tidernes morgen. Startede, gik fint i tomgang et par minutter og døde så.

Jeg smed en anden benzinventil (den dims under tanken med on/off-drejeknappen) på, og væk var problemet. Den kostede vist omring 300,- brugt.

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

#10   27. apr 2011 Mange tak for hjælpen..

Jeg tror at fejlen er fundet.
    klemmespændebåndet på benzinhanen sad udenfor studsen og klemte slangen lidt sammen..
    Jeg ved ikke om det kan have været det, men blæste alle slanger igennem med trykluft + sikrede at de sad som de skulle uden tryk og buk.
    og så fik den en god sjat karb.sprit bare for en sikkerheds skyld.

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

#11   27. apr 2011 og skiftede knastkædestrammer, som man altid skal når en cbr laver vrøvl....... smiley

• #13   27. apr 2011 Nu er der nogen der siger at karbur sprit ikke er nødvendigt mere da der nu er metanol i benzinen!

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

#14   27. apr 2011 Det med knastkædestrammeren var nu mest ment som en joke, da det er sådan et "universal svar" til cbr problemer.
    Dog har jeg i løbet af vinteren skiftet strammeren. og jeg skiftede ikke bladet, men kun strammeren.

Kenneth H
    Den er meget nem at skifte, men husk ny pakning og hvordan den skal vende..

Karburator sprit var bare for en sikkerheds skyld..... Så kunne man da udelukke fugt i karburatorne, som værende problemet.....

Kommentér på:
Cbr 600 f2 problem - Hjælp

Annonce