CBR 600 F2 sætter ud/dør langsomt {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har et problem med min CBR 600 F2 som jeg håber nogle af jer kloge hoveder herinde kan hjælpe mig med at finde en løsning på.
Nogen gange dør min F2'er lige så langsomt. Minder mest af alt om når et batteri bliver fladt.
Man kan kort varigt rede det ved at sætte choker til. Men til sidst dør den alligvel.
Problemet er der kun når maskinen er kold.
Problemet kan altid løses ved at ryste MC'en godt og grundigt og give den et par hård skub på styret så benzinen bliver smidt rundt i tanken.
Problemet opstod første gang efter at jeg var kørt tør og skiftet til reservetanken.
Håber I har et bud på hvad det kan være og ikke mindst hvordan jeg løser det.
På forhånd tak
Mvh Simon
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Det kan også være din benzinhane som gør knuder, og da den er vacum styrret, så skal den fejle på det..... der findes et rep. kit, som koster et par hundred kr. og som er ret let og skifte....
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 24 Svar: 204
Hvis det skulle være vacum'et i benzin hanen burde det så ikke hjælpe at sætte den over på "RES" indstillingen? og derudover burde problemet så ikke også være der når den er varm?
Men hvis du har et link til det kit der vil jeg da helt sikkert tage et kig på det.
mvh
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 56 MC-er: 5 Emner: 169 Svar: 514
jun 2009
Så er der ikke andet for end at gennemgå brændstof systemet for snavns eller kan man komme uden om det på en næmmere måde? evt ved at anvende et form for rensemiddel?
Tak for forslagende tror vi er ved at ramme det rigtige
mvh
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
og så skal du nok lige rense dine karbs igennem også....
Man kan købe noget til og putte i benzinen, men det fjerne ikke direkt partikler som er kommet igennem filteret, men belægninger, som kommer f.eks. efter den har stået stille i længere tid....
jun 2009
jan 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
Hvis den er mør kan den godt periodisk miste sit vacum og lukke for benzinen...
Men holder også mest på skidt ved benz.hane...
jun 2009
Men tjekker da også lige om den er mør.
mvh
CBR 600 F2 sætter ud/dør langsomt
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside